Filmtopic (Deel 1)

Weer wat nieuwe films gezien.
Oceans 8 vond ik echt heel leuk. Grappig, meer realistische weergave van vrouwen (voor zover dat kanin Hollywood) en gewoon heel vermakelijk. Ik zag het met een publiek met vooral vrouwen en dan is het publiek toch meer uitgelaten, dat maakt het echt een meer interactieve ervaring.

En gisteren heb ik Incredibles 2 gezien. Ik was naar een Incredibles Night in Pathe geweest, dus eerst deel 1 en dan deel 2. Dan heb je toch vooral fans, wat wel echt goed is voor de sfeer. Deel 2 gaat echt verder waar deel 1 is geëindigd. Je krijgt meer verdieping van de karakters. En het heeft veel humor. Echt een must see als je deel 1 ook hebt gezien.

2 likes

Iemand hereditary al gezien? Ik ben nieuwsgierig maar ook bang.

Ja, dinsdag. Ik vond hem best wel tof, maar het einde een beetje meh/vaag, niet mijn smaak wat ik wel jammer vond. Maar de film experience was echt tof. Er gebeuren wel een beetje vieze dingen, en een beetje thriller/enge dingen, en het is niet zo’n standaard verhaal. Dat kotsen van sommige mensen vind ik best overdreven, hoewel een meisje achter mij moest huilen omdat ze het zo eng vond maar ik had sterk het vermoeden dat ze door haar vriendje was meegesleept.

Tldr: goede film, gaan! Maar niet als je gaat overgeven van een beetje bloed oid.

Dat klinkt wel goed, toch maar gaan dan. Ben benieuwd :grin:

1 like

Ik vond hem echt geweldig. Ik vond vooral de sfeer erg goed gevangen, voelde erg ongemakkelijk en er zitten enge shots in, maar niet op zo een standaard schrikmanier. Bij mij bleef ie daarna lang hangen, omdat het ook wel een heel vage film is. Ik wil 'm eigenlijk nog een keer zien haha.

Dan moet het toch meevallen :grin:

Dat klinkt wel goed. Heb je veel van die schrikmomenten dat er opeens een eng hoofd in beeld komt? Daar kan ik slecht tegen.

Ik heb denk ik 1 schrikmoment gehad haha. Er zijn wel heftige/bizarre shots, maar ik vond dat de film vooral erg met je speelt, soort mindfuck. Ik vind het moeilijk uit te leggen zonder te spoilen:p

1 like

Ik kan daar ook slecht tegen maar ik was achteraf opgelucht :slight_smile:

1 like

Ik ga die morgen zien, ben benieuwd!

Gaan jullie op vakantie ook wel eens naar de bios? Ik ben in Dubai & Bangkok geweest en dat was zo vet.

1 like

Ik ga vanavond naar hereditary !

1 like

Ja meer psychisch dus, dat spreekt mij wel aan :slight_smile:

Ik ga straks naar overboard, iemand al gezien? Ben een megawatt Anna Faris fan, dus zin in!

Heeft iemand Utoya al gezien? Al 3 mensen hebben me mee gevraagd maar het spreekt me niet suuuuper aan ofzo? Ga m wel kijken maar don’t know

ja dit vermoedde ik al, was ook echt verbaasd dat mensen (met wie ik nooit naar de film ga/die geen cinefiel zijn) dit voorstelden :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ik vond hem wel goed, maar het kwam wel een beetje langzaam op gang, dat wel. Het waren echt alleen de laatste 20 minuten ofzo die intens waren

Ik vond Hereditary hilarisch. :flushed:

Komt waarschijnlijk vooral hierdoor:

Hereditary

Dat kind vond ik enorm irritant met die geluiden de hele tijd. Ik was naar de bioscoop met mijn broertje en zijn vriendin, de vriendin in het midden, en we zeiden afzonderlijk van elkaar tegen haar (vlak na elkaar) dat we echt de neiging kregen haar te slaan daardoor. Even later vloog haar hoofd eraf door een paal. Nou, ik had het niet meer, ik moest echt moeite doen mijn lachen in te houden, vooral omdat er de hele film nog niets boeiends was gebeurd en inééns dat gebeurde. Ik vond het echt serieus overkomen alsof de film de draak stak met heel het genre, vooral vanaf het moment dat die vrouw in de hoek van een kamer aan het plafond hing en als een gek door de kamer spurtte.

Ik ben gisteren geweest. Vond hem ook totaal niet eng. Eerder vaag.

Eens! Wel lekker sfeertje, maar best een vage film. Daar einde ook.