Forum: meld problemen hier

Mmm. rraarrrrrrrrrrr.

Ik zal de server extra goed in de gaten houden en wat digi-pokon geven, kijken of het dan beter gaat. Mocht het weer gebeuren dan graag melden! :slight_smile:

3 likes

Ik had een berichtje geliked, maar daarna werd het bericht ge-edit en vond ik het niet meer een like waard. Maar ik kon de like er niet meer vanaf halen. Dit is echt geen mega-probleem, maar misschien dat hier nog tzt iets aan gedaan kan worden. Bedankt.

Ik krijg al 2 dagen heel vaak ‘sorry, er ging iets mis’ oid. Dan moet ik het opnieuw laden of de wifi uitzetten omdat de verbinding dan beter kijkt. Heb dat alleen bij t forum

1 like

Ik werd net uitgelogd op het forum en kon me ook een tijdje niet aanmelden. Ik kreeg deze melding


En als ik dit bericht wil posten krijg ik “error 504”

Er hebben net wat achtergrondtaken gedraaid, die aanzienlijk langer duurden dan normaal. Ik zal even verdergraven maar ik vermoed dat de server het even druk met zichzelf had en daardoor te weinig aandacht voor jou.

Ik denk dat jullie met zijn allen het forum tot zo’n groot succes maken dat ik wat maatregelen moet gaan nemen om het op een grotere server te gaan zetten (iig een server met snellere disks).

7 likes

Ik heb een aantal maal verbindingsproblemen met het forum of dat het forum er helemaal uit ligt. Als ik van de reacties uit WJEKW uitga ben ik niet de enige.

Edit: Elke keer als ik een bericht wil posten krijg ik ‘Sorry, er is iets fout gegaan’ en ik kan ook niet meer reageren op polls.

1 like

ik ook! kom soms helemaal niet meer op de site en dan denk ik omggg hoe kan ik jullie ooit nog bereiken als ik er nooit meer op kom :sob:

Mochten jullie er iets aan hebben, hier twee screenshots van meldingen die ik krijg :sweat_smile:

1 like

Ik dacht hetzelfde haha!

Soms kom ik wel op de site maar dan krijg ik ook een foutmelding als ik een bericht probeer te plaatsen
Ik probeerde @anon25548216 te taggen maar dat ging steeds niet
–Oh nu wel dus, misschien omdat dat een edit was?

2 likes

Oh ik dacht al dat het aan mij lag haha

Ik heb nu wel de voegen in de douche goed schoongemaakt in plaats van het forum gelezen🤔

10 likes

Ahja, de server had het even druk met het installeren van systeemupdates. Normaal gaat dat achter de schermen en onzichtbaar, maar nu zat er een hele grote update bij die de server even druk maakte. Sorry voor de overlast!

Zou als het goed is wel weer voorbij moeten zijn.

5 likes

Ja tof - terwijl ik dat tik heeft de server toch nog wat meer kriebel. Dus ik heb net het forum even herstart, het was even weg maar alles is weer terug!

Update 2: Nogmeer grom. Er was op het onderliggende virtualisatieplatform wat mis, maar dat hebben we nu gefixed. We apologise for the inconvenience enzo.

(Totale verstoring heeft iets van een half uur geduurd.)

9 likes

4 likes

image

1 like

Het is geen probleem, maar volgens mij is de tekst hiervan aangepast? Het klopt alleen niet bij 1 nieuw topic. Bij meerdere wel.

16
11

Hm, @anon25548216 door de update van vanochtend?

Het is wel sinds vanochtend!

Het zou goed kunnen. Vertalingen worden gemaakt in vertaalbestanden (en ook dat is een open project - ik heb bijvoorbeeld een en ander van de chat-functie vertaald). Die vertaalbestanden worden periodiek ververst in de broncodepakketten (distributie) van het forum.

Ik heb vanochtend om half zes de forumsoftware weer even bijgewerkt naar de nieuwste versie en daar zit een nieuw vertaalbestand in zie ik nu. Zal eens kijken of ik de bijgewerkte versie weer kan ont-bijwerken zodat het wat mooier eruit ziet bij 1 update (die tekst is nu wat stom). Bij twee of meer gaat het beter.

@Enthusiasm: Welke vormgeving/theme gebruik je? En kun je een screenshot posten? Want ik zie niet helemaal wat je bedoelt om eerlijk te zijn.

Err, ik heb je bericht geliked :wink: (en ik heb het probleem niet!)

Zou je eens willen kijken wat er gebeurt als je een ander thema kiest? Evt daarna weer terugschakelen?