Filmtopic (Deel 1)

Ik ben de laatste paar dagen gegaan naar

Woman king, erg leuk. Ik wist niet wat ik moest verwachten maar het is een actiefilm met een beetje humor. Tof dat (bijna) alle hoofdrolspelers vrouwen zijn. Ik zou hem niet nog een keer kijken of zo, één keer is wel goed.

Bro’s, leuk, wel veel seks dus ik zou deze niet snel met mn vader kijken :sweat_smile: Ik kon er in het begin maar moeilijk inkomen, het ging allemaal heel snel en de hoofdrolspeler was heel erg druk, maar na een tijdje ging het allemaal wat beter. Gewoon een typische lovestory maar dan tussen twee mannen en dat is wel een keer leuk om te zien. Zou hem nog een keer kijken. Mooie rollen ook met mensen uit de drag/transcommunity.

Ticket to paradise, geen reet aan, skippen.

Fishermands friends deel 2, heel mooi, emotioneel, veel muziek. Een beetje een andere film dan dat ik normaal zou kijken maar wel heel erg mooi en vermakelijk. Was bij de sneak preview.

4 likes

Ik ,een schijterd eerste klas, heeft vandaag Barbarian gekeken, het was namelijk dat of een kinderfilm :smiling_face_with_tear:

Cinematografisch echt fantastisch! “Chef kiss” (Ook al zat ik vaak met ogen dicht haha) En de geluidseffecten en de muziek ook geweldig! Qua verhaal Ja veel typische horror clichés “waarom gaat ze elke keer terug :sob:” en 5x ontsnappen om toch niet vrij te zijn. Je wist als kijker al dat “la mère” ze zou vinden toen die man zei “ja hier komt ze echt nooit…” Soms was dit wat vermoeiend en had het zo “daar gaan we weer effect”. De zaal en ik moesten wel lachen om hoe A.J ging googlen hoe hij de kelder kamers kon verhuren. Liet ook goed zijn karakter zien en dat hij echt geen fuck geeft om anderen en mensen misbruikt op alle vlakken.Wel (indd) veel plotholes, maar eerlijk ik vind dat nogeens heel erg. Wat op de videobanden stond konden we wel raden en je zag in de kelder/tunnel grote metalen kooien dus denk dat de vrouwen daar ingestopt werden. Blijven nog genoeg vragen over, maar ik vind dat wel z’n charmes hebben :sweat_smile:. Ik vond het al walgelijk genoeg.

Spoiler

Hier nog een foto van wat zich verstopt had onder “la mère” zodat ik vanavond toch iets beter kan slapen :sweat_smile:

Ga nu Amsterdam zien voor de 2x. Niet omdat het zo geweldig is (integendeel :smiling_face_with_tear:), maar er draait op dit tijdstip niks en ik moet de tijd ff doden. Ik heb gelukkig een pathé abo. Maar ik vind een film niet snel saai, maar vond Amsterdam zo langdradig en ik snapte er ook geen kut van. Heel verwarrend. Zo goede cast en dan zo slappe film. Gewoon zonde
Dus ik weet al wat ik mezelf aan ga doen xD

4 likes

Ooh daar jouw post snap ik nu dat @sofetch naar de film genaamd “Amsterdam” is gegaan. Ik dacht een bios in Adam, en snapte al niet welke film ze dan heen was haha🤓

2 likes

Net Close gezien in de bios. Vanaf 25 min in bijna non stop gejankt (en mn vriend rechts en een andere bezoeker links ook :stuck_out_tongue_closed_eyes:)

5 likes

Oh jee ik ga hier met een vriendin heen die niet wil huilen in de bios

Ben heel benieuwd, goede dingen over gelezen!

5 likes

Is er misschien animo om weer eens samen een film te kijken en te bespreken?

  • Ja lijkt mij leuk
  • Nee liever niet
  • Hmm misschien

0 stemmers

Heel leuk! Heb je een film in gedachten? Of is dat een democratisch proces? Heb nog niet eerder zoiets op het forum meegekregen of gedaan.

4 likes

Ik was vorige week naar Stromboli, geen aanrader. En ik was naar A bout de soufflé maar das ook niet mijn ding.

Komen wel veel leuke films aan volgens mij! Wil nog naar Close, girls girls girls, the menu en barbarian. Hopelijk draaien die ook allemaal in mijn stad.

1 like

Hier is het topic dat er toen voor werd gebruikt: FF Filmclub
Alleen werd er niet zo heel veel in gepost; er is toen eens gekozen voor Call me by your name en Lady Bird in ieder geval.

4 likes

Waarom is stromboli geen aanrader?

Ik vond hem een beetje flauw en oppervlakkig terwijl het over trauma’s gaat.

Ja lijkt me best leuk!

Ik stel Terrifier 2 voor :joy: (grapje).

5 likes

Ik weet niet of veel mensen hier NPO Plus hebben, maar ik zie net dat Queen of Hearts daar op staat. Vond ik echt een hele goede film. Cinematografisch ook echt praaaaachting. Staat in mijn top 3 beste films aller tijden. Tipje! (vooral omdat die film gek genoeg volgens mij heel onbekend is gebleven.)

10 likes

Waarom draait Close alleen in Amsterdam en Dwn Haag in de Pathé :smiling_face_with_tear::weary: lijkt me zo goed

1 like

Hij draait in filmhuizen! Ook bij jou in de stad :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik heb pathe abonnement! Dus dat vind ik dan zonde ofzo.

1 like

Ja inderdaad zonde, je kunt beter een filmhuis abbo nemen :laughing:

7 likes

Die zitten niet in elke stad!! Als ik dagje ergens anders ben wil ik ook bios kunnen zonder 15 eu te hoeven betalen. Pathe is overal is handig.

5 likes

Je woont in z toch? Daar heb je figi!

Ah leuk dat je enthousiast bent! De vorige keren hadden we met een poll de film gekozen. Dat kunnen we nu wel weer doen dacht ik.

Zullen we doen dat ik zondag een poll maak en je tot die tijd films kan doorgeven? Het is handig als de film goed te verkrijgen is en dat je er dan bij zet waar de film eventueel te streamen is.

@Evenveel ik had helemaal niet aan dat topic gedacht. Wat stom. Maar het is wellicht handig om daar dan verder te gaan.

3 likes