Filmtopic (Deel 1)

Ik zie dat maandag de filmpremiere is van ANNE+. Maar zie ‘m daarna in geen enkele bioscoopagenda meer staan. Weet iemand hoe dat zit? Draait ‘ie echt maar één dag?

Het is dan pathé pride night dus een speciale voorpremiere. De week daarna draait ie wel gewoon

Ja dat snap ik maar dan zou die toch gewoon in de agenda moeten staan al? 14 okt issie uit namelijk, maar die hele week erna staat die film nergens ingepland

Oh oeps ik was verkeerd, die pride night is al geweest, ik zie hem idd ook enkel maandag als voorpremiere, raar!

Volgens mij is het filmschema vanaf 14 oktober (behalve voor Bond) nog niet bekend. Dus dat zal begin komende week wel verschijnen.

Ik heb gisteren Nr. 10 gezien en ik vond het echt niks eigenlijk :sweat_smile: heel wazig, geen sterk verhaal en het draaide alleen om mannen. De vrouwen in de film waren alleen ‘dochter van’ of ‘vrouw van’. Snap niet zo goed waar al die goede recensies vandaan komen. Ik heb hem met mijn vader gezien en die vond hem ook ‘geniaal’ :woman_shrugging:t2:

Oh ik wou net posten dat ik morgen ga! Ben wel erg benieuwd.

Ik heb gisteren The last duel gezien. Deze film heeft echt een triggerwarning nodig voor seksueel geweld, want dat is wel een groot thema.

Visueel een heel mooie film en goed geacteerd. Alleen heeft het volgens mij wel een boodschap, alleen wordt dat zeer summier uitgewerkt. Volgens mij weet de film ook niet precies wat het wilt zeggen. Dat vond ik wel jammer

Gisteren was ik naar ANNE+, en er liepen mensen de zaal uit tijdens een (intense) seksscène. :’)

En was ie ook echt intens? Er zit in zoveel series/films seks met soms vrij expliciete scènes, ben benieuwd hoe ‘heftig’ het was dan.

Ik moet zeggen dat het vergeleken met andere films best veel liet zien, maar Nederlandse films hebben dat wel vaker natuurlijk. Als je geen idee hebt naar wat voor film je gaat kan ik me voorstellen dat het een controversiële scène was (maar dat vind ik persoonlijk dus niet).

Beschrijving (spoiler):

Anne neemt tegenspeler mee naar huis (gespeeld door Thorn Roos de Vries). Er worden borsten gelikt, je ziet billen en uiteindelijk vraagt Thorn (weet even niet meer hoe dit karakter heette) of die Anne met een strap-on mag doen, en dat gebeurt vervolgens en dat duurt best lang en is intens haha.

1 like

Haha ja daar staan NL films wel bekend om idd! Maar om nou de zaal uit te lopen, hoeft ook weer niet zou je denken

1 like

Lijkt me heel raar joh dat er allemaal mensen gelijktijdig de zaal uitlopen. Heb dat echt nog nooit meegemaakt in de bios. En ik heb de film nog niet gezien dan, maar in de serie waren ze ook soms al wel expliciet dacht ik.

Wel ooit meegemaakt met een concert. Of nou ja het was een prijsuitreiking en toen kwam Kraantje
Pappie optreden. Liepen er opeens heel veel mensen de zaal uit. (was niet een groep maar 3cyr uit de hele zaal liepen ze weg) Toen vroeg hij zo van waarom gaan jullie? En een vrouw schreeuwde zo terug ja je bent zo grof en vloekt en je verteld rare verhalen. Heel bijzonder was dat.

3 likes

Echt wtf

Wow echt? Maar bijv twee mensen die er samen waren of echt meerdere mensen die zeg maar niet bij elkaar hoorden? Ik ben net naar Anne+ geweest en vond hem echt tof :slight_smile:
En ja die seks scene was wel ‘intens’ maar was juist zo belangrijk in het verhaal omdat er vanaf dat moment echt iets veranderde voor de hoofdpersoon. (Vond ik tenminste!)

Is de film Anne+ ook leuk/begrijpelijk als je de serie niet hebt gezien?

Ik wil Anne+ ook zien, maar hij is hier om technische redenen uitgesteld :frowning_face:

Ben in plaats daarvan gisteren naar Benedetta geweest. Was een beetje sceptisch van tevoren vanwege de kritiek dat het te veel (onnodig) bloot was maar ik vond hem echt tof! Sterk verhaal en complexe (vrouwelijke yay) hoofdpersonen

2 likes

Anne+ dus! Was heerlijk, vond Thorn/Lou echt HOT. Leuke mensen in de zaal ook!

lievelingsscène:

Schermafbeelding 2021-10-16 om 22.51.04

5 likes

Film nog niet gezien, maar denk dat het wel te doen is als ik de synopsis zo lees. De serie duurt trouwens niet lang. Seizoen 1 duren de afleveringen iets van 10 minuten en seizoen 2 duren ze 25 minuten. Totaal zijn het 14 afleveringen. Staat op Netflix dus je kan het voor de zekerheid nog eerst kijken! En op NPO staan ze ook. Oh en seizoen 1 staat ook op YouTube

3 likes

Ah zulke korte seizoenen maar, dat is wel te doen. Thanks!

1 like