Ik weet natuurlijk niet of jullie professionele krachttrainers zijn, maar als jullie net als ik regelmatig recreatief sporten dan zijn al die shakes etc gewoon niet nodig mits je een gezond en gebalanceerd dieet hebt. Dat kan je zelf uitrekenen met myfitness.pal oid. Ik vind eiwitproducten handig als het je echt niet lukt om met gewoon eten genoeg binnen te krijgen, maar ik zie het wel als een commerciële hype omdat het gewoon vaak overbodig is. Maar goed, ik snap ook wel dat een shakeje drinken makkelijker is dan uitzoeken in welke voedingsmiddelen de juiste eiwitten zitten etc.
Nog maar wat bronnen:
Na een intensieve inspanning moet je voldoende eiwit binnenkrijgen voor spiergroei en het herstellen van je spieren. Eiwit-shakes en eiwit-smoothies met bijvoorbeeld wei-poeder zijn producten die bedoeld zijn voor heel intensieve sporters zoals bodybuilders en andere fanatieke krachtsporters: recreatieve sporters hebben deze producten niet nodig.
Voedingscentrum
According to UCLA, the ideal amount of protein for the average endurance/aerobic athlete is 0.55 to 0.64 grams of protein per 1 pound of body weight per day. A 150 pound aerobic athlete can aim for 82 grams to 95 grams of protein per day. The average adult in the U.S. usually get this amount of protein from a regular diet.
Livestrong