Fitnesstopic


#1

Sta jij iedere week wel op de matten van je gym te zwoegen met je squats?
Of pak jij graag zo nu en dan een groepsles mee bij je sportschool?
Vind je het fijn om met cardio bezig te zijn thuis, buiten of op een van de apparaten in bij je fitness?
Of zou je graag aan fitness willen beginnen of eens écht gebruik maken van het abonnement dat je al maanden of jaren hebt?

Het lijkt me leuk om van dit topic een plek te maken waar we het kunnen hebben over alle bezigheden, tips&tricks en work-outs in de sportschool (of thuis). Loop je ergens tegenaan of heb je een fijne lifehack ontdekt? Deel het hier!


#2

Laat ik zelf dan uiteraard ook maar het startschot geven.
Ik fitness sinds begin dit jaar. Eerst deed ik 3 á 4 keer in de week een uur cardio op een crosstrainer, maar na verloop van tijd werd dat natuurlijk saai.
Recent heb ik een persoonlijk schema laten samenstellen, omdat ik krachtiger wil worden. Daar ben ik onlangs mee begonnen en dat is wel heftig! Mijn doel is om af te vallen, maar ik begin het ook wel steeds leuker te vinden ook.
Wel merk ik dat ik het vaak ongemakkelijk vind om bijvoorbeeld buikspieroefeningen te doen op zo’n matje op de grond, terwijl het maar half lukt. Dan heb ik het idee dat iedereen dat ziet en dat voelt een beetje ongemakkelijk.


#3

A girl got to do what a girl got to do haha.


#4

Ik meld mij! Ik sport nu bij een cheap sportschool met niks qua begeleiding en lessen(alleen virtual spinning). En ga over een paar weken overstappen naar een duurdere sportschool met echt een heleboel lessen die ik kan volgen. En begeleiding want nu rommel ik maar zelf wat aan met gewichten en oefeningen.(en volgens mij doe ik het misschien nog wel fout ook). Ik wil toch wel wat sterker worden, en zeker mijn core verbeteren voor hardlopen. Want die is nu vrij zwak.

Dus tips voor leuke lessen zijn welkom.


#5

Haha die intro is net een reclame :joy:

Ik heb best lang krachttraining gedaan maar nu door drukte komt het er niet van. Ik train voor de halve marathon en hardlopen blijft toch favoriet. Maar juist voor die halve marathon is wat krachttraining niet verkeerd. Alleen nog de tijd vinden :sweat_smile:


#6

Ik ben sinds 1,5 week begonnen met sporten. Was hiervoor heel lui maar merkte dat ik aan het dichtslibben was. Voelde me niet meer prettig. Ik wil in kilo’s niet per se afvallen, wel conditie opbouwen en ook kracht opbouwen. Heb nu ook een persoonlijk schema en probeer 3x per week te gaan. Doe dan dus een fullbody work-out. Merk dat het steeds iets beter gaat en de kracht heeel langzaamaan echt wel toeneemt. Eerst dit nu sowieso een tijdje doen en dan ga ik me meer richten op specifiekere punten. Zo wil ik straks wel meer met m’n armen ook gaan doen om sterker te worden. Maar goed; naderhand ben ik dus wel echt ka-pot. Moet nu mezelf ook wel blijven motiveren om echt te gaan. Dus als mensen tips hebben zodat ik echt niet ga afhaken, dan graag!


#7

I love krachttraining maar ik blijf het gevoel hebben dat ik er wel breed van wordt, en dat wil ik eigenlijk niet. Ook is het niet alleen mijn eigen gevoel want ik heb er ook wel eens opmerkingen over gekregen haha. Maar I love vooral lekker zwaar daadliften en squatten enzo


#8

Jaaa, leuk, alle reacties!

Jammer dat je oude sportschool niet bevalt. Lessen die ik leuk vind zijn bodyshape en powerpump. Daarnaast hoorde ik pas over Rebel Fit, dan heb je met een kleine groep krachttraining onder toezicht van een trainer, met je eigen persoonlijke doelen voor die dag. Ideaal voor je techniek! Maar niet bij iedere fitness beschikbaar denk ik…

Haha ja moet het een beetje leuk maken he!
Wauw halve marathon, pittig! Hoe vaak in de week trainde je?

Goed bezig! Waar fitness je? Full body vind ik ook wel fijn ja, omdat je dan nog een beetje de afwisseling hebt tussen alle spiergroepen. Ik ga nu altijd direct vanuit mijn werk en plan het ook echt in, zodat het al helemaal in mijn hoofd zit.

Snap ik! Dat je er opmerkingen over krijgt zeg, ook wel apart. Ik vind dat brede juist wel mooi, maar er is inderdaad wel een grens. Zou het niet schelen als je alleen bepaalde spieren traint (zoals billen) dat je alleen daar breder wordt?


#9

@HannaMarin ik ga onder m’n huis bij Anytime. Is dus super chill want ik had altijd wel een smoesje toen ik nog bij een andere zat (en nooit ging) om niet te gaan. Waaide te hard, regen etc. moest dan ook m’n fiets nog uit de berging pakken en dat is bij ons echt een gedoe. Dus nu gewoon 30 seconden lopen scheelt al echt zoveel. Ga nu ook 2x per week eigenlijk meteen uit werk en dan op zaterdagochtend. Voel me echt al wel stukken beter. Ben alleen ongeduldig en vraag me af wanneer ik echt resultaat ga zien haha. En over een paar weken wil ik wel echt meer aan m’n armen gaan doen ook. Al heb ik vandaag bij de meeste oefeningen ook weer meer gewicht toegevoegd. Dat je dat aankan is dan natuurlijk ook wel progressie, maar voor mij ‘telt’ het pas als ik het zie ofzo?


