Filmtopic (Deel 1)

Ja goede tip! Ik kwam voor corona altijd heeel erg vroeg en vond t prima in mn eentje en nu ineens soort van paniek. Maar inderdaad in t donker is t makkelijker!

1 like

Ik kom net van James Bond en wauwww :heart: Wat een film. Gaat dat zien!

5 likes

Hoe vond je de film? Ik heb hem van de week gezien en vond hem echt geweldig! Heel realistisch en je voelde echt de pijn, het verdriet en de verwarring vond ik.

Ik ben ook net geweest en vond het inderdaad een super goede film. Ik ben helemaal niet van de actie en ging alleen mee omdat mijn vriend graag wilde maar ik moest op het eind gewoon bijna huilen door alle emoties.

2 likes

Ik vond de nieuwe bond echt te langdradig en saai :frowning:

Veel spoilers James Bond!

Samenvatting

Ik heb echt wat tranen laten vallen op dat einde haha. In de auto naar huis moest ik ook gewoon even huilen maar ik heb deze week ook extreme pms dus kan ook daardoor komen :joy:

Ik dacht tot het moment dat die bommen insloegen nog dat hij wel gered zou worden door een vliegtuig dat hem oppikt ofzo. Je kan JAMES BOND toch niet vermoorden 🥲. Ook dat zijn enemies eindelijk dood waren en dat hij een gezinnetje had en dus echt kon gaan leven, maar neeeee. Ik moet het duidelijk nog even verwerken haha

3 likes

Je spoiler werkt niet.

1 like

Ja ik zag het dus heb het maar even snel weggehaald want krijg het niet gefixt : /

Oke gelukt sorryy. Hoop niet dat iemand die de film nog wou zien het heeft gelezen :sweat:

1 like

Heel heftig, maar inderdaad echt een supergoede film! Ik zat niet helemaal lekker in mijn vel en toen was het iets te veel, dus dat is even een tip voor anderen die The Father willen gaan kijken haha. Kijk hem alleen als je je goed voelt. :sweat_smile:

1 like

Ik twijfel om een abonnement te nemen op het filmhuis, zodat ik daar gewoon lekker onbeperkt heen kan. Zijn er hier mensen die dat hebben en vind je het het waard?

(of is dit niet het goede topic hiervoor :thinking:)

Eens met allebei haha. Toevallig ook Free Guy gekeken afgelopen vrijdag en was zo wholesome en grappig. Oh en Steve uit Stranger Things :heart:

2 likes

Ik heb dat een paar jaar gehad en vond het echt een aanrader! Ik had toen wel veel vrije tijd, toen ik meer ging werken werd het me te veel en begon het als een verplichting te voelen om minstens drie keer per maand te gaan. Ik vond het heel leuk om vooral naar de film te gaan wanneer ik wilde, en dan gewoon te kijken wat er draait. Zo heb ik wel een aantal goede films ontdekt die ik anders nooit had gezien.

1 like

Ik heb een pathe abonnement en vind dat het heel erg waard!

2 likes

Ik ging weer lekker impulsief zijn en heb nu een jaarkaart bij het lokale filmhuis. Meteen weer naar de film geweest vanavond, naar Petite Maman. Zo mooi! Echt een aanrader. Meeslepend, magisch realistisch, maar toch heel klein. En lekker herfstig. :maple_leaf:

4 likes

Ik vond dat Anthony Hopkins het fantastisch heeft gespeeld! De emotie, de lege blik die hij heeft aan het eind. Ook de frustratie en de machteloosheid van de mantelzorgers, zo herkenbaar.
Lang geleden dat ik tranen heb gelaten bij een film. En ik werk nog wel in deze sector :sweat_smile:

2 likes

Lol ik heb echt mijn best gedaan om kaartjes voor een andere film te kopen, maar elke vezel in mij wilde weer naar Dune, dus… Deze keer met mijn vriend mee! En dan lekker irritant naar zijn reactie kijken, of hij genoeg geniet, omdat ik er zo enthousiast over ben.

Mooie aankoopgeschiedenis. :joy:

10 likes

Ik vond No Time To Die heel tof! Vond hem ook niet zo lang aanvoelen als hij duurde, al was de film het grootste deel van de tijd wel bezig met naar zijn einde toewerken. Had het idee dat dat ook een beetje ten koste ging van de uitdieping/backstory van de villain, had ik best iets meer van willen zien. Maar vond hem het bioscoopkaartje zeker waard!

Morgen ga ik naar Petite Maman, van de regisseur van Portrait de la jeune fille a feu. Vond de trailer er tof uitzien, ben benieuwd

Edit: oh zie dat jij hem hierboven ook noemt @Fukaeri , ben nu helemaal benieuwd!

2 likes

Ah, je hebt al een kaart aangeschaft, leuk! Hopelijk bevalt het. :slight_smile:
Ik wilde zeggen dat ik een Cineville-pas heb en vind dat het zeker waard! De afgelopen maanden draaide er zoveel wat ik leuk vind, ben toch wel 2-3× per week naar de film geweest.
Filmhuisfilms spreken mij veel meer aan dan het aanbod bij Pathé. En sommige filmhuizen draaien ook wel wat Hollywoodfilms. :slight_smile:

1 like

Ik ben vanavond naar Petite Maman geweest en ik vond hem ook heel mooi! Aanrader :blush:

Niet zo erg toch? Ik kan echt genieten van films vaak kijken. Kan nooit zo erg zijn als mijn geschiedenis van eind 2019 begin 2020 :speak_no_evil: