Teringirri de peerrie
Ja net als dat mensen ergens ‘triggerwarning’ voor zetten en dan niet zeggen waarvoor
Ja of het geslacht van de baby van een influencer in een spoiler zetten. Of de naam. WAAROM
Ik vind het meestal onnodig en niet aangenaam om te lezen.
Het is eerder een persoonlijke ergernis van mij op het forum.
Als iemand wat vertelt over werk en dan in spoiler aankondigt 'samenvatting wat vooraf ging ’ met 3 alinea’s tekst vindt ik het begrijpelijk.
Idem iemand die ziek is en zijn kotsverhaal graag gedetailleerd wil beschrijven of iemand die foto wil tonen van gigantische huispin of etterende open wond. Vind ik ok mits aankondiging van wat onder spoiler staat.
Maar zo voor losse woorden om een soort van speelse aandacht in je zin verwerken: ergernis.
95% van de tijd ook teleurgesteld in wat er staat.
Idem met informatie die je komt delen.
Waarschijnlijk vooral onverdraagzame houding van mij omdat ik niet goed versta dat anderen dat wel aangenaam vinden.
Aller irritantste: een spoiler waar alleen ‘weg’ onder staat. Als je toch de naam van je kind/konijn/grootmoeder weghaalt, haal dan ook de spoiler weg.
Of sowieso een heel bericht waar dan “-weg-” staat geschreven in plaats van het hele bericht daadwerkelijk te verwijderen??
Stamt vast nog van EGF, daar was het niet zo geavanceerd, haha
Oja das waar ook gahahaha was het niet ook zo dat je posts maar een beperkte tijd kon bewerken? Alleen als je heel snel was
Of dat was met verwijderen misschien
Weet het niet meer zo goed hahah
Ik erger me totaal niet aan mensen die “persoonlijke” dingen achteraf weghalen, of dat nu binnen een minuut is of binnen een week. Het kan net het verschil maken tussen herkend worden en niet herkend worden. Maar wat ik wel heel irritant vind is wanneer mensen dingen verwijderen als er een fittie ontstaat. Je hebt dan iets gezegd waar commentaar op kwam, en vervolgens verwijder je het. Dat is laf en ook gewoon niet leuk voor de mensen die teruglezen.
Eens, niet je keutel intrekken als je wat weerwoord krijgt. En door de reacties (en je ziet op wie de reactie was vaak) kun je toch wel invullen wat de oorspronkelijke post was. Ik denk zelfs dat je het met verwijderen erger maakt, want de ‘late lezers’ gaan zelf invullen en dat is denk ik een slechtere invulling dan de oorspronkelijke post was.
Ik verdenk dan altijd dat mensen de likes op hun post willen behouden :’)
Ja, ik denk dat teruglezers toch zelf een bericht gaan bedenken dat sowieso nadelig is voor de oorspronkelijke poster. En wanneer er iets echt heftigs gezegd wordt vind ik het nog laffer als het vervolgens verwijderd wordt. Als je zo schaamteloos was om iets kwetsends te plaatsen, own het dan ook (denk ik dan).
Soms zie je letterlijk een post verschijnen en verwijderd worden. Echt doe rustig… De ergste zijn overigens wanneer iemand geen likes of reacties krijgt binnen 5 min en het dan verwijderd wordt. I see you.
Ik deel wel je mening dat je je achteraf kan bedenken en persoonlijke informatie weg wil.
Maar als daaronder dan een hele vervolgconversatie over ontstaat is het wel irritant als er -weg- staat. Zeker als je die persoon het de week ervoor ook al hebt zien doen.
Ik heb eens over een operatie gepost waarvan ik achteraf vond dat ik te veel specifieke info weg gaf.
Ik heb ook mijn post aangepast maar dan stond er: operatie goed verlopen, nu moe, geen eetlust en aan het rusten ipv beschrijving uren operatie, verschijnselen van lichaam dat op is en aan het herstellen en hoe ik mijn rustmomenten doorbreng en om wat uur ik een boterham geweigerd heb.
De reactie van de mensen daaronder klopten nog steeds met de ingekorte post.
Als er een lap tekst staat met -haal ik straks weg- is mijn eerste reactie printscreen nemen. Zo kan ik rustig lezen.
Dit vraag om een poll. Brb.
Dat is inderdaad de beste manier om het te doen als er veel reacties onder staan! Zo blijft de post ook voor een ander nog informatief. Lijkt me een kleine moeite.
Biw, hgh, wdj, enz
De goeie oude MSN-tijd
Ik verwijder alleen als ik nog geen reacties heb. Want anders vind ik het irritant.
Soms heb ik gewoon spijt van wat ik post en gezien de functie er is denk ik er ook niet heel diep over na.
Het zijn ook geen dingen waarvan ik het erg vind als mensen ze lezen ofzo, meer (kleine) privacy dingetjes voor andere mensen.
Maar je kan toch ook binnen 10 minuten na het plaatsen al herkend worden? Ik vind dat wel een beetje schijnveiligheid haha.
Ja dit snap ik ook nooit zo goed - of zo < heel uniek verhaal > maar wel de plaatsnaam weglaten, alsof dát hetgeen is wat het herkenbaar maakt haha.
Maargoed als je het na 10 minuten verwijdert heb je iig beperkt de tijd om daaraan herkend worden, misschien voelt dat al als genoeg.