Fitnesstopic

Ik overweeg om over te stappen naar Basic Fit, ik zit nu bij een wat duurdere sportschool maar het is niet helemaal wat ik zoek en ik wil graag een andere sport weer oppakken dus dan betaal ik liever wat minder voor mijn sportschool. Er is nu een actie dat je de eerste 2 maanden gratis sport maar volgens de website loopt die actie tot morgen. Ik wil liever niet morgen de beslissing al moeten maken en ik heb eigenlijk het idee dat die actie er altijd is? Daar maken ze toch het hele jaar reclame voor?

1 like

Voor zover ik weet hebben ze inderdaad altijd zo’n actie waarbij je je ook gratis kunt inschrijven

De standaard actie is vier weken gratis met gratis inschrijving dacht ik, de acht weken is wel echt een tijdelijke actie. Maar ook acties met meer dan vier weken komen regelmatig voorbij hoor!

Aaah dat document met alle fitnessguides is niet meer beschikbaar! Is er iemand die intelligenter aangelegd is dan ik en de kkfit (of een andere) offline heeft opgeslagen? :cry:

Ik heb alleen bbg van kayla itsines (?). Mocht je die willen let me know!

Neeeeee ik heb ze ook niet opgeslagen. Mocht iemand Brett Contreras hebben hoor ik het graag. Zo dom, ik ging er gewoon vanuit dat als die in m’n drive stond het wel goed zou zijn…

Ik heb Booty by Bret, PM je wel even!

1 like

Ah shit ik dacht er ook meer opgeslagen te hebben :weary:

Als je zoekt op naam fitnessguide + reddit zijn ze meestal wel te vinden!

Voorheen trainde ik minimaal vier keer in de week, ene dag upper body, andere dag lower body en een dag core. Nu nog maar twee of drie per week en dus heb ik een fullbody schema van Frank den Blanken. Normaal kon ik dus wel twee dagen achter elkaar trainen omdat ik toch andere spiergroepen pakte, maar hoe zit dat met fullbody trainingen? Heb wel drie verschillende schema’s in ƩƩn week, maar het blijft fullbody.

Als je dat van tevoren weet is dat inderdaad een goeie, maar heb gister al getraind en wilde vanavond weer. Ga dan wel morgenavond!

Nice!

@Jolie ik doe full body van kkfit, zijn 5 dagen, dus 2 keer een rustdag. (Dat red ik meestal niet hoor). Dus ik train wel eens 2 dagen achter elkaar, maar doordat mijn schema steeds net iets andere spiergroepen target is dat prima. Gisteren bijvoorbeeld rug, schouders en quads gedaan, vandaag armen en hamstrings.

1 like

@Itsu Ja precies, maar zo strak kan ik dat niet plannen. Ik ben afhankelijk van de avonden en het weekend en dat komt niet altijd hetzelfde uit. Nu lukt het redelijk dus even zien hoe het de komende weken gaat, anders deel ik het inderdaad gewoon weer wat meer op zoals voorheen.

@vitaminwater Oh dat is ook handig! Die van mij pakt echt wel alle drie de dagen vrijwel dezelfde spiergroepen. Ben dus bang meer kapot te maken door twee dagen achtereen te gaan. Mocht ik weer vaker dan drie keer per week gaan dan pak ik gewoon m’n oude drie schema’s weer (upper, lower en core), maar dat is in dit geval niet optimaal met twee/drie keer per week. Kan trouwens ook een dag wat meer cardio doen en zwemmen bij de sportschool, al ben ik niet gek op cardio :joy:

Heb deadliften een tijdje gelaten voor wat het was, toen weer begonnen en wat lichter gepakt omdat ik dacht niet meer gelijk zo zwaar te kunnen liften. Gister dacht ik: ik probeer het gewoon, en til nog steeds hetzelfde dan voorheen dus mooi weer verder opbouwen :pray:t3:

1 like

Vind het ook een gedoe, maar heb nu wel het gevoel dat ik nuttiger bezig ben dan dat ik ƩƩn keer lower en ƩƩn keer upper train. Volgens mij heeft het niet veel effect als je een spiergroep niet minimaal twee keer per week aanspreekt, toch? Al heb ik ook niet de ambities om bodybuilder te worden :crazy_face:. Core thuis doen is inderdaad ook chill.

Bij mij gaat het ook echt niet snel hoor! Ben allang blij dat ik m’n ā€˜oude’ gewicht nog lift, maar nu omhoog gaan qua sets/gewicht zal ook nog wel even duren ben ik bang.

Heel herkenbaar! Ik heb een gym aan huis, dus ben ook erg alleen (luxe probleem) Mijn vriend en ik trainen wel eens samen, maar om mijn eigen coaching programma aan te kunnen train ik ook alleen. Mis het wel om de enthousiasme soms even te delen :slight_smile:

Ja ik vind het ook jammer dat ik geen vriendinnen heb die sporten/fitnessen. Zij snappen dan ook niet dat ik het liefste elke dag train of zeggen dat het zo toch wel goed is hoe ik er uit zie. Lul er vaak over met mn vriend maar ia toch anders. Ik maak langzamer progressie en weeg ook onderhand de helft van hem dus mijn pr’s voelen een stuk kleiner haha

Alleen trainen vind ik dan wel weer fijn, stuk sneller hoewel het tussen setjes door wel leuk is om te kletsen of elkaar te supporten. Maar als ik van die groepjes zie die maar wat aankloten in de sportschool… niet mijn ding haha

Ik sport vrijwel altijd samen met mijn vriend, maar we trainen niet altijd hetzelfde. Soms wel, maar vaak doen we beide ons eigen ding en kletsen we tussendoor even. Als we beide hetzelfde trainen duurt het ook een keer zo lang dus doe liever m’n eigen ding en zie 'm tussendoor of daarna wel. Alleen naar de sportschool gaan vind ik dan weer saai haha.

Wij hebben echt een extra kamer in de schuur afgetimmerd en tot sportruimte gemaakt. Multifunctional squatrek en sinds kort een cable crossover hebben wij er staan. En natuurlijk veel losse dingen zoals een bankje, step-up, losse dumbbels en diverse halters + schijven, bokszak etc. Wat we nu hebben is precies de goede hoeveelheid en (voor ons) essentiƫle middelen. Echt ideaal en de investering nog altijd meer dan waard!

5 likes

Neem je leden aan? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Altijd welkom :rofl:

2 likes