Yes!
Ja ik sport altijd voor werk! Na werktijd heb ik er echt geen energie meer voor, en de kans is groter dat werk bijvoorbeeld uitloopt of dat er andere plannen tussenkomen. 'S-ochtends heb je het gewoon al gehad, heerlijk <3
Nu met thuiswerken kan ik gewoon na het sporten naar huis, me daar klaarmaken en dan beginnen met werken. Voor corona nam ik altijd twee tassen mee naar kantoor: Eentje met mijn laptop en andere spullen voor werk, en een sporttas. In die sporttas had ik inderdaad mijn handdoek en vieze sportkleding zitten. En ook standaard een toilettas met doucheproducten, make-up, haarborstel, parfum, etc. Ik deed vuile was in van die packing cubes zodat m’n tas niet zo vies zou worden:
Hoe gaat het nu met je rug?
Ik heb afgelopen donderdag met een nieuwe Pt getraind en had ook gelijk een nieuw schema waarbij ik voor het eerst moest squatten. Sinds gisteren heb ik zo’n spierpijn dat ik de trap niet meer op of af kan maar ook dat ik letterlijk door mijn benen zak. Iemand tips hoe ik hier zo snel mogelijk van af kom want dit is totaal niet handig, ik hang alleen nog maar op de bank
Het is nu misschien een beetje laat, maar als je na het sporten eiwitten eet is dat goed voor het herstel van je spieren.
@pastelzwart Leuk dat je gaat bodypumpen, dat is echt mijn favo les! Per oktober start het nieuwe kwartaal en doen ze ook weer nieuwe oefeningen, dat is altijd een fijn moment om in te stromen. Ik vind gymshark broeken heel fijn, ze hebben lekker veel stretch en je kan gratis retourneren. Ik zou denk ik in jouw geval de M en de L bestellen en even kijken wat het mooiste zit.
Tja als ik alles eind van de dag weer uit mijn tas haalde was het wel muffig Dan gooide ik alles meteen in de was en klaar.
Die rust in de avond is zo chill! Ik had vanochtend even moeite met opstaan en heb toen getwijfeld om toch na werk te gaan. Uiteindelijk toch meteen gegaan, en nu ben ik zo dankbaar dat ik gewoon lekker rustig in de zon kon gaan chillen.
Succes deze week, hoop voor je dat het beter gaat!
Lekker bezig! Hoe ziet jouw ochtendritueel er nu uit? Moet je er heel vroeg voor op?
Ik ben weer aan het opbouwen met op kantoor werken en vind het toch wel wennen om dat te combineren met sporten. Zo gek dat het pre-corona gewoon in m’n routine zat, en nu ben ik echt de luxe gewend van thuis werken en geen reistijd.
Zo heerlijk he, dat je dan zo vroeg al zo actief bent. Ik heb er ook echt meer energie door gedurende de dag, heb jij dat ook?
Love de uitgebreide omschrijving. Wat heerlijk dat je die donderdag lekker veel tijd hebt voor een PT!
Vind het altijd wel chill om te lezen of horen hoe anderen dit doen, omdat ik in mijn eigen omgeving vaak echt voor gek word verklaard
Hoe doe jij dat dan? Ik ken zoveel mensen die ‘s ochtends sporten eigenlijk!
Het afgelopen jaar ging stond ik om 7 uur op, dan koffie drinken aankleden en meteen weg. Dan kon ik sporten van 7:45 tot 8:45 ongeveer. Dan weer naar huis, klaarmaken en beginnen met werken.
Sinds ik soms weer een dagje naar kantoor kan, heb ik mijn rustdagen steeds gepland als ik naar kantoor ging. Maar dat wordt nu wat regelmatiger, dus ik zal toch ook weer moeten wennen aan sporten op een kantoordag.
