Filmtopic (Deel 1)

Net Close gezien in de bios. Vanaf 25 min in bijna non stop gejankt (en mn vriend rechts en een andere bezoeker links ook :stuck_out_tongue_closed_eyes:)

5 likes

Oh jee ik ga hier met een vriendin heen die niet wil huilen in de bios

Ben heel benieuwd, goede dingen over gelezen!

5 likes

Is er misschien animo om weer eens samen een film te kijken en te bespreken?

  • Ja lijkt mij leuk
  • Nee liever niet
  • Hmm misschien

0 stemmers

Heel leuk! Heb je een film in gedachten? Of is dat een democratisch proces? Heb nog niet eerder zoiets op het forum meegekregen of gedaan.

4 likes

Ik was vorige week naar Stromboli, geen aanrader. En ik was naar A bout de soufflé maar das ook niet mijn ding.

Komen wel veel leuke films aan volgens mij! Wil nog naar Close, girls girls girls, the menu en barbarian. Hopelijk draaien die ook allemaal in mijn stad.

1 like

Hier is het topic dat er toen voor werd gebruikt: FF Filmclub
Alleen werd er niet zo heel veel in gepost; er is toen eens gekozen voor Call me by your name en Lady Bird in ieder geval.

4 likes

Waarom is stromboli geen aanrader?

Ik vond hem een beetje flauw en oppervlakkig terwijl het over trauma’s gaat.

Ja lijkt me best leuk!

Ik stel Terrifier 2 voor :joy: (grapje).

5 likes

Ik weet niet of veel mensen hier NPO Plus hebben, maar ik zie net dat Queen of Hearts daar op staat. Vond ik echt een hele goede film. Cinematografisch ook echt praaaaachting. Staat in mijn top 3 beste films aller tijden. Tipje! (vooral omdat die film gek genoeg volgens mij heel onbekend is gebleven.)

10 likes

Waarom draait Close alleen in Amsterdam en Dwn Haag in de Pathé :smiling_face_with_tear::weary: lijkt me zo goed

1 like

Hij draait in filmhuizen! Ook bij jou in de stad :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik heb pathe abonnement! Dus dat vind ik dan zonde ofzo.

1 like

Ja inderdaad zonde, je kunt beter een filmhuis abbo nemen :laughing:

7 likes

Die zitten niet in elke stad!! Als ik dagje ergens anders ben wil ik ook bios kunnen zonder 15 eu te hoeven betalen. Pathe is overal is handig.

5 likes

Je woont in z toch? Daar heb je figi!

Ah leuk dat je enthousiast bent! De vorige keren hadden we met een poll de film gekozen. Dat kunnen we nu wel weer doen dacht ik.

Zullen we doen dat ik zondag een poll maak en je tot die tijd films kan doorgeven? Het is handig als de film goed te verkrijgen is en dat je er dan bij zet waar de film eventueel te streamen is.

@Evenveel ik had helemaal niet aan dat topic gedacht. Wat stom. Maar het is wellicht handig om daar dan verder te gaan.

3 likes

Ik was gisteravond naar The Son! Ik had er misschien wat teveel van verwacht (the Father was mijn favoriete film van vorig jaar), maar ik vond hem echt tegenvallen.

Niet echt een spoiler maar ok

Geen spanningsopbouw, het personage dat de depressieve zoon speelt vond ik eigenlijk een super irritant joch (“I’m in pain” jankt hij een paar keer), matige dialogen. Merk dat het emotioneel vrij weinig met me doet, terwijl ik normaliter altijd zit te janken als er ouder-kind dynaniek in zit

Zat wel met maar twee anderen in de zaal! Had verwacht dat er iets meer animo voor zou zijn!

2 likes

Ik ben naar good luck to you leo grande geweest

Het was een hele bijzondere film, bijna helemaal opgenomen op één locatie. In het begin was het echt super ongemakkelijk alsof je bij iemands tinderdate zat en die jongen is ook zo’n veel te perfect typ, maar uiteindelijk heb ik me wel vermaakt!

3 likes

Ah wat jammer! Ik was ook erg te spreken over The Father dus was ook benieuwd naar deze. Zag op IMDB ook al dat hij maar een 6.2 heeft tot nu toe (en The Father een 8.2)