Bedankt voor jullie reacties en tips! Ja, bodypump heb ik jaren geleden ook gedaan, zo leuk! Maar in tussentijd verhuisd en waar ik nu woon zijn maar een paar sportscholen met maar weinig lessen, bodypump bijv. is maar 1 keer per week, bij mijn vorige bijna iedere dag wel. Nadeel van in een kleine stadje wonen. Maar dat ga ik zeker weer doen als ik wat kracht opgebouwd heb!
Dankjewel voor je uitgebreide berichtje! Ik moest even de tijd nemen om het rustig te lezen maar ik begrijp wat je zegt ga er eens mee experimenteren! Ik ga nu 3x per week en doe dan een zelfbedachte full body workout, ik hipthrust en deadlift dus ook 3x per week. Ga denk ik dan elke training op een andere manier proberen, qua zware dag en lichte dag. Mijn 1RM testen vind ik wel wat spannend want ik train dus altijd alleen en ook niet echt een trainer in de buurt, wellicht over een tijdje dat ik het dan durf te proberen haha.
Progressie gaat nog steeds wel goed denk ik! Al ga ik qua hipthrust wel sneller omhoog dan de deadlift. Heb gister iig 4 x 8 hipthrust kunnen doen met 65KG Deadlift zit ik op 55, maar doe ik dus altijd na mijn hipthrust en dan ben in al best wel āleegā qua kracht en energie. Dus ga het de volgende keer eens als eerste oefening in mān training proberen, kijken hoe dat gaat! Vermoed dat de juiste uitvoering dan ook wat soepeler gaat.
Klopt helemaal dat je dan minder energie hebt voor je deadlifts als je eerst hip thrusts doet! Als je echt focus wil op een bepaalde oefening, dan is met die oefening je workout starten (na een warming up) het beste geloof ik, dan heb je nog de meeste energie ervoor.
Bijna elk groot sportmerk heeft bijna wel een plussize lijn tegenwoordig. Ik heb fijne shirts van nike, adidas en reebok. Gewone lijn van Nike gaat ook best groot, voor mij net te klein maar ik ben nog iets groter van boven. En lululemon of course . Maar dan ben je een fortuin kwijt
Ja, ik ben er inmiddels ook achter, haha! Ik heb nog slechte herinneren aan de laatste keer dan ik sportkleding bij Declathlon Groningen ging kopen en helemaal niks boven maat 42 kon vinden, alsof je met een maat groter niet kon sporten. Gelukkig is dat inmiddels veranderd!
OkƩ update! Ik dacht ik ga hoger gewicht proberen en zie wel hoe dat gaat. Ik kan dus gewoon al 75kg hipthrusten! 4 x 6, wil dat gaan opbouwen naar 4 x 8 en dan het gewicht weer omhoog gooien. Wil 100 halen dit jaar en denk dat dat wel gaat lukken zo!
Ter aanvulling op de vraag over de stomste oefening laatst, wat vinden jullie de leukste oefening om te doen?
Legpress! Maar vooral omdat ik daarbij āveelā kilo kan wegdrukken haha
Ik zou deze twee uit elkaar halen als je ze beiden graag sterker wilt krijgen, dus de ene keer hip trust en de andere keer deadlift. Als je 3x pw gaat is het wel wat lastiger, want dan train je ze niet vaak genoeg denk ik. Wat je kan doen is bv zware hiptrust icm romanian deadlifts of one legged deadlift (die zal je niet op je max kunnen) en de andere keer gewone deadlifts met bv one legged hiptrust (die zal je ook veel minder zwaar kunnen). Dan train je wel die spieren, maar net op een andere manier waardoor je wel focus kan houden Ʃn dit zal je helpen om uiteindelijk zwaarder te gaan liften.
Sowieso altijd je training beginnen met compounds en daarna isolation
Ik was vanmiddag in de gym en hoorde ineens mijn naam roepen, helemaal in paniek. Was een vrouw aan het squaten ( had eens met haar gesproken) en ze kreeg de barbell niet meer op het rek. Die stond veel te hoog, en ze had veel te veel gewicht op de stang.
Ik die stang van haar rug gepakt en op de grond gelegd, maar jemig, voelde haar angst helemaal
Daarna samen nog even geoefend met het juiste gewicht etc, voor ze nooit meer durft.
En als ze alleen is voor de volgende keer, doe die klippen er maar niet op!
Wow goed gehandeld, eng zeg. En wbt je advies over die halter clips, je kan beter zorgen dat je safety bars goed geĆÆnstalleerd zijn zodat je nog onder je barbell vandaan kunt als je failt. Als je tijdens je squat uit balans raakt en je platen gaan schuiven zonder clips ben je namelijk ook ver van huis.
Ik ben op zoek naar work-out filmpjes specifiek voor de buikspieren. Liefst waarbij er een beetje uitleg gegeven wordt bij de oefeningen (i.p.v. in sneltempo voortonen - ik kan dan moeilijk volgen).
Mocht iemand een ander goed work-out schema kennen mag dat ook. Ik wil er gerust voor betalen.
Wegens een enkelblessure kan ik helaas weinig anders doen qua sporten en om toch een beetje in shape te blijven raadt mijn diƫtist me aan om nu de komende weken te focussen op buikspieroefeningen.
75 kg?? Ik voel me echt slap nu.
Was van de week trots dat ik al 10 kg kon.
Sport je thuis of bij een sportschool? Want bij een sportschool zou je best wat apparaten kunnen doen zonder dat je je enkels nodig hebt. Denk naast de buik aan de rug, schouders, biceps en triceps. Thuis is dat wel iets lastiger natuurlijk als je geen gewichten hebt.
Qua videoās vind ik Caroline Girvan altijd fijn, ze legt het duidelijk uit voor je de oefening gaat doen en ze heeft meerdere abs videoās.
Wel incl stang hoor! En dan aan beide kanten dus 30kg. En mijn benen zijn ook wel veel sterker dan mijn bovenlichaam, komt denk ik door het type sport dat ik van mijn 4e tot 20e heb gedaan. Bovendien heb ik 6 jaar geleden ook een paar maanden best intensief kracht training gedaan, dus wellicht scheelt dat ook met opbouwen/bekend zijn met bepaalde oefeningen? Iedereen moet ergens beginnen toch!
Die zitten daar niet op. Zo slecht!
Iedereen is klein begonnen! Dat vind ik ook zo mooi van fitness. Je weet dat iedereen klein is begonnen en door die periode heen moet/is gegaan van geen idee hebben hoe en wat naar meer opbouwen, sterker worden, slimmer liften, kennis opdoen. Je kunt geen kracht kopen, werken moet je ervoor Vind ik echt een leuk aspect!
Ja ik was echt supertrots! En na verloop van tijd zal het beter gaan waarschijnlijk
Ik zie regelmatig fitness reels & tiktoks voorbij komen die het hebben over een āpump coverā. Maarā¦. Dat is gewoon een (oversized) T-shirt? Waarvan ze vaak de achterkant nog proppen onder hun sport bh? Of mis ik wat revolutionairs?