Forum: meld problemen hier

Ik durf het helaas niet te garanderen. Maar de kans is dat het daar beter gaat! Zoals gezegd, het heeft te maken met een hele serie zaken waar we vanuit de server geen invloed op hebben helaas.

Probeert het in elk geval wel - het kan geen kwaad! :slight_smile:
Je kunt zelfs de app en de site zonder problemen naast elkaar gebruiken!

1 like

Ik heb plots een prachtig zwart blokje boven in mn scherm :thinking:

3 likes

Sommige mensen hebben ineens een gek crimineel zwart balkje in beeld boven
 we kijken ernaar!

2 likes

Het beweegt ook! Wanneer ik vanaf de header(?) weer naar boven scroll verdwijnt het even. Weet niet of dat nuttige informatie is :smiley:

2 likes

Ik heb het zwarte blokje op m’n telefoon, maar op m’n laptop niet!

1 like

Hoi,

Het is inderdaad een blokje dat verschijnt terwijl dat niet moet! En dat ook nog eens alleen op mobiel, dus het zit in die templates ergens. Het lijkt ergens in Ă©Ă©n van de modules te zitten, dus daar zijn we nu aan het zoeken met de ontwikkelaars.

Kortom: We zijn er mee bezig. Geen ETA alleen, maar de ontwikkelaar is wel vlug met zaken verbeteren hoor. Don’t touch that dial, folks!

6 likes

Voor alle zwartblokjeskijkers onder ons: Het is gefixed! Als je het blokje nog steeds ziet: Even de hele site herladen op je mobiel en het is allemaal weer zoals het hoort.

7 likes

Had je toevallig al een reactie geplaatst in wjekw? Dan ziet ie het namelijk alsof je al helemaal bijgelezen bent

1 like

Het waywt topic staat bij mij niet in de lijst. Heb heel lang gedacht dat die er niet was! Als ik naar het subforum ga en dan zoek kan ik m vinden, maar als ik m open dan opent ie bij de eerste post (terwijl ik al eerder heb gekeken dus).
Is dit een bekend probleem? Kan ik zelf iets doen om het op te lossen?

Ja!

Jaaa! Dat is het! Wat gek. Even kijken hoe ik dat weer goed krijg. Thanks!!

Edit: Yess gelukt :relaxed:

1 like

Ik heb zo’n gekke balkje door alle posts heen :sob:

Misschien een ander thema proberen?

1 like

Hahaha oh thanks, ik werk nog wel in de IT op een support afdeling en dit had ik zelf nog niet bedacht. Een ander thema it is!

2 likes

Vincent is hier dus de schuldige.

Ik weet niet helemaal waar ik deze vraag moet stellen, dus doe het maar hier. Maar ik vroeg me af of dit topic members only gemaakt kan worden?
https://www.forumfeminarum.nl/t/what-are-you-really-wearing-on-your-date-night-out/5627

Dat topic is al members only.

Ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, maar ik werd net uitgelogd en toen kreeg ik dit te zien. Ik kon daarna wel weer meteen terug inloggen.

Hm, da’s gek. Of anders gezegd: dat hoort toch niet, jonguh. (Ik probeer ook maar wat he.)

Enige dat ik kan zien is een geplande taak die even heeft gedraaid, maar die zou niet direct tot zulke problemen moeten leiden.

Stomme vraag: heb je toevallig iets van een hikje in je internetverbinding gemerkt net? Het forum is namelijk een soort applicatie-in-een-website dat niet alleen domweg probeert weer te geven wat de server aan webpagina’s doorstuurt, maar ook zelf netjes probeert na te denken.

(In andere woorden: het is een enorm groot javascript dat op basis van json de data-objecten ophaalt van de server en dan lokaal rendert. Weet je wel.)

Soms gaat dat slimme nadenken van het ding alleen wat mis, en dan probeert-ie er het beste van te maken. Een van de dingen waar het soms mis mee gaat is wanneer het ding probeert informatie op te halen van de webserver maar daar niet snel genoeg antwoord op krijgt. Dan zegt-ie tegen jou ‘ja wacht es effe, ik denk dat het druk is daaro’.

Ik vraag me af of er zoiets net aan de hand was. Ik kan namelijk echt niks relevants vinden in de serverstatistieken of de logbestanden. De servert vertelt iig dat-ie heel netjes gedaan heeft het afgelopen half uur.

Ik heb zelf niets gemerkt qua internet “hikje” oid. Alhoewel, ik was op dat moment dat het forum uitviel, aan het stemmen op polls in het ‘stel je persoonlijke vraag’ topic en daar reageerde de polls heel traag als het ware. (Duurde lang voordat hij mijn aantwoord liet zien. Als je snapt wat ik bedoel). En daarna werd ik dus uitgelogd.

1 like