Samenvatting
Ik snap dat dat wel wat bij de film toevoegt, maar ik vond het typisch voor een Aziatische film en voor mij was het niet echt een verrassing.
Ik snap dat dat wel wat bij de film toevoegt, maar ik vond het typisch voor een Aziatische film en voor mij was het niet echt een verrassing.
Greta Gerwig kreeg juist veel positieve reacties over het einde. En ik vind het zelf ook echt heel mooi “opgelost”.
Omdat ze tegelijk het einde verandert, maar ook het originele verhaal in ere laat én het verhaal vertelt van de schrijfster (die ongetrouwd bleef en ook de rechten van haar boek in eigen handen hield). In het origineel trouwt Jo, maar zoals hier al gezegd, zou dat niet het einde zijn zoals Alcott het eigenlijk wilde (de schrijfster). In die tijd werd sowieso wel echt verwacht van vrouwen dat ze trouwden en een gezin stichtten. En dat moest dus ook in het boek. De scène waarin Jo getrouwd is, is in dezelfde kleuren gefilmd als de flashbacks, om aan te tonen dat het fictie is, de versie van het boek, maar niet de realiteit. Het geeft voor mij juist meer betekenis. Want hoewel je wel het gevoel krijgt dat vrouwen (en Jo specifiek) ook gewoon onafhankelijk en ongetrouwd gelukkig kunnen zijn, is het wel zo dat in héél veel films en verhalen nog steeds een romantische draad geweven wordt, ook als dat niet nodig is voor het verhaal. Films/verhalen met een single vrouw in de hoofdrol eindigen er toch meestal in dat ze op het eind een relatie heeft, zelfs als onderweg ook de boodschap gegeven wordt dat je ook gelukkig single kunt zijn. Daarenboven ben ik er ook niet zo’n voorstander van als adaptaties veel aanpassingen doen aan het verhaal en het einde gewoon veranderen zodat Jo ongetrouwd eindigt, vind ik ook een beetje te gemakkelijk en niet passend bij de tijd waarin het boek/de film zich afspeelt (ook al is het een moderne interpretatie). Ik ben iig grote fan van het einde!
Edit: waarom doet de spoiler het niet?! -> opgelost, blijkbaar kan je niet meerdere alinea’s gebruiken.
Ik wist dus niet dat het een verfilming was haha kwam ik pas achter nadat ik die post had geschreven. Snap wel dat het verhaal dan in ere moest blijven en dat dit dan de beste oplossing was!
Beetje laat, maar net 1917 gezien en pfff wat een film joh. Ik wist wel dat de cinematografie zo mooi was, maar had niet verwacht dat het verhaal me zo zou pakken. Aanrader als je 'm nog niet hebt gezien.
Is er al iemand naar Emma geweest? Ik ga vrijdag heen. Vroegah~ hield ik vooral van dat soort films, zoals Pride and Prejudice, en las ik ook al die boeken, dus ben benieuwd!
Nee nog niet, maar ik hoor graag of de film leuk is!
Ik zal het doorgeven
Net naar the lighthouse geweest. Best bizar.
Krijg het beeld van de zeemeermin met een enorme vagina de komende tijd niet uit mn hoofd vrees ik
Het filmhuis hier gaat wel dicht… dus geen Emma morgen.
Vue heeft een zelfde soort melding, maar beter nog is dat ze geen pauzes meer doen (groot irritatie punt van mij en mn vriend )
Ik zat net om 5 uur in het filmhuis voor little woman en ik was de enige. Bleek ook de laatste film te zijn die ze gingen draaien. Daarna ook sluiten de vrouw die de film ging aankondigen had hem nog niet gezien, dus ik heb gevraagd of ze erbij kwam zitten en dat deed ze!
Ik vond hem mooi, maar had dezelfde verwondering over het einde! Vond het wel moeilijk te zien hoe hun zussenband was, omdat ik mezdlf daar heel goed in herkende
In België sluiten alle Kinepolis bioscopen tem 31 maart omwille van het corona-virus
Pfff ik hoop dat ze een oplossing hebben voor de films waar ik heen ga. Was net zo blij dat ik weer naar Infinity War en Endgame kon. En Mulan
Ik denk dat Infinity War en Endgame wel door zullen gaan, want door alle films die worden uitgesteld hebben ze vast zalen over om max. 100 mensen per zaal te hebben.
Mulan twijfel ik nog over; China en London premières zijn gecanceld, maar in de VS is het wel geweest. Dus wie weet.
Ooh die twee films houden ze gelukkig in de kleinste zaal zie ik. Beter.
Pfff hoop dat ze wat voor Mulan verzinnen. Ik ga naar de Unlimited Night en ze willen de zaal opsplitsen, maar de Pathe hier is zoo klein.
Ik had het in wjekw gepost, maar ik heb een persoonlijke code gekregen om alsnog films thuis te kunnen zien (met een abonnement dat wel)
Ja, ik ook. Op zich wel netjes. In de mail stond ook dat als bioscopen echt sluiten dat je daar ook voor gecompenseerd wordt. Fijn om te weten dat ze ook mee/vooruitdenken.
Edit: Die Pathé thuis code, geldt trouwens maar voor 1 film.
Mulan release is officieel uitgesteld.
Via https://twitter.com/disneysmulan/status/1238231631644614657?s=21
Potverdorie Zolang het maar niet tot november uitgesteld is