Forum: meld problemen hier

De terugknop is niet bedoeld om terug te gaan naar het bericht waar je op stond voordat je naar het gequote bericht ging. Het springt naar waar je bent gebleven de laatste keer dat je het topic opende.

1 like

hehe :slight_smile:

Wat betreft dat terugbladeren: Volgens mij probeert het ding het bladeren een beetje handig te maken door op gegeven moment met grotere sprongen terug te scrollen. Het vervelende is dat dat niet zo lekker werkt en dat je dus inderdaad ergens opeens 20 posts terug komt.

De technische reden is dat het ding in een topic van 10.000 berichtjes niet alle berichtjes in je browser probeert te laden door een heeeele lange pagina te maken (en daar ben je blij mee, geloof me!) maar dat hij per ‘plukje’ nieuwe berichtjes ophaalt. Alleen gaat dat dus een beetje horkerig helaas.

Ook daar wordt wel aan gewerkt, maar vooralsnog is er nog geen oplossing in zicht daarvoor.

2 likes

Thanks voor je uitleg! Heb nog even getest, maar op mijn laptop gaat hij wel terug naar waar ik gebleven was met lezen als ik op ‘terug’ klik bij die scrollbalk. Dat vind ik echt heel fijn. Daarom dacht ik dat ie dat op mobiel ook zou ‘moeten’ doen.
Op mijn mobiel doet ie nu helemaal niks meer als ik op terug klik in wjekw. In andere topics gaat hij nog wel maar soms ook naar het Ă©Ă©n na nieuwste bericht en slaat hij dus heel veel ongelezen berichten over, soms gaat hij terug naar een bericht wat ik al gehad had en dan niet de laatste
 Kan er niet echt een pijl op trekken

2 likes

Hmm, maf! Wat voor apparaten?

Is het per apparaat wel consistent (heb je het alleen als je wisselt van apparaat), of heb je het ook op elk individueel apparaat?

En heb je al eens goed lelijk naar het ding gekeken? :wink:

Zonder gekheid: ik heb even geen idee nu. Heb je ook al eens geprobeerd uit te loggen en opnieuw in te loggen?

En kun je wat vertellen over de apparaten die je gebruikt? (Soort, versie besturigssysteem)

Het forum is vandaag supertraag, en steeds als ik op een poll wil stemmen dan word ik afgemeld. Meer mensen hier last van, of ligt het aan mij? (PC + Chrome)

Thanks voor de meldingen! We gaan kijken!

Het lijkt weer opgelost!

1 like

Wat er aan de hand bleek, was een niet ideaal getimede grote database-update. Daar werd het even merkbaar druk door. We houden het in de gaten!

2 likes

Oke, te vroeg gejuicht denk ik, de traagheid is in ieder geval weer helemaal terug. En nu is er nog iets bij gekomen, geen onoverkomelijk probleem hoor, maar als ik een topic heb bijgelezen blijft hij met het blauwe bolletje aangeven dat er nieuwe posts zijn.

1 like

Same, hier heb ik sinds zaterdag last van maar niet consequent of bij 1 bepaald topic.

1 like

Hier heb ik ook last van.
En hij laat m’n avatar niet zien (dus je ziet niet wie er op je gereageerd heeft etc).
Hij laden duurt ook eeuwen :frowning:

Hier gaat het echt met vlagen blijkbaar. Dan is het weer over, dan is hij weer supertraag. Ik kijk het wel gewoon aan, als ik er over een paar dagen nog steeds last van heb dan meld ik me wel weer :sunglasses:

1 like

Hoi!

Er zat een glitch in the matrix waardoor de database het even moeilijk had met zichzelf. Na wat introspectie van hem/haar/het (wat is een database?) en wat bemoedigende vier-letter-woorden van mij is hij weer vriendelijk, lief en netjes. Hij (zij/het?) heeft schuldbewust beloofd het leven te beteren.

In meer technische termen: Er was een stapel concurrent database-updates (“UPDATE WHERE”) in een of andere rare lock geraakt waardoor de updates onmogelijk lang duurden en de IO wait onfatsoenlijk hoog werd.

4 likes

OkĂ© ik hoop dat ik dit goed kan uitleggen. Als ik het forum lees op m’n mobiel (iPhone, chrome, hamburger) verdwijnt de adresbalk bij het scrollen (dit gebeurt bij de meeste websites en blijft ook zo tot je weer naar boven scrollt). Echter, als ik hier stop met scrollen verschijnt 'ie ook weer en dat is best vervelend. Die balk valt altijd over de tekst die ik dan aan het lezen ben namelijk.

Dit heb ik ook! Heel irritant, heb het met de andere thema’s geprobeerd maar daar heb ik ook last van

Geen idee of dit al gemeld is, heb niet alles bekeken, maar als ik een reactie wil geven (android) heb ik heel vaak dat het reactievakje niet reageert of verkeerd reageert. Ik klik bijvoorbeeld op ‘Antwoorden’ en dan doet hij niks. Als ik mijn reactie wil aanpassen dan kan ik niet precies op de plaats klikken waar ik mijn cursor wil plaatsen maar dan reageert hij bv. twee regels boven waar ik klik. Hierdoor wordt er dus vaak per ongeluk Ă©Ă©n van de symbooltjes in de balk boven m’n bericht aangeklikt (bv. voor het quoten) waardoor heel m’n bericht door elkaar loopt en ik kan dus ook niet terug gaan of m’n bericht verwijderen om opnieuw te beginnen. Enige wat dan na een paar keer proberen werkt is het tabblad sluiten en opnieuw beginnen.

Op het moment dat ik deze reactie wil plaatsen heb ik weer hetzelfde probleem
 Ik probeer op ‘Antwoorden’ te klikken maar ipv. dus te posten zet hij de cursor in de voorlaatste regel van m’n post.

1 like

Ik heb dit ook regelmatig ja

2 likes

En opnieuw werkte het dus opeens wel nadat ik drie keer m’n tabblad opnieuw heb geopend. :slightly_smiling_face:

1 like