Forumergernissen

Lees dit nu pas. Mag ik hier dan ook nog mijn plasje over doen?

1 like

Volgens mij heb ik deze ergernis al eens ooit in een grijs verleden eerder gedeeld.
Ik vind het bloedirritant als mensen hun mening terugtrekken, omdat iemand hier zegt dat ze dat zelf doen.
Voorbeeld:
“Ik haat de naam Gerda”
“Oh ik heet Gerda, maar ik ben vernoemd naar m’n tante”
“Oh ja nee dan vind ik het niet irritant, want dan is het een vernoeming en jij rockt die naam ook gewoon hoor”
NEE, je vindt de naam Gerda kut, ga dan niet opeens 10.000 uitvluchten bedenken, omdat iemand hier zo heet.

Disclaimer: irritatie is niet geldig op mensen die in een respectvolle discussie een andere kant van de zaak belicht krijgen en daardoor daadwerkelijk een nieuw beeld van iets krijgen en dus hun mening echt aanpassen. Zou je bovenstaande voorbeeld misschien lichtelijk onder kunnen brengen, omdat persoon A door persoon B belicht krijgt dat het ook vernoeming kan zijn en persoon A dan daadwerkelijk denkt “oh ja kut, is ook maar een naam kan iemand niets aan doen”, maar dat komt omdat het gewoon een slecht voorbeeld is.

23 likes

Vind ik ook, maar ik vind wel beide personen irritant. Dus ook de persoon die zegt dat ze Gerda heet, want dat is echt zo van ‘ik zal jouw mening wel even doen veranderen, omdat IK toevallig zo heet’.
Als iemand iets stom vindt wat jij hebt/bent, kun je ook gewoon denken ‘okee, kan.’, in plaats van ‘ja maar bij mij is het anders/heel bijzonder/wel mooi/goed’.

6 likes

Nee, je hebt gelijk, dan is het inderdaad anders.*

*grapje.

4 likes

Door jou ging ik laatst twijfelen aan continue vooruitgang :thinking:

1 like

@Enthusiasm als je forum problemen hebt, kun je het dan even melden in dit topic:

@anon25548216 leest in principe alleen daar mee.

1 like

Ik ben blijkbaar zo’n crazy cat lady aangezien ik alleen kattenfotos interessant vind. :scream_cat:

12 likes

Ik kijk vrijwel nooit meer in dat topic omdat het voor 70% uit kattenfoto’s bestaat. Dus dat is geen kwestie meer van er even overheen scrollen. Ik snap ook niet waarom die foto’s niet in het kattentopic geplaatst kunnen worden? Wat is nou de precieze reden? De likes? Want niemand zegt dat je die foto’s niet mag plaatsen, alleen wel heel graag in het meest passende topic.

12 likes

Er bestaat ook een kattentopic? Dat is dan toch het meest passende topic. Ik poste eerst ook altijd foto’s van mijn kat daar, maar toen @Lula er een keer wat over zei doe ik het niet meer daar. Want snap best dat het irritant kan zijn.

Maar als zoveel mensen het blijkbaar irritant vinden, wat is dan het bezwaar om ze in het kattentopic te plaatsen en elkaar tegemoet te komen? Je kunt dan je foto’s nog steeds plaatsen en mensen kunnen ze nog steeds liken/er op reageren.

Ja, inderdaad. Die 70% aan kattenfoto’s :yum:

6 likes

Haha lol precies de pol in het topic plaatsen waar juist de meeste kattenliefhebbers zitten :stuck_out_tongue:

4 likes

Wat mij vooral opvalt is wanneer er een kattenfoto wordt geplaatst er als reactie nog een aantal wordt geplaatst. Ook met dingen als “kom maar door met de kattenspam!!”. Op dat moment denk ik dat je wel naar een ander topic kunt verhuizen. Dit gebeurt niet met andere foto’s voor mijn gevoel. En als dat wel zo was (10 paarden achter elkaar, 15 keer tomatensoep…) zou ik ook denken dit past beter ergens anders.
Maar daarom had ik ook een tijdje geleden daar ook gepost “zo iedereen wil wel haar kat kwijt” en dat viel ook niet bij iedereen even goed :grimacing:

Het is wel een recent bericht op een werkdag. Denk dat je daar pas na 24 uur iets zinnigs over kan zeggen.

4 likes

Die poll hoort dus in het stel je persoonlijke vragen aka polltopic :whistling:

6 likes

Haha nee ik bedoel meer dat het niet zoveel zin heeft omdat kattenliefhebbers daar overheersen.

Het lijkt me juist voor iedereen fijner dat de kattenfoto’s in het kattentopic staat? Kattenliefhebbers hebben dan één overzicht van allemaal verschillende katten en verder val je niemand anders lastig met die foto’s. :upside_down_face:

Het was een grapje!

Mij persoonlijk maakt het totaal niet uit in welk topic wat staat.

1 like

Ik vind het soms jammer dat nieuwe topics heel snel gesloten worden met een ‘plaats dit maar in dit of dat topic’ en dat er vervolgens weinig reactie op komt. Ik vind nieuwe topics juist leuk ook al past het soms wel ergens anders misschien al een beetje in!

14 likes

Wel leuk dat meerderen zich nu ergeren aan de overload aan katten. Toen ik dat zes maanden geleden zei was ik een sad banana.

5 likes

Ik heb meer dan een maand terug gezocht en heb alleen maar dubbele topics gesloten en een medische vraag waar heel specifiek een topic voor bestaat :woman_shrugging:t4:

Ik lees nu pas dit topic, ben het zo eens met @Rosalind en @HvO. Heb het daar ook al gezegd, er worden zoveel foto’s geplaatst die theoretisch beter in een ander topic passen, waarom zouden alleen de kattenfoto’s ergens anders moeten? Het is toch het wat-je-even-kwijt-wilt fototopic, en als dat toevallig je kat is is dat je kat. Er komt ook heel veel eten voorbij daar, moet dat dan ook allemaal naar een ander topic?

1 like