Ik kon het vandaag nog niet opbrengen, dus wilde morgen gaan. Vergeten dat ik cursus heb van 09.00-17.00 - _- nu zaterdag maar na feestje op vrijdag. Jammere planning weer
Eten jullie standaard iets van eiwitten na je workout?
Ik twijfel altijd een beetje omdat ik het aan de ene kant een beetje âzondeâ vind omdat het dan vaak echt bovenop wat ik normaal eet is. Voelt zo tegenstrijdig, net kcal verbrand en dan meteen er weer bij eten. Bovendien denk ik altijd kan mân lichaam die eiwitten niet halen uit wat ik de rest van de dag al eet? Of is het echt beter om snel na het sporten iets eiwitrijks te eten?
Als je echt forse krachttraining doet is het wel aan te raden om binnen het uur iets te eten met eiwitten en koolhydraten, maar dat hoeft niet iets groots te zijn (maar bijv. kwark met fruit ofzo). Dit zorgt er juist voor dat je spieren worden behouden en kunnen groeien, en dit wil je tijdens het afvallen juist wel! Kan je niet je tussendoortjes (als je die eet) of je maaltijd zo plannen dat het goed uitkomt met sporten? Dan voelt het misschien wat minder tegenstrijdig.
Is dit ondertussen niet al een beetje achterhaald? Ik kreeg bij mân sportschool in ieder geval te horen dat ik niet naar huis hoef te racen voor een shake, zolang mân totale eiwitinname over de dag maar voldoende is (liefst verdeeld over verschillende eiwitrijke maaltijden)
Dit inderdaad! Gewoon zorgen dat je over de gehele dag voldoende eiwitten binnen krijgt, dan maakt het nauwelijks verschil!
Wat voor verschil merk je dan?
Binnen een uur eiwitten innemen heeft geen ander effect dan over de hele dag voldoende eiwitten binnen krijgen.
Over het algemeen krijgen mensen genoeg eiwitten binnen als ze âgezondâ eten zonder eiwit shakes te nemen. Meeste mensen sporten niet zo intensief dat je spieren echt meer eiwitten nodig hebben.
Hmm maar jij eet âanders dan de gemiddelde Nederlanderâ, geen vlees en zuivel, dan is het ook al lastiger om genoeg eiwitten binnen te krijgen en dan snap ik een shake wel.
Maar heb niet echt het idee dat die shake wat voor je doet als je nu in totaal minder eiwitten binnen krijgt dan voorheen, ligt vooral aan je totalplaarje van eten en sporten. Maar als je je er goed bij voelt dan lekker doen toch!
Wil mensen alleen behoeden voor het aansmeren van eiwit shakes, weinig mensen hebben het qua voeding écht nodig, het is alleen makkelijker om zo aan je eiwitten te komen dan er op letten bij al je maaltijden.
en @colalight Ben google scholar aan het doorspitten maar kan inderdaad die timing van eiwit na krachttraining niet goed terugvinden⊠En verder is wat jullie zeggen inderdaad het totaalplaatje van je voeding op een dag veel belangrijker en zijn shakes zeker niet nodig.
Over eiwit en krachttraining: zie https://mennohenselmans.com/the-myth-of-1glb-optimal-protein-intake-for-bodybuilders/ (maar ook https://www.bell-coaching.com/voeding/voeding-rondom-de-training/ en https://www.bell-coaching.com/voeding/voeding-doelstelling-deel-2-eiwit-101/)
Ik heb gisteren en vandaag weer een kkfit full body gedaan, echt lekker! Ben 2 weken niet geweest met kerst enz, heb er nu weer helemaal zin in. Heb denk ik vorig jaar (afgelopen 2 weken meegeteld) in totaal maar 2 weken gemist, waarin ik dus 0 keer ben gegaan. Vind dat best netjes!
Ben de laatste tijd helemaal verslingerd aan videoâs en docuâs over meiden die trainen voor een bikini competitie. Zou er zelf niet zo snel aan meedoen, maar vind het wel echt motiverend! Wil nu zelf proberen om het schema van kkfit strak aan te houden, dus 5 keer per week. Moet in principe wel lukken de komende weken, maar anders is 3/4 keer ook prima.
Zat trouwens te denken of mensen hier het leuk vinden om progressfotoâs te posten? Vind dat zelf altijd super motiverend om te maken en ook van anderen te zien!
Edit: Ik zit nu zelf op 2500 kcal per dag, ga dat ook weer eens wat strenger aanhouden. Vandaag goed gelukt, ook al was ik er pas om 12:00 uit
Binnen 2 uur na het trainen een goede herstelmaaltijd met eiwitten en koolhydraten helpt wel om sneller te herstellen om bijv. de volgende dag of dezelfde dag weer te kunnen trainen zonder dat je je lichaam alleen maar afbreekt daardoor. Sport je eens in de zoveel dagen dan maakt het niet uit of je binnen die 2 uur eet of niet, omdat je dan meerdere dagen hebt om te herstellen. Het is dus net afhankelijk wat je doel is.
Supertof! Ik heb nog geen een gevonden die ik echt superleuk vond of eruit sprong haha, meeste is best wel oud of super Amerikaans. En de docu die ooit op npo was vond ik in principe wel leuk om te zien, maar dat meisje is verder helemaal niet into de âfitnesswereldâ lijkt wel, ik geloof niet dat ze het echt leuk vond (ook omdat ze er daarna meteen helemaal mee kapte). Dus k hou me ook aanbevolen voor tips, haha! Op instagram volg ik wel isa.belhu.is, aan elkaar
Vandaag eerste keer in 't nieuwe jaar weer geweest. Heerlijk kapot gegaan, met boodschappen doen voelde ik al dat ik morgen moeilijk loop
Moeilijk lopen is een understatement
Moest onverwachts toch werken, dus heb daar als een kneusje rondgehobbeldâŠ
Grappig, haar volg ik ook! (ze sport bij mijn gym dus vond t leuk om een local te volgen)
Je hebt ook een nederlandse docu: fitgirl
Gaat ook over een vrouw die traint voor een wedstrijd en zij werkt als docent!
Ik zou haar alleen niet echt als goed voorbeeld gebruikenâŠ
Uh nee dat niet inderdaad. Maar ik vond juist haar verhaal daardoor wel interessant denk ik
Ik had de ambitie om mee te doen aan zoân wedstrijd, maar dat heb ik maar even opzij gezet. Maar ik blijf het leuk vinden om meiden te volgen, het zorgt inderdaad voor motivatie. Op YouTube volg ik Georgie Cooper, zij gaat meedoen aan een figure wedstrijd en Emily Hayden, zij gaat voor een Pro card in Amerika. Zijn echt leuke dames die echt ijzersterke discipline hebben