#10

@Twijfelkont oh superchill zeg!
Maak je ook voortgangsfoto’s? Misschien dat dat ook scheelt, dan zie je wel snel toonbaar resultaat misschien.
Ja uiteindelijk doe je het natuurlijk om je goed te voelen maar ook zodat je het ziet, dus snap wel dat het voor je gevoel dan pas telt hoor!

Ik sport graag met muziek in, maar doe dat nu altijd gewoon met mij iPhone-oortjes, maar merk dat dat heel snel onhandig is met bepaalde oefeningen en bij veel apparaten met gewichten moet mijn telefoon op de grond liggen dus dat redt hij dan niet.
Hebben jullie tips voor goede Bluetooth-oortjes/koptelefoons en leuke Spotifyplaylists?:grin:


#11

Waarom wil je het liever niet? Vind je het niet mooi? Ik vind het echt prachtig en ben supertrots als ik een opmerking krijg :sunglasses: :biggrin: Een paar weken geleden waren twee vrouwen over mijn schouders en benen aan het praten terwijl ik ze kon horen, dat was wel een beetje ongemakkelijk. Maar ze waren positief, dat scheelt :see_no_evil:


#12

Jaa dat heb ik dus ook wel vaker gehad dat ze dachten dat ik muziek op had staan maar dat was niet zo en hoorde ik het haha. Maar ja bij m’n benen en billen vind ik het wel mooi maar bij mijn rug en armen niet zeg maar. Dus die train ik nu ook maar heeel weinig helaas, maar ik vind het zo leuk om te doen haha :see_no_evil:
Haha wel leuk dat jij je complimentje per ongeluk hoorde :biggrin:


#13

Haha, oeps! Ik had geen oordopjes in ofzo en ze stonden dichtbij, dus het was vrij duidelijk dat ik het meekreeg. Toen ze maar door gingen zei ik lachend: “Hallo, ik hoor alles hè.” Ik vind het wel leuk dat in de sportschool (of misschien meer specifiek krachthonk) een sfeer heerst dat je dat gewoon tegen elkaar kunt zeggen. “Mooie armen.”

Gelukkig kun je per spiergroep trainen, dus dan zou ik inderdaad lekker je rug en armen wat minder (zwaar) doen.


#14

Ik doe de bodypump 2 x per week en ik vind het superleuk en het gaat ook zo goed! Ik begon met alles 1kg en doe nu gewoon tot 3,5 kilo (ben 2 maanden bezig en niet iedere week). Vind ik echt heel knap van mezelf want ik zie mezelf niet als sterk of sportief.
Alleen ik heb wel wat oefeningen waarbij ik mn houding niet goed krijg volgens mij.
Ik snap sowieso niet zo goed hoe ik mn schouders naar achter houd tijdens alle oefeningen, de superslow death lift doe ik denk ik helemaal fout want zelfs met 3 kilo voelde ik nog niks en als de gewichten te zwaar zijn krijg ik ze echt niet zo snel omhoog (had ik gister toen ik die vleugels moest doen terwijl ik op de bank lag, heb toen maar lichter gewicht gepakt).
Ik zie er eigk niet zoveel van en heb ook geen foto’s gemaakt maar ik voel me er wel fit door.

Oh en we eindigen altijd met een liedje waarbij je plank achtige oefeningen moet afwisselen met crunches en bij die wissel als ik dan weer in plank moet ga ik soms liggen en hoor ik dr opeens weer roepen en dan is het echt ohja ik was aan het sporten, niet bijkomen. Ik ben hopelijk niet de enige die dat heeft :see_no_evil:


#15

Nee nog nooit foto’s gemaakt. Vind dat zo ongemakkelijk haha. Maar misschien wel goed om eens te doen. Vanavond avondje niks, en morgen weer met bij alle oefeningen extra gewicht. Ben benieuwd!

Heb trouwens ook last van m’n oortjes, dus hou me even aanbevolen ook voor een goede koptelefoon.


#16

Ik heb bluetooth oortjes van Jaybird de inspire 500. Ik vind deze erg prettig en deze blijven goed zitten. En ik vond deze niet heel duur in vergelijking met andere oortjes. :slightly_smiling_face:


#17

Ik wil ook heel graag gaan fitnessen maar het voelt echt als een enorme drempel omdat ik er niks van weet en bang ben dat ik me heel erg voel staan (en voor lul voel staan omdat ik het misschien allemaal niet kan)
Ben nog aan het orienteren maar de sportschool die het meest dichtbij is, is 60 euro per maand. Dat gaat me wel iets te ver eigenlijk…
Moet mezelf echt nog even kwaadmaken om gewoon de stap te durven zetten haha


#19

Ja ik heb helaas niemand om mee te gaan…
Ik woon in een dorp buiten Rotterdam


#21

Ik zit ook bij een duurdere, David lloyd, en vind het zo prettig. Bij de f4f voelde ik me echt bekeken bij alles en hier vraag ik zonder problemen de trainers om hulp, is het rustig, schoon en is iedereen aardig.
En vooral de groepslessen, love it!


#22

Ik en mijn vriend hebben oortjes van Anker en zijn alle 2 tevreden. Helemaal niet duur ook!

Zelf moet ik binnenkort terug beginnen sporten! Dat is toch het plan. Nu dikke 2 maand niet meer geweest owv verhuis en wat renovatiewerkjes in huis (met andere woorden excuses!!)