O hey, de laatste komt er nu wel bij! Bedankt! Alleen de andere 2 van eerder dit jaar (waaronder Dumb Money haha, die vond ik ook verrassend leuk) niet. Nou ja, mss goed trucje voor de volgende keer.
Ja die! Ik had wel eens filmpjes gezien waarin mensen levende octopus eten (wel wat kleiner en op een minder intense manier, dat wel) maar ja die scene haha.
Wel wat jumpscares, maar vooral heeeel veeeel geschreeuw terwijl je de camera als een soort Mascha vlog heen en weer ziet schudden. Opzich wel een creepy sfeer maar het loopt op weinig uit vind ik.
Zou t wel proberen want er zijn best veel mensen die dit wel echt eng vonden.
Net Five Nights at Freddy’s gezien. Niet eng, cliché verhaal, maar niet per se heel slecht. Plot twist was ook niet heel bijzonder
Als aanvulling voor Killers of the Flower Moon:
Ik vond de thematiek een extra reden om wel naar deze film te gaan. De esthetiek ook: een flink aantal shots pakten zeker goed uit op groot scherm.
In de grote films zie je zo vaak eenzelfde soort thematiek tot in den treure terugkeren. Hier had ikzelf in ieder geval het gevoel naar iets nieuws te kijken wat ik absoluut nog niet op eenzelfde manier gezien had.
Misschien vond ik het soms heel eventjes saai, maar dat was gelukkig geen overheersend gevoel.
De ergernis aan de aandachtsspanne van de twee fluisterende Rob Geuzen in de rij achter me was wel overheersend.
Ik heb vorige week de inloggegevens voor Disney+ van een vriend gekregen en ik heb op volgorde Luca, Turning Red en Encanto gekeken omdat ik dacht dat die van minst leuk naar leukst zou zijn, maar het is precies andersom. Vond Luca echt verrassend en Encanto beetje meh. Wat zal ik hierna kijken?
The Devil Wears Prada.
The Kardashian’s
Dopesick
The dropout
Edit: sorry wist niet dat het alleen om films ging, bovenstaande tips zijn series.
Cruella
Poirot, See How They Run,Ready or Not, The Menu, Cinderella (2015), Werewolf by Night, The Great Mouse Detective, Ratatouille, Frozen 1 & 2 (duh), HSM Marathon houden, Vaiana, Hocus Pocus, Zootropolis, Mulan, Big Hero 6, Princess Diaries, Confessions of a Shopaholic, Muppets Movie, Hidden Figures, The Book Thief, The Longest Ride (janken )
OMFG ik zie nu ook dat Ghost Whisperer erop staat. Lekker voor als je iets op de achtergrond nodig hebt (behalve dat seizoen met haar zoon fuck die).
Inside Out en Up (huilenn) zijn ook nog een aanrader als je die nog niet gezien hebt!
Enchanted, Rapunzel, de prinses en de kikker
Edit: monsters & co en wreck-it Ralph 1 en 2 zijn ook leuk. Klokkenluider van Notre Dame.
Elemental, volgens mij een van de nieuwste Disneyfilms, maar echt fantastisch leuk!
Ja ja ja deze is heel leuk
Raya and the last Dragon! Vanmiddag gekeken en het heeft me aangenaam verrast. Zit nu toevallig ook het concert van Encanto te kijken
The emperors new groove, als je die nog niet gezien hebt. Veruit de grappigste Disney, echt feelgood
Beetje mosterd na de maaltijd maar ik ben gisteren naar a haunting in Venice geweest. Ik zou het zeker aanraden om er naartoe te gaan als je van whodunnit films houdt. Ik heb een paar opmerkingen over de film maar die zet ik wel even in een spoiler
Samenvatting
Ik was al bekend met het verhaal, dus ik wist wel wie de moordenaar was. Het is wel losje gebaseerd erop, dus de slachtoffers en motief verschillen. In het origineel was het eerste het een irritant kind dat eraan ging. Die verdronk in het water waar de appels in dreven. Wat logischer is, want Hercule. Poirot inde boeken heeft ontzettende smetvrees. Die zou echt niet voor de lol zijn kop in het water gooien. Verder een paar dingen die mij opvielen
- Waarom Venetië? Die katholieke daar zouden echt niet zo’n heidens feest als Halloween vieren. Maak er dan Carnavale van als het per se in Italië moet. Of anders Amerika. Engeland kan ook nog. Dan maak je de gastvrouw een Amerikaanse dollar princess van.
- Ariadne zou never nooit Poirot naaien.Ariadne heeft Agatha Christie op zichzelf gebaseerd. Een schrijfster die vooral op haar ‘vrouwen instinct’ werkten broodnuchter is qua spiritualiteit. Zij suggereert vaak dingen, die later blijken te kloppen (ze heeft alleen niet door hoe. Alleen de conclusie).Ik ben wel blij dat ze Amerikaans is in de film, want ik denk dat Tina Fey geen Brits accent kan nadoen
- Love Michelle Yeoh.
Ah deze heb ik met m’n vader in de bios gezien als 7-jarig meisje 🥹 ga hem ook weer eens kijken