Ben je met die van Caroline begonnen of heb je eerst opgebouwd met iets anders? Ik was voor Corona echt super lekker bezig met sporten en wil het graag weer oppakken maar heb (na een kleine sportieve opleving vorige zomer) alleen maar gewandeld sindsdien
Ja dit is inderdaad een goed idee.
Ik moet gewoon thuis meer sporten.
Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar ik ben net begonnen bij een sportschool die op bepaalde tijden ook kinderopvang aanbiedt. Misschien zit er zoiets ook bij jou in de buurt? Ik ben totaal niet de doelgroep, maar wat ik er over hoorde klonk heel leuk.
Mijn zoontje is wel erg makkelijk. Maar hier beiden de sportscholen dat niet meer aan.
Waar halen jullie de dumbells? Zit er nog kwaliteit verschil in die dingen ?
Ik wandelde idd alleen en sportschool was echt al jaren geleden. Ik ben met Chloe Ting begonnen, en toen ik dat zat werd ben ik met Epic for beginners begonnen van Caroline. Ik merkte wel dat ik zelf wel er wat aan had, omdat ik idd al een basis had opgebouwd en ook goed geleerd had om zonder dumbells de juiste vorm te hanteren.
Epic for beginners zou ik sowieso aanraden voordat je aan Epic zelf begint, duurt maar 5 dagen en fijne voorbereiding.
Je kan ook mss juist aan de hand van dat programma even testen of je er klaar voor bent of eerst een ander minder intensief fitnessprogramma wil volgen?
Ik ben zelf niet echt een bijzonder sterk persoon, eerder een slapjanus, maar ik ben echt fan van haar programma. Ben inmiddels aan Epic 2 begonnen en doe het gewoon lekker op mijn eigen tempo (3 ipv 5 x per week, en veel minder gewicht dan haar) en heb alsnog echt veel resultaat.
Naar wat ik aan reviews heb gelezen zou ik je aanraden om gietijzeren dumbbells te kopen ipv de iets goedkopere sets met zand erin. Die schijnen snel te lekken.
Dank! Dat ga ik doen
Heeft iemand hier tips voor fijne shorts? Ik heb nu die van gymshark, de vital seamless, maar die rollen steeds op. En die band die onder je kont moet zitten zit er recht overheen haha. Ik zoek eigenlijk iets voor dikkere benen + billen maar smaller in de taille. Biker shorts zitten wel prima, maar die vind ik dan weer niet zo mooi met mân korte beentjes.
Ik heb die van virtufit van Decathlon en die vind ik heel fijn!
@veenmol Zou een maat groter dan niet fijner zijn als het broekje oprolt? Dat is meestal de reden van rollende pijpjes. Ik heb zelf de Adapt Seamless shorts en die zit heel fijn. Ik heb ook wat dikkere billen en benen, maar om mijn taille zit hij alsnog mooi aangesloten.
Ik heb van de vital wel een maar groter geprobeerd, maar dan gaat ie gapen bij mijn taille. Zeker bij squats ook niet wat je wilt. Misschien idd een ander model proberen, thanks.
Ik heb wunder train van lululemon. Die zitten wel vrij strak op de bovenbenen maar ze hebben wel een touwtje in je taille waarmee je 'm aan kan snoeren dus je zou een maatje groter kunnen pakken zodat ie niet zo snijdt op je benen en dan strakker maken in je taille.
Ze hebben ze ook in meerdere lengtes. Met korte benen zou je de 4" of 6" kunnen doen.
Vond dit wel een handig vergelijkingsfilmpje (ook welke maat zij draagt enzo):
Oh Lululemon is een goede ja! Helemaal niet aan gedacht. Als het goed is ( ) gaan we naar Amerika binnenkort, dus dan kan ik daar eens kijken. Bedankt!
Oh huh wat irritant, wat zei hij dan de hele tijd?
