Fitnesstopic

Oh Lier, leuk! Ik ben in een buurgemeente opgegroeid :slight_smile: Daar in de buurt heb ik helaas geen idee van crossfit-achtige lessen behalve Crossfit Lier zelf, maar er moet zeker iets te vinden zijn hoor!

@bostons
Ik heb zelf wel veel gehad aan mijn lidmaatschap bij een crossfitbox toen ik net verhuisde. Omdat het wat kleinschaliger is en er wel vaak een leuke groepssfeer hangt leer je zo makkelijk nieuwe mensen kennen

Oh fijn! Ik heb zelf jaren in Leuven gewoond maar daar ben ik het best wel beu nu haha, dus heel erg benieuwd naar Lier. Zo’n mooie stad. Maar je hebt gelijk, voor een beetje een netwerk op te bouwen kan crossfit ook nog wel handig zijn, dus misschien moet ik het inderdaad maar gewoon proberen!

1 like

Probeer deze eens. Het duurt 10 min zonder pauze.

3 likes

Helppppp, ik zoek chille tights met een zak waar m’n telefoon in past. Heb hem nou al 789977809 x laten vallen tijdens m’n werk out :face_with_hand_over_mouth:

Ik heb er van gymshark met zakken opzij! Heel handig, wel niet echt flatterend aangezien de zakken echt recht op het breedste deel van mijn heupen zitten maar ach. Volgens mij heet het model iets met sculpture ofzo

1 like

Liever onflatteuze bovenbenen dan een kapotte telefoon! :grin: Thanks!

Ik ben elke keer zo kapot als ik heb gesquat in de smitmachine.
Volgens mij doe ik iets verkeerd qua ademhaling ofzo?
Ik heb namelijk niet heel veel kilo’s eraan hangen (expres vandaag nog minder als normaal) maar ik word altijd helemaal dizzy en uitgeput.
Ik doe dan 3x15, maar bij 8 ofzo moet ik al even een kleine pauze nemen omdat ik anders gestrekt ga. Met normale squats heb ik daar helemaal geen last van.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Ja ik zat er laatst al naar te kijken, ze zijn wel echt prachtig!
Misschien ooit… haha

Ik wil misschien ook gaan fitnessen, maar ik heb nog geen schoenen ervoor. Heeft iemand tips voor een beetje goedkope of betaalbare schoenen om mee te beginnen? Want als het niks blijkt te zijn wil ik niet met dure schoenen blijven zitten.

1 like

als je wilt werken met gewichten dan kan je gewoon allstars dragen. Ik doe meestal zelfs mijn schoenen uit als ik squat en dergelijke. Voor cardio zou ik niet goed weten wat een goede goedkope schoen is.

2 likes

ik denk dat alles met een soepele zool die niet schuin afloopt (soms is de hiel hoger dan bij je tenen) wel prima is om te starten!

Ik denk dat de meeste simpele sportschoen van bijvoorbeeld Asics voldoende is.

Ja joh, ik squat ook zwaar op simpele Asics van de Scapino. Niet te veel geld aan uitgeven als je geen gekke dingen gaat doen.

Vooral op legday vind ik het fijn om op allstars te trainen

1 like

Hm gek! Ik zelf vind squaten in de smitmachine niet fijn. Omdat ik het gevoel heb niet goed te kunnen staan en daardoor ga ik heel geforceerd squaten en let ik meer op hoe ik sta waardoor ik ook minder gewicht kan hebben.

Maar je doet ook wel squats met een losse bar?

1 like

Hmm misschien moet ik het inderdaad gewoon niet meer op die machine proberen. Vind het vooral wel een fijn idee dat ik niet voorover kan kiepen met zo’n gewicht in mn handen haha.

Wat zijn jullie favo-sportkleding merken?

Ik heb een nieuwe baan in een sportschool. Waarbij het er dus op neerkomt dat ik echt letterlijk mag leven in yogapants.
Dus kom maar op met de aller chillste! En shirts, en bh’s en schoenen… alles mag!

2 likes

@bostons Fanatieke crossfitter hier! :raising_hand_woman:‍♀️
Of het het geld waard is, tja dat is aan jezelf denk ik. Het is inderdaad vaak een hoog bedrag maar voor veel mensen wordt crossfit wel echt deel van hun leven dus dan heb je het er wel voor over. Ik vind het om 100 redenen echt te gek om te doen en zou niet graag meer in een basic fit willen trainen bijvoorbeeld. Neem inderdaad gewoon een proefperiode en kijk of je het wat vindt. Mijn ervaring leert dat je wel een bepaald persoon moet zijn om crossfit echt leuk te vinden. Ik heb inmiddels echt heeeel veel mensen meegenomen voor een proefles en óf je bent compleet hooked óf je vindt het helemaal kut.

1 like

Ja ik heb dus heel veel geprobeerd maar ik vind broeken dus echt heel moeilijk. Uiteindelijk kom ik 9/10 uit bij h&m. Die zitten het best en schijnen meestal niet door. Daarbij, ik vertik het ook om 70 euro te betalen voor een zwarte legging?!?! Are you cray?

2 likes