Ik ga dit morgen weer doen:
6:30 opstaan
7-8 sporten
Douchen en klaarmaken in de sportschool, dan direct door naar werk. Daar kom ik dan tussen 09 en 09:15 aan als het loopt zoals gepland
Dit is wel herkenbaar! Ik werk sinds een paar weken weer fulltime op kantoor en het is echt weer haasten om na werk te eten en door naar de sportschool te gaan. Dat was wel een groot voordeel aan het thuiswerken.
Leuk om jullie routines te lezen! Ik werk nog thuis Ivm Corona en sport nu om 7 uur ‘s ochtends. Lessen duren 45 minuten of een uur, daarna gauw douchen en naar huis. Dan eet ik nog een bakje yoghurt en begin om 08:45 met werken. Echt heerlijk om ‘s avonds dan niet meer weg te hoeven, en heel de dag het gevoel te hebben dat je al hard gewerkt hebt. Als we straks weer deels naar kantoor gaan wil ik dit in ieder geval op thuiswerkdagen blijven doen.
Hebben jullie ook dat het je ook helpt om overdag minder te snacken en gezonder te eten? Anders was het die ochtend voor niets zeg maar
Ahh wat goed van je! Reken erop dat je sicke spierpijn kreeg, ik kon de trap niet meer op na m’n eerste les en op de wc zitten ging gepaard met veel schelden een vriendin van me kon niet eens meer een glas uit de kast pakken haha
Dat planken heeft met je core te maken, komt vanzelf als je die blijft trainen
@Diorshow ja mijn lichaam vraagt dan ook echt om gezonde voedingsstoffen! Ik heb niet eens zin in snacks, superfijn.
Lekker gewerkt in ieder geval dus! Vond je het leuk?
Haha ik herken dit zo. Weet nog dat ik na de 1e keer vier dagen mn arm niet kon strekken. Dan wilde ik iets pakken van de tafel en stak ik vol enthousiasme mn arm uit, en dan trok er een enorme pijnscheut door mn arm.
Het hielp wel dat ik de keer erna wat lichtere gewichten nam.
Ik heb het een tijdje gedaan maar ben nu overgestapt op bodycombat!
Goed dat je alles hebt meegedaan! Je leert de oefeningen snel genoeg en bodypump geeft een goede basis daarvoor vind ik. Ik vroeg in het begin altijd aan de instructeur wat ik nodig had en ben het op een gegeven moment elke keer gaan bijhouden (inclusief of het te zwaar of te licht was) en dan keek ik van tevoren daarin zodat ik altijd het goede pakte.
Ik doe inmiddels geen bodypump meer, want ik splits het nu meer op in hiit en krachttraining om echt sterker/gespierder te worden. Dat wordt je ook van bodypump, maar ik bedoel meer gewicht en minder herhalingen. Maar als ik er zo over schrijf dan krijg ik wel zin om weer eens een lesje mee te doen! Lekker op die muziek
Ik heb het jaren gedaan en altijd heel leuk gevonden. Als je het twee keer per week doet merk je ook dat je heel snel sterker wordt en je leert goed hoe alle oefeningen uitgevoerd moeten worden. Ik ben het toen ook bij gaan houden, want kon dat allemaal niet onthouden. Per nummer opschrijven hoeveel gewicht je had en of dat heel zwaar was of prima of neutraal. Als het prima ging kun je de keer erna zwaarder pakken.
Hou vol, de spierpijn is niet altijd zo erg!
Ik zit zo lekker in mijn flow trainen gaat echt lekker, had gisteren een PB op benchpress met 75kg
Vaak is de spierpijn na een lange tijd niks doen ook gewoon 5x zo erg dan normaal. Dus het allerbeste middel is eigenlijk gewoon altijd blijven sporten haha. Ik had door de vakantie eventjes iets langer dan 2 weken geen benen getraind, nou dat heb ik ook geweten, echt absurd. Verder: warme douche, kruik, genoeg eiwitten etc. En ook blijven bewegen op je rustdag. Meeste pijn heb je als je stil zit en dan ook helemaal stijf wordt.