Fitnesstopic

Wat gek! Ik heb mijn leggings van Gymshark al jaren en die zijn nog allemaal mooi. Heb je de legging toevallig nog? Dan zou ik even naar de klantenservice mailen, volgens mij waren ze altijd heel netjes met dingen ruilen etc.

1 like

Nee ik heb laatst al mijn oude doorschijnende leggings weggegooid. Dan ga ik gewoon nog een keer wat bestellen bij Gymshark!

Wat @George zegt, dat hoort zeker niet!! Even klantenservice contacteren, zijn super meedenkend. Welk model legging heb je? Ik heb er een stuk of 7 en allemaal na vaak dragen nog mooi.

1 like

Het was de Vital Seamless, ik zie nu dat ze een 2.0 versie hebben dus die ga ik bestellen

1 like

Als je de deadlift goed uitvoert kan het ook gewoon zijn dat de spieren in je onderrug een optater hebben gehad. Maargoed, het is wel super lastig om te bepalen of dat wat je voelt echt pijn pijn is, of spierpijn.

2 likes

Ik heb dit ook weleens, en bij miij is het vooral gebrek aan spanning in mijn buik. Mijn coach heeft toen als tip gegeven om iedere keer bij de vooroverbuiging je buik goed tegen je bovenbenen aan te duwen om zo nog meer te bracen, en dat heeft mij echt heel erg geholpen! Zo hou ik goed spanning gedurende de beweging, dus op de heenweg en de terugweg

Gebruikt iemand hier een fitness app waar je een workout volgt in de sportschool? Ik ga al snel dezelfde dingen elke keer doen en wil dat eigenlijk een beetje opbreken. Heb nu Beyond en OwnU gedownload en vind die er wel prettig uit zien met videos, maar ik vroeg me af of iemand anders ervaring heeft met zoā€™n app. Qua maaltijden hoeft er niks van mij bij te staan.

Ik ben net weg gegaan uit de sportschool omdat een personal trainer mij ongevraagd advies ging geven. Het was vast goed bedoeld maar hij bleef maar doorgaan??? Terwijl hij met iemand anders bezig was. Hij was trouwens ook niet van de sportschool zelf.

Ik was echt zo hoog in mijn irritatie. Ik weet echt wel hoe ik moet trainen en wat werkt voor mijn lichaam. Uhg maar baal ervan dat ik me zo op de kast laat jagen.

2 likes

Ik heb echt een beginnersvraag maar ik vroeg me af hoe je nu kan weten welk gewicht je nu moet kiezen voor je dumbbelloefeningen. Ik heb net 2 filmpjes met armoefeningen gedaan van Caroline Girvan maar bij sommige oefeningen had ik tijdens de laatste 2-3x heffen wel moeite om die dumbbells te heffen. Is dat dan te veel of niet?

edit: ik vind het echt top trouwens dat ze zoveel gratis content aanbiedt!

Is super lastig om te bepalen inderdaad. Ik zou een gewicht proberen te vinden waarbij je 75-98% van de series die Caroline doet kan meedoen. Maar het einde, of het einde van een bepaalde serie mag wel echt wel zwaar zijn.
Als je er aan het einde van de workout nog steeds doorheen fluit, en je hebt het gevoel dat je overal nog wel een paar herhalingen extra kon doen, dan zou ik een kilootje extra pakken de volgende keer.

1 like

Top, het zal voorlopig nog 2kg blijven dan haha. Hopelijk word ik ook zo sterk later dat ik zoals Caroline ook 8kg kan gebruiken. :smile:

Ik vind het zo frustrerend. Ik wil dolgraag meer sporten. Eventueel weer naar de sportschool. Maar ik zit zo vast aan huis. Mijn zoontje gaat om het weekend naar zijn vader. Voor de rest is hij hier vaak bij mij. Ik werk 4 dagen in de week. Ik wil hem dus ook niet op mijn vrije dag weg brengen want dan Is onze dag samen.

Maar ik groei zo langzaam dicht šŸ„²

Is het dan niet een idee om alvast aan thuis workouts te beginnen? Ook gelijk fijne voorbereiding voor de sportschool. Ik doe eigenlijk alleen workouts thuis (3x per week Caroline Girvan) en ik heb eerlijk gezegd zelfs meer progressie dan toen ik nog naar de sportschool ging.

Mss juist met Chloe Ting bijv beginnen, want laagdrempelig, geen spullen nodig en fijn om een eerste basis op te bouwen?

Ugh het was een poosje 's ochtends voor werk zooo rustig in de sportschool en dat was zo fijn. Sinds een week alllemaal 65+ om 7.00 s ochtends die drie oefeningen tegelijk bezet houden. Vanochtend ook, gewoon niet kunnen squaten omdat dat rek ongeveer heel het uur bezet was (voor niets dat is het ergste nog, maar elke keer als ik vroeg of ik mocht was het ā€œNeee die hebben we nodig voor ons circuitā€).

Ben je met die van Caroline begonnen of heb je eerst opgebouwd met iets anders? Ik was voor Corona echt super lekker bezig met sporten en wil het graag weer oppakken maar heb (na een kleine sportieve opleving vorige zomer) alleen maar gewandeld sindsdien :grimacing:

Ja dit is inderdaad een goed idee.
Ik moet gewoon thuis meer sporten.

Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar ik ben net begonnen bij een sportschool die op bepaalde tijden ook kinderopvang aanbiedt. Misschien zit er zoiets ook bij jou in de buurt? Ik ben totaal niet de doelgroep, maar wat ik er over hoorde klonk heel leuk.

Mijn zoontje is wel erg makkelijk. Maar hier beiden de sportscholen dat niet meer aan.

Waar halen jullie de dumbells? Zit er nog kwaliteit verschil in die dingen ?

Ik wandelde idd alleen en sportschool was echt al jaren geleden. Ik ben met Chloe Ting begonnen, en toen ik dat zat werd ben ik met Epic for beginners begonnen van Caroline. Ik merkte wel dat ik zelf wel er wat aan had, omdat ik idd al een basis had opgebouwd en ook goed geleerd had om zonder dumbells de juiste vorm te hanteren.

Epic for beginners zou ik sowieso aanraden voordat je aan Epic zelf begint, duurt maar 5 dagen en fijne voorbereiding.

Je kan ook mss juist aan de hand van dat programma even testen of je er klaar voor bent of eerst een ander minder intensief fitnessprogramma wil volgen?

Ik ben zelf niet echt een bijzonder sterk persoon, eerder een slapjanus, maar ik ben echt fan van haar programma. Ben inmiddels aan Epic 2 begonnen en doe het gewoon lekker op mijn eigen tempo (3 ipv 5 x per week, en veel minder gewicht dan haar) en heb alsnog echt veel resultaat.

3 likes