Forumergernissen

Maar ik vind dat soort geklets juist wel gezellig? Het maakt me in ieder geval totaal niets uit en ergeren doe ik me er al helemaal niet aan. Misschien is WJEKW voor de mensen die dat soort posts irritant vinden dan gewoon niet zo geschikt? Lijkt me ook geen doen om een selectie te maken tussen dagboekposts en dingen die wel in WJEKW ‘‘mogen’’.

Nou ja ik zal mezelf even uitlaten want ik heb dus geen forumergernis

66 likes

Ik vind het ook gezellig.

3 likes

Ik denk dat het ook komt omdat er op andere fora wel zo’n “forumcultuur” is waar mensen bijna alleen maar heel direct op elkaar reageren en dat hier niet zo gangbaar is. Dus als hier iemand post “Ben uiteindelijk toch maar met m’n oma naar het zwembad gegaan” zou je op zo’n ander forum echt een reactie krijgen van “oh leuk! dan gaat het zeker goed met haar nieuwe heup?” en hier denken veel mensen “oke” (ook omdat hier teveel mensen posten in dat topic waardoor het niet te doen is om dat bij te houden).

8 likes

Voor mij is dat een geouwehoer topic en soms komen daar leuke/interessante dingen uit en soms is het niveautje ‘Ik heb mijn cavia’s vacht paars geverfd’

5 likes

Het wordt vooral irritant als mensen reacties krijgen op zo’n post (die ze dan niet aanstaan) en dan nog gaan roepen ja ik hoef geen reacties ik wilde het alleen even kwijt!! Oké doe dat lekker tegen je moeder of je dagboek dan ipv een openbaar forum.

12 likes

Zet die maar op een tegeltje

13 likes

“Ja maar jullie kennen het hele verhaal niet”

11 likes

“Jullie nemen het te serieus”

6 likes

Als oprechte interesse of bedoel je sarcastisch?

Nee oprecht bedoel ik, beetje banaal voorbeeld

2 likes

Oh haha ik dacht dat je bedoelde dat op andere fora men met een directe/sarcastische opmerking gelijk korte metten maken met dagboekposts

En ik dacht alleen maar: “fijn toch voor omie” :pleading_face:
Maar nu snap ik het!

10 likes

Haha die bestaan denk ik ook wel trouwens, waar je als je dat post wel zo’n antwoord zou krijgen. Maar doelde dus op fora waar iedereen komt om een praatje met elkaar te maken.

4 likes

Ik heb een aantal dagboekposters genegeerd en elke keer klik ik toch op bericht bekijken waarna het weer een bericht is over een e-mail van een collega waar de poster eventjes geen tijd voor heeft en heb ik weer spijt

8 likes

Ik heb even het topic doorzocht op “mail” omdat ik wil weten over wie het gaat maar ik zie alleen maar Posts als:
“Lekker mail bijgewerkt nu koffie drinken”
“Ik heb een iemand een mail gestuurd en vergeten de bijlage toe te voegen, dom dom”
“Iemand mailt me concertkaartjes die niet voor mij bedoeld zijn, omg!”

Allemaal dagboekposts dus. Waarom zou je dat topic überhaupt lezen, of wat is de bedoeling dat er gepost wordt?

6 likes

Kennelijk gaat het meer om de follow up? Dus in de ochtend bijv: oh ik ga zo naar werk
En dan even later: ja hoor kom ik aan op werk, gaat die irritante collega gelijk mailen.

? Zoiets

1 like

Ik heb net wjekw gelezen met het geklaag over dagboek posts in mijn hoofd maar ik snap het verschil niet goed. Want volgens mij valt bijna elke post daar wel onder behalve een enkele uitzondering :thinking:

31 likes

Juist, plus er wordt ook veel geklaagd over werk ergernissen (logisch) maar hoort dat niet in het eigen topic thuis?

1 like

Hmm ik zat ff te denken maar is het onderscheid niet: leuk zijn dingen die je ook naar in een groepsapp met vrienden zou appen, wat af en toe natuurlijk best kan zijn wat je gaat doen die dag als dat leuk/spannend/bijzonder is, maar ook een beetje gek als je iedere keer in die app iets zou zeggen als nou eerst ga ik werken en daarna de stad in. Ofzo? Zoiets waar je echt vrij weinig van kan zeggen/vinden en vooral als dat continu gebeurt.

4 likes

En dan gewoon echt elke dag hetzelfde 😵‍💫

3 likes

Precies dit. Alsof het niet telt als ze het hier een keer niet benoemen :upside_down_face:

2 likes