Filmtopic (Deel 1)

Nou, ik ga volgende week dinsdag naar Hereditary. Ben zo benieuwd!

In sommige grote bioscopen draaien beide versies tegelijk, dus niet pas als de hype afneemt.

Zo lekker is dat! Welke film ga je :)?

OMG heerlijk!

Iemand Under The Tree gezien?

Ah oke, dacht misschien vanavond te gaan, ben benieuwd. Maar twijfel of ik naar die ga of naar Isle of Dogs.

Ik heb gisteren het Zwanenmeer in de bioscoop gezien en het was echt prachtig. 3 december zenden ze ook de Notenkraker uit, kan niet wachten. Het is dus gewoon live vanuit Londen en de beeldkwaliteit was echt super. In de pauzes werden er ook backstage interviews gehouden en zo, heel interessant!

4 likes

Ja, zo leuk! In de bioscoop waar ik werk heb ik achter de schermen gelivestreamed (als dat een woord is) en heb ook veel delen gezien. Ik vond het echt zo mooi <3

Super leuk dat je af en toe even kon meekijken! In de bioscoop waar ik was zat de zaal ook echt goed vol. Vond het echt heel mooi en die kostuums :heart_eyes::heart_eyes: zou spontaan balletdanser willen worden haha.

1 like

Ik heb Only the Brave gezien, een film over brandweermannen. Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Echt een mooie film, goede karakters en emotioneel. Echt een aanrader.

1 like

Weer wat nieuwe films gezien.
Oceans 8 vond ik echt heel leuk. Grappig, meer realistische weergave van vrouwen (voor zover dat kanin Hollywood) en gewoon heel vermakelijk. Ik zag het met een publiek met vooral vrouwen en dan is het publiek toch meer uitgelaten, dat maakt het echt een meer interactieve ervaring.

En gisteren heb ik Incredibles 2 gezien. Ik was naar een Incredibles Night in Pathe geweest, dus eerst deel 1 en dan deel 2. Dan heb je toch vooral fans, wat wel echt goed is voor de sfeer. Deel 2 gaat echt verder waar deel 1 is geƫindigd. Je krijgt meer verdieping van de karakters. En het heeft veel humor. Echt een must see als je deel 1 ook hebt gezien.

2 likes

Iemand hereditary al gezien? Ik ben nieuwsgierig maar ook bang.

Ja, dinsdag. Ik vond hem best wel tof, maar het einde een beetje meh/vaag, niet mijn smaak wat ik wel jammer vond. Maar de film experience was echt tof. Er gebeuren wel een beetje vieze dingen, en een beetje thriller/enge dingen, en het is niet zoā€™n standaard verhaal. Dat kotsen van sommige mensen vind ik best overdreven, hoewel een meisje achter mij moest huilen omdat ze het zo eng vond maar ik had sterk het vermoeden dat ze door haar vriendje was meegesleept.

Tldr: goede film, gaan! Maar niet als je gaat overgeven van een beetje bloed oid.

Dat klinkt wel goed, toch maar gaan dan. Ben benieuwd :grin:

1 like

Ik vond hem echt geweldig. Ik vond vooral de sfeer erg goed gevangen, voelde erg ongemakkelijk en er zitten enge shots in, maar niet op zo een standaard schrikmanier. Bij mij bleef ie daarna lang hangen, omdat het ook wel een heel vage film is. Ik wil 'm eigenlijk nog een keer zien haha.

Dan moet het toch meevallen :grin:

Dat klinkt wel goed. Heb je veel van die schrikmomenten dat er opeens een eng hoofd in beeld komt? Daar kan ik slecht tegen.

Ik heb denk ik 1 schrikmoment gehad haha. Er zijn wel heftige/bizarre shots, maar ik vond dat de film vooral erg met je speelt, soort mindfuck. Ik vind het moeilijk uit te leggen zonder te spoilen:p

1 like

Ik kan daar ook slecht tegen maar ik was achteraf opgelucht :slight_smile:

1 like

Ik ga die morgen zien, ben benieuwd!