Ik was aan het deadliften en hij zei: âooh je moet echt even een kwartslag draaien en naar jezelf in de spiegel kijken.â Dus dat deed ik. Toen begon hij allemaal tips te geven. Maar ik heb dus pijn in mijn onderrug (van werk) en ik heb hier al advies over gekregen van een fysio etc. Dus ik weet wat ik moet en wat ik kan. Dat gaf ik kort aan. Maar hij bleef maar doorgaan dat ik het anders moest doen. Op een gegeven moment negeerde ik het en toen liep hij nog soort van beledigd weg met zijn klant.
Mijn proteine poeder is bijna op (ik heb nu Womenâs Best fit whey protein vanilla) en hoewel deze op zich prima bevalt wil ik mss overstappen naar een plantaardige eiwitpoeder. Ik heb niet per se behoefte aan smaakjes oid, ik doe het in mn groente/fruit smoothie of door de yoghurt en dan vind ik basic vanille genoeg smaak haha.
Iemand ervaring met de Body & Fit Vegan perfection - special series eiwitpoeder? Of aanraders voor andere (vegan) poeders?
Zag via de zoekfunctie al dat de B&F smart bars een paar forummers goed bevallen dus die wil ik mss ook eens proberen. Iemand ook ervaring met de vegan proteine bars van B&F?
Ik heb deze in Vanille smaak en die vind ik echt prima. Wel een nasmaak waar ik aan moest wennen, maar absoluut niet vies. Ik heb daarnaast ook een organische rijst-eiwitpoeder van b&f. Die is âsmaakloosâ dus daardoor best muffig, en qua structuur wel heel poederig, maar ik doe die vaak in vanille sojadrink en dan is het goed weg te krijgen.
Sinds ik overgestapt ben op plantaardige eiwitpoeders zijn mijn darmen een stuk blijer na het gebruik van shakes, dus dat is de downgrade in smaak het wat mij betreft waard
De vegan protein bars ken ik niet maar ik heb gisteren wel vegan bars van barebell besteld. De normale daarvan vind ik erg lekker. Wel een beetje prijzig, dus ik hoop dat de vegan versie ook lekker is!
Dankjewel!
Ik heb best vaak een opgeblazen gevoel/geen fijne stoelgang en dat kan ook aan andere dingen liggen hoor, maar ik kwam van de week iets tegen over dat dierlijke proteine shakes daar (mede) oorzaak van kunnen zijn dus ik dacht, baat het niet dan schaadt het niet. En twee vliegen in 1 klap (niet dierlijk én beter voor mn darmen) zou helemaal mooi zijn. Goed om te lezen dat het bij jou iig heeft geholpen!
Ja, in ieder geval bij mij wel!
Ik ben een beetje klaar met steeds inlegkruisjes in mân string of sportlegging te doen tegen de camel toe, ben eigenlijk op zoek naar strings die het deel in het kruis iets dikkere stof hebben. Weet iemand waar je dit kunt kopen? Zonde van alle inlegkruisjes en het verschuift op den duur ook nog, dus dan gaat het zân doel voorbij.
Mijn fitnessroutine is het afgelopen jaar zoooo veranderd. Vorig jaar ging ik 5 of 6 keer per week, maar eigenlijk deed ik maar wat, beetje op de machines, beetje cardio maar eigenlijk net niets. Sinds een maand of 4 / 5 ben ik puur met krachttraining bezig. Moest wel wat mentale drempels over (omg het squat rek, doodeng, losse dumbbells, ook doodeng, cable machine, ook doodeng), maar ik loop nu rond alsof ik niet anders weet. Zit met hip thrusts nu op 115 kilo en dat ging me eigenlijk nog goed af, dus ik ga morgen denk ik 120 of 125 proberen.
Alleen met squatten en deadliften blijf ik een beetje bang voor mijn onderrug. Ik heb de gewichten wat omlag gedaan zodat ik meer op de vorm kan richten, maar vooral deadliften blijf ik in mijn onderrug voelen. Gebruiken jullie een belt? Het voelt zo overdreven om hem te gebruiken maar ik heb ook geen zin in een hernia.