Filmtopic (Deel 1)

Ik heb net A man called Otto gezien op Netflix, lekker janken

6 likes

Ik ben net geweest, hij is goed! Lang ja, maar ik vond de duur niet storend. Veel films zijn tegenwoordig +/- 3 uur. Wel een deprimerend verhaal.

5 likes

Ik ga misschien vanavond. Was de film wel eng dus? Of alleen vies?

Want ik lees op facebook dat veel mensen hem téveel verhaal vonden en helemaal geen enge momenten meer.

Ja de eerste helft is net een John Kramer biografie en ja wat boeit mij dat nou van een zieke serial killer :joy: Maar tweede helft vond ik wel vermakelijk. Nooit hoogstaand natuurlijk een 10e deel, maar prima. Het speelt zich blijkbaar af tussen deel 1 en 2. Ik was al in de war door een levende John Kramer te zien in de trailer, maar daarom dus haha.

1 like

Op imdb heeft de film dus een 7, en toen ik een tijdje geleden keek had het zelfs een 7.4. Vond het al zo hoog!

Nouja ik ben benieuwd. Ik wil zo graag weer een horrorfilm zien die iets met me doet ofzo. Niks is meer echt eng tegenwoordig.

1 like

Ja dat gevoel herken ik! Het kan me niet eng genoeg. Maar Saw gaat dat helaas niet doen, het is meer vies dan eng.

1 like

Klopt maar goed beter dan helemaal niks zoals die exorcist of the nun 2 van laatst.

Paar maanden geleden keek ik s’nachts thuis blairwitch project en die vond ik op zich wel creepy. Maar komt echt niks nieuws meer dat goed is.

1 like

Is de nieuwe exorcist niet leuk?

Hij was okeee, geen sléchte film maar vond hem totaal niet eng. Ze hadden ook een beetje een andere aanpak in deze film tov andere film waarbij exorcisms een rol spelen en ikzelf vond dat niet zo geslaagd.

review Killers otfm zonder spoilers

Okay ben net terug. Zeker wel aanrader als je van dit soort films houdt maar het duurde wel te lang. Rond 2 uur had ik zowel de vriend als met wie ik was zoiets van: euh hoe lang nog?
En dan moet je nog een 1,5 uur.

De film heeft steeds iets onheilspellends dus houdt je wel in zijn greep, althans was echt wel boeiend tot het eind. Het is niet echt een mysterie (had ik wel verwacht) was denk ik door de trailer op verkeerde been gezet. En eigenlijk in 2 delen op te knippen; een deel over de Osage, mooi in beeld gebracht, en een deel legal drama. Dat 2e deel hoefde niet zo erg en was lang genoeg.

Robert de Niro en Lily Gladestone vond ik heeel goed acteren, heel geloofwaardig. Leo kan soms zo diep in z’n acting zitten. Dat ie zo een kop trekt van “just give me my damn Oscar”, dit plaatje zeg maar:

Sinds ik dat eens op Reddit heb gelezen, cant unsee (deed hij ook vanavond paar keer)

5 likes

Ik ben net geweest en vond het echt leuk! Een van de betere horrors die de laatste tijd in de bios is geweest, al is hij idd niet eng. Wel spannend en vies. Ook wel licht onrealistisch maar goed. Ik vond de toevoeging van de eerste helft ook wel goed omdat je dan meer een mening hebt over de personages en wat er dan in de tweede helft gebeurt.
Even een spoiler;

Samenvatting

vond een aantal dingen wel echt onrealistisch zoals dat John Kramer zogenaamd in zo’n scam zou trappen, en die hele laatste trap van die Cecilia is ook helemaal gebaseerd op toeval (dat ze dr mattie zou bellen, hij zou doen alsof hij een opgelichtte patient was, ze hem niet direct dood zou schieten ipv in de trap zou zetten, ze samen naar boven gaan om het geld te pakken etc). En vond het ook wel bijzonder dat hij zijn gezicht aan iedereen liet zien want dat was juist kenmerkend aan Saw dat gevoel van anonimiteit.

3 likes

Gisteravond voor t eerst “Hell House LLC” gezien omdat horrorfans er zo mee weglopen, maar ik vond het niet bijzonder. Wel een aardige opbouw, creepy, maar de climax is zo fucking chaotisch
je ziet niks door het extreme schudden van de camera en ik snapte eigenlijk gewoon totaal niet wat er nu gaande was.
Doe mij dan maar Blair Witch in het genre found footage.

1 like

Heb je dit ondertussen al gezien?

Nee nog steeds niet zo’n behoefte aan eigenlijk

Net Oldboy gekeken, leipe film wel. Een beetje vreemd, maar wel echt goed gemaakt. Top camerawerk vond ik.

2 likes

Ik ben ook heel benieuwd naar deze, was het alleen creepy of zitten er ook wel schrik momenten in?

Ik vind het vervelend dat de Pathé app soms niet de films registreert waar je bent geweest. Zijn nu 3 films die niet in mijn lijstje staan in de app en geen idee waarom of wat er dan mis is gegaan? Het is ook niet echt belangrijk, maar vind het wel leuk en makkelijk om te zien welke films ik bezocht heb dit jaar. En nu ontbreken er 3.

1 like

De Koreaanse? Ik heb die film echt jaren geleden gekeken maar die scĂšne met de levende inktvis herriner ik me nog precies haha

2 likes

Ja dat vind ik ook echt heel stom. Sowieso vind ik die apps irritant en nu heb je ook nog die club. Maar ik heb wel 500 punten gewonnen met dat rad

1 like

Ik verbaas me ĂŒberhaupt over hoe slecht die app is. Ik snap niet dat zo’n groot bedrijf het niet voor elkaar krijgt om een app te maken met minder bugs

2 likes