Filmtopic (Deel 1)

Hoe vond je Het smelt? Ik vond die sfeer in het boek best intens en vraag me af hoe/of dat vertaalt naar een film. En of ik dat wil zien haha

1 like

Ooohh ja ik wil het graag zien maar zie er ook zo tegenop

Het smelt

Ik kan me geen voordracht herinneren

2 likes

Morgen naar The Ballad of Songbirds and Snakes. Best zin in, maar omg waarom duurt een fukking prequel over een president bijna 3 uur?!?!

2 likes

Omdat scenarioschrijvers blijkbaar de kunst verloren zijn om een verhaal te vertellen in de tijd die daarvoor nodig is :cry:
Er zijn echt wel films die met recht 3 uur zijn, maar veel van de films die tegenwoordig zo lang zijn hoeven dat echt niet te zijn (kuch Oppenheimer kuch). Ik ga zelf alsnog wel net zo goed 3 uur in een bioscoopstoel zitten trouwens hoor, maar ik vind het echt een verarming van het medium.
Het is juist zo knap als het lukt om een volledig verhaal te vertellen in 90 of 120 minuten, en het is maar zelden dat een film beter van wordt van het lang uitspinnen. Ergens ook logisch, want het is veel moeilijker om iets kort en krachtig goed te maken dan dat het is om alle tijd te nemen.

10 likes

Ja ik ben zondag naar Killers of the flower moon geweest. Vond hem erg goed maar er hadden echt wel wat scènes weg gelaten kunnen worden. Moest ook echt plannen wanneer het goed uitkwam hierheen te gaan, terwijl ik normaal liever wat spontaner naar de film ga.

Ook irritant: waar ik woon is een Vue en daar is altijd pauze. Maarrr dit soort lange films draaien ze altijd in de dolby cinema zaal en dan is er dus juist geen pauze.

Oh wat gek! Bij welke film had je nog meer geen pauze? Ik heb ook een Vue in de buurt, maar nog nooit geen pauze gehad.

Bij Oppenheimer ook niet! Ik denk dat het niet aan de lengte ligt maar aan de zaal, maar wel irritant dat ze juist die lange films dus altijd alleen daar aanbieden :grimacing:

Kom nu toevallig ook dit artikel tegen haha: ‘Een avondje bioscoop vergt steeds meer zitvlees’ DPG Media Privacy Gate

2 likes

Ja, ik geef de populariteit van series de schuld. Ze zijn veel te gewend geworden om hun verhaal in minimaal 10 afleveringen van een uur te kunnen vertellen. Dus dan voelt die 3 uur aan als een compromis. Ik vind het echt verschrikkelijk.

De enige films die van mij zo lang mogen duren zijn Bollywood films, want al die windmachine slomo’s en spontane flash dances kosten nu eenmaal wat extra tijd.

4 likes

Ik was eerlijk gezegd helemaal naar van Het Smelt. Vind het normaal gesproken niet erg om geconfronteerd te worden met het leed van de wereld, maar vond dit heftig. Deed mij ook denken aan De avond is ongemak. In hoeverre een boek en een film dezelfde vibe geven.

3 likes

Nou, het was ook echt wel onnodig lang. De spelen zelf zaten echt goed in elkaar (ook al was er weinig speelruimte), maar de scènes na de spelen voelden echt als een domper.

Heb jij het boek eigenlijk gelezen? Ik hoor van veel mensen juist dat ze het stuk na de spelen erg kort en niet uitgebreid genoeg vinden in vergelijking met het boek.
Ik ga zelf zaterdag, ben benieuwd!

Nee, ik heb denk ik de eerste 50 pagina’s gelezen?
Ik snap idd dat mensen het te kort vinden voor wat het is. Maar zo na de spelen maakte het de film te langdradig? Ik had ook gelezen dat deze film juist wel geschikt zou zijn voor 2 delen en ik denk dat diegene gelijk heeft

Ja ik snap eigenlijk ook niet waarom ze Mockingjay in twee delen hebben gemaakt en deze dan maar een deel terwijl Mockingjay een korter boek is

Ik ben eindelijk Saw (1) aan het kijken maar jeezus wat saai

1 like

Echt mijn minst favoriete horror franchise. De eerste film is nog de beste, omdat daar nog een soort mysterie aan ten grondslag ligt…verwacht daar niet al te veel intense gore. Daarna is de gore in elk deel een stuk meer tot je uiteindelijk gewoon naar mensen die op de meest bizarre manieren uit elkaar gerukt worden zit te kijken en veel meer dan dat is het niet.
Ik vind horror geweldig maar er moet wel een interessant verhaal gaande zijn.
De nieuwste Saw (x) is een fan favorite maar ik kon het niet aan, zo fucking gruesome…werd er helemaal naar van.
“Terrifier 2” was tenminste nog campy en entertaining, maar dit is gewoon deprimerend.

1 like

Ja mijn verwachtingen zijn echt niet waargemaakt. Ik kijk nu final destination. Zal die andere die je noemt ook eens een kans geven

Nou ik noemde die film meer als vergelijking, vind het persoonlijk een aardige film maar het is alsnog B klasse…en dan ben ik nog lief haha.
Het is meer dat die ook zo enorm gehyped werd als “Deze film laat mensen flauwvallen in de bios” omdat er een aantal intens zieke scenes in zitten, maar als film stelt het niet te veel voor. Maar liever die dan welke Saw film dan ook.

Ik ben op zoek naar een film, hoop dat jullie met kunnen helpen! Het gaat over een man die doet mee aan een spel via een bedrijf, wat heel z’n leven op de kop gooit. Hij word helemaal gek en wil eruit stappen, maar dat kan niet. Op het einde valt hij door glas (dacht ik) en staat hij ineens op z’n verjaardagsfeest. Ik dacht met Anthony Hopkins, maar Google levert geen resultaten op…

1 like

The Game bedoel je denk ik!

5 likes