Filmtopic (Deel 1)

Ik vond dat Anthony Hopkins het fantastisch heeft gespeeld! De emotie, de lege blik die hij heeft aan het eind. Ook de frustratie en de machteloosheid van de mantelzorgers, zo herkenbaar.
Lang geleden dat ik tranen heb gelaten bij een film. En ik werk nog wel in deze sector :sweat_smile:

2 likes

Lol ik heb echt mijn best gedaan om kaartjes voor een andere film te kopen, maar elke vezel in mij wilde weer naar Dune, dus
 Deze keer met mijn vriend mee! En dan lekker irritant naar zijn reactie kijken, of hij genoeg geniet, omdat ik er zo enthousiast over ben.

Mooie aankoopgeschiedenis. :joy:

10 likes

Ik vond No Time To Die heel tof! Vond hem ook niet zo lang aanvoelen als hij duurde, al was de film het grootste deel van de tijd wel bezig met naar zijn einde toewerken. Had het idee dat dat ook een beetje ten koste ging van de uitdieping/backstory van de villain, had ik best iets meer van willen zien. Maar vond hem het bioscoopkaartje zeker waard!

Morgen ga ik naar Petite Maman, van de regisseur van Portrait de la jeune fille a feu. Vond de trailer er tof uitzien, ben benieuwd

Edit: oh zie dat jij hem hierboven ook noemt @Fukaeri , ben nu helemaal benieuwd!

2 likes

Ah, je hebt al een kaart aangeschaft, leuk! Hopelijk bevalt het. :slight_smile:
Ik wilde zeggen dat ik een Cineville-pas heb en vind dat het zeker waard! De afgelopen maanden draaide er zoveel wat ik leuk vind, ben toch wel 2-3× per week naar de film geweest.
Filmhuisfilms spreken mij veel meer aan dan het aanbod bij Pathé. En sommige filmhuizen draaien ook wel wat Hollywoodfilms. :slight_smile:

1 like

Ik ben vanavond naar Petite Maman geweest en ik vond hem ook heel mooi! Aanrader :blush:

Niet zo erg toch? Ik kan echt genieten van films vaak kijken. Kan nooit zo erg zijn als mijn geschiedenis van eind 2019 begin 2020 :speak_no_evil:

Ik zie dat maandag de filmpremiere is van ANNE+. Maar zie ‘m daarna in geen enkele bioscoopagenda meer staan. Weet iemand hoe dat zit? Draait ‘ie echt maar één dag?

Het is dan pathé pride night dus een speciale voorpremiere. De week daarna draait ie wel gewoon

Ja dat snap ik maar dan zou die toch gewoon in de agenda moeten staan al? 14 okt issie uit namelijk, maar die hele week erna staat die film nergens ingepland

Oh oeps ik was verkeerd, die pride night is al geweest, ik zie hem idd ook enkel maandag als voorpremiere, raar!

Volgens mij is het filmschema vanaf 14 oktober (behalve voor Bond) nog niet bekend. Dus dat zal begin komende week wel verschijnen.

Ik heb gisteren Nr. 10 gezien en ik vond het echt niks eigenlijk :sweat_smile: heel wazig, geen sterk verhaal en het draaide alleen om mannen. De vrouwen in de film waren alleen ‘dochter van’ of ‘vrouw van’. Snap niet zo goed waar al die goede recensies vandaan komen. Ik heb hem met mijn vader gezien en die vond hem ook ‘geniaal’ :woman_shrugging:t2:

Oh ik wou net posten dat ik morgen ga! Ben wel erg benieuwd.

Ik heb gisteren The last duel gezien. Deze film heeft echt een triggerwarning nodig voor seksueel geweld, want dat is wel een groot thema.

Visueel een heel mooie film en goed geacteerd. Alleen heeft het volgens mij wel een boodschap, alleen wordt dat zeer summier uitgewerkt. Volgens mij weet de film ook niet precies wat het wilt zeggen. Dat vond ik wel jammer

Gisteren was ik naar ANNE+, en er liepen mensen de zaal uit tijdens een (intense) seksscùne. :’)

En was ie ook echt intens? Er zit in zoveel series/films seks met soms vrij expliciete scùnes, ben benieuwd hoe ‘heftig’ het was dan.

Ik moet zeggen dat het vergeleken met andere films best veel liet zien, maar Nederlandse films hebben dat wel vaker natuurlijk. Als je geen idee hebt naar wat voor film je gaat kan ik me voorstellen dat het een controversiële scÚne was (maar dat vind ik persoonlijk dus niet).

Beschrijving (spoiler):

Anne neemt tegenspeler mee naar huis (gespeeld door Thorn Roos de Vries). Er worden borsten gelikt, je ziet billen en uiteindelijk vraagt Thorn (weet even niet meer hoe dit karakter heette) of die Anne met een strap-on mag doen, en dat gebeurt vervolgens en dat duurt best lang en is intens haha.

1 like

Haha ja daar staan NL films wel bekend om idd! Maar om nou de zaal uit te lopen, hoeft ook weer niet zou je denken

1 like

Lijkt me heel raar joh dat er allemaal mensen gelijktijdig de zaal uitlopen. Heb dat echt nog nooit meegemaakt in de bios. En ik heb de film nog niet gezien dan, maar in de serie waren ze ook soms al wel expliciet dacht ik.

Wel ooit meegemaakt met een concert. Of nou ja het was een prijsuitreiking en toen kwam Kraantje
Pappie optreden. Liepen er opeens heel veel mensen de zaal uit. (was niet een groep maar 3cyr uit de hele zaal liepen ze weg) Toen vroeg hij zo van waarom gaan jullie? En een vrouw schreeuwde zo terug ja je bent zo grof en vloekt en je verteld rare verhalen. Heel bijzonder was dat.

3 likes

Echt wtf