Ik heb het even in de gaten gehouden en ik merk ook dat mijn batterij (iPhone) sneller leeg gaat als ik op het forum zit. M’n telefoon wordt ook wat warmer dan normaal. @monkeyslut@EllaFitzgerald
Het forum werkt veel dynamischer dan traditionele forums - je krijgt hier bijvoorbeeld automatisch de nieuwste updates doorgestuurd (zodat je dus ook niet door stapels en stapels pagina’s heen hoeft te klikken).
Het gevolg daarvan is allleen dat je telefoon veel meer dan voorheen met de server kletst, en dat kun je merken in batterijgebruik. Dit probleem zul je overigens met meer websites wel gaan krijgen want alles wordt dynamischer. Betekent ook dat de telefoontjesontwikkelaars daar op gaan inspelen en hun telefoons daarop gaan verbeteren.
De chat is overigens wel het meest extremen voorbeeld daarvan, omdat daar de updates veel en veel sneller gaan dan bij een gewoon topic. Dus de hoeveelheid klets tussen de server en je telefoontje is daar een heel stuk groter ook.
Nou, de gedachte is dat de site alleen die updates binnenhaalt die nieuw zijn. Het communiceren tussen de website en je telefoon verbruikt nauwelijks data dus dat zul je niet zo snel merken.
Bij gewoon gebruik zal het denk ik niet heel erg veel uitmaken.
Ah oké. Thanks! Ik lees voornamelijk verschillende topics. De chat gebruik ik op m’n telefoon nooit eigenlijk. Vind dat niet handig werken namelijk. Dus dan zal het idd wel meevallen
Deze post was dus oorspronkelijk onder het account Nescio gepost.
Dit is het effect dus dat je krijgt wanneer je je account anonimiseert in plaats van opheft: al je posts komen er dan zo uit te zien. dus met anon in plaats van je accountnaam.
Vraagje
Ik heb het vaker aangegeven geloof ik haha maar ik zie wjekw echt niet in mijn lijsten staan
ook niet als ik op categorie Centraal station klik
Ik hoop niet dat ik met oud nieuws kom want ik heb niet alles helemaal terug gelezen. Maar ik krijg bijna nooit een melding als iemand me tagd in een topic? Nu bijvoorbeeld 2x achter elkaar in wjekw en ook 2x geen melding gehad. Terwijl ik het soms wel krijg. Is dit een bekend ding of een instelling die ik heb gemist?
Wil je eens kijken in dat topic helemaal onderaan hoe je voorkeuren staan ingesteld? Je kunt daar kiezen uit een paar opties, inclusief mute (dan krijg je geen updtes of waarschuwingen). Als je dat op ‘normaal’ zet dan krijg je berichtjes op het moment dat iemand je tagt. Als je het op ‘volgen’ zet dan krijg je ook de updategetalletjes in het overzicht van topics.