Fitnesstopic

Ik heb vandaag 2 uur lang gesport omdat ik wat uitleg wou over glute workouts.
Nou ik wist niet dat er zoveel spieren in je kont zaten meine geute.

9 likes

Klopt maar wel lekker om ervoor en erna in rond te lopen.

1 like

Ik ben nog zoal een 3 a 4 tal maanden aan het fitnessen, 3 keer in de week. Ik ben zo enorm teleur gesteld dat ik nog 0 resultaat zie. Ik weeg meer, spieren zie ik nochtans niet. En ik merk aan mijn kleding dat deze ook strakker zit, zou het kunnen dat mijn spieren er wel zijn, en daarmee mijn lichaam ā€œdikkerā€ maakt ?

Vind het zo enorm frustrerend…

Heb je misschien foto’s van voor die tijd? Vaak zien we zelf niet het verschil, maar als je terugkijkt zeker wel!

2 likes

Nee helaas niet, had ik beter gedaan denk ik nu.

1 like

Eet je genoeg en ook eiwit?

1 like

Je bent wel omhoog gegaan in de gewichten die je gebruikt lijkt me, of ook dat niet?

3 likes

Ik probeer onder mijn calorieën inname te zitten, ik let er wel op dat ik meer proteïne eet.

Ik wil eigenlijk vooral gewicht verliezen, en wil dit graag doet met kracht raining, maar vraag me nu af of dit een goed idee is.

@Kauai Ja dat wel, dat hou ik wel bij…

1 like

Maar lukt dat ook, met die calorieĆ«n? Want dat is uiteindelijk natuurlijk het key point om af te vallen : als je meer eet dan dat je verbrandt, dan val je niet af…

2 likes

Ik zou proberen fotos te maken en misschien maten opmeten. Mijn gewicht blijft een beetje hangen maar ik zie in fotos wel duidelijk verschil.

1 like

Vandaag weer bodypumpen! Ik ga iets nieuws doen vanaf deze week ook Strenght development van Les Mills. Zijn er hier meer die dat doen?

2 likes

Weet niet helemaal of het in dit topic past, maar heeft iemand ooit een programma gekocht van Natacha Oceane? Of wellicht tips voor andere ā€˜fitfluencers’?

Ik wil weer meer krachttraining doen, maar vind het ZO SAAI in de sportschool dus ik doe vooral bodypump (dat vind ik wel leuk, maar ik zit bij basic-fit en ze hebben geen rooster meer, je kunt nu zelf een les aanzetten, dus 9 van de 10x is die groepszaal al bezet) en ik vond haar wel leuk en ik dacht, het ziet er betaalbaar uit… dus wellicht heeft iemand ervaring? :slight_smile:

1 like

Ik heb Build en Move (volgens mij zijn die ondertussen vernieuwd maar ik heb nog de ā€˜oude’ versie) tijdens een black friday sale gekocht. Ik vind de manier van trainen van Natacha heel leuk en haar videos heel goed maar ik heb de programmas nooit afgemaakt. Ik vond de trainingen leuk maar ook vrij lang en het past op dit moment niet helemaal in mijn planning. Wel blader ik af en toe nog door de trainingen om wat ideeĆ«n voor oefeningen te krijgen en misschien begin ik ooit weer een keertje aan het schema. De app vond ik ook niet supergoed werken.
Op Reddit kun je trouwens ook goede (en gratis!) schemas vinden op r/Fitness, r/xxfitness of r/bodyweightfitness, mocht je niet meteen geld willen uitgeven.

2 likes

Oh zo herkenbaar!

Ik vind Caroline Girvan nog steeds leuk. Doe het inmiddels al een hele tijd en vind het nooit saai. Natacha nooit geprobeerd want ik ben cheap en wil niet betalen.

4 likes

Ik heb precies deze vraag een tijdje terug ook gesteld hier, maar ben toen voor Stronger by the day van Megsquats gegaan. Is wat saaier, maar wel heel degelijk en bevalt me tot nu toe super goed.

Ben in mijn research een aantal posts over NO tegengekomen op r/gymsnark en ben nu helemaal op haar afgeknapt. (Maar volgens mij is haar programma vooral heel leuk en afwisselend, niet per se het meest effectief. Maar prima dus als je vooral voor de leukheid wil gaan.)

3 likes

Ohh interessant! Ik vond het qua prijs best meevallen dus wil dat best voor een keer doen, maar ik zal ook eens die topics afspeuren! Wellicht staan daar ook goede tips! Dank u!

@Lula die ga ik eens opzoeken, ken ik nog niet! Thanks! Edit: oh wacht haar ken ik wel, volgens mij deed ik haar workouts veel in de lockdown. Totaal vergeten :smiley: Die ga ik weer volgen :slight_smile:

@Branko oohh echt waar, gymsnark lol. Ik ga het allemaal eens ff opzoeken. Ik ben niet zo goed in saaie dingen doen want dan komt mijn enorme uitstelgedrag lekker goed tot uiting :laughing: Maar ik ga die Meg ook eens opzoeken, thanks!

1 like

Hoeveel oefeningen, sets en reps doen jullie meestal per work out? Ik doe meestal 10 oefeningen in 3 sets met 8-12 reps (meeste oefeningen 10 reps) maar ik heb eigenlijk geen idee of dat veel of weinig is? Ik had ooit een schema laten maken en daarbij had ik 12 oefeningen per keer (en daarnaast nog 10 min cardio als warming-up en cooling-down) maar dat vond ik echt een beetje teveel. Ik zag laatst bij een fitblogger dat zij ā€˜maar’ 4-6 oefeningen deed per training (ook 3 sets met 8-12 reps) dus nu begon ik me af te vragen wat eigenlijk normaal/gemiddeld is, voor zover je dat natuurlijk in zijn algemeenheid kan zeggen.

@Sundance Tijdje terug vroeg iemand dit ook! Zie hier

Edit: zie nu pas dat jij dat toen ook al vroeg haha

1 like

Ik doe e training en heb een schema laten maken.
Mn e training heeft 6 kracht dingen en 2 cardio.
Bij mn schema had ik 7 oefeningen maar daar ga ik nu een aantal glute dingen aan toe voegen. Weet even niet of ik die 4 er aan vast plak of dat ik er een aantal per week afwissel.

Misschien als je jouw schema teveel vind kan je het opsplitsen.

1 like