Forumergernissen

Leuk! Heel goed idee, nemen mensen ook heel weinig aanstoot aan en het smaakt lekker. Je kan ook spruiten fermenteren, dat is goddelijk.

Persoonlijk vind ik, zo lang je zelf geen zeehondjes doodknuffelt of zeehondjes op 1 vierkante meter opsluit en ze geen daglicht laat zien, dat er weinig aan de hand is. Lang leve de vrijheid van meningsuiting, want er mogen prima twee meningen naast elkaar bestaan.

2 likes

Hartelijk dank voor ‘zeehondjes doodknuppelen’ op mijn beeldscherm.

2 likes

Sorry ik maak er knuffelen van, ik wil niemand voor z’n hoofd stoten. :smile:

4 likes

Oh zeker mee eens. Dat is ook waarom ik bepaalde discussies hier ook ben gaan vermijden en steeds minder over mezelf/mijn leven vertel. Het forum heeft het beeld om heel linksprogressief te zijn, maar volgens mij is iedereen die ooit écht uitgesproken was inmiddels weg of aanzienlijk minder uitgesproken dan vroeger en dat heeft een reden. Er zijn er een paar die pleiten voor lief, gezellig en aardig zijn maar al hebben bewezen wie ze echt zijn en dat vergeet ik echt niet. Niet iedereen kwam mee in die vroegere ‘gezellige’ sfeer.

8 likes

Brb even met mn ogen rollen.

Die eeuwige vrijheid van meningsuiting die dan genoemd wordt, nou relax daar is duidelijk sprake van hier. Meningen zo ver het oog reikt.

Ja eerlijk daar word ik ook niet goed van. Kan iemand weer niet even in een steegje plassen ofzo

6 likes

Het was ook bedoeld als een poging tot een grap. :sweat_smile: Er is ook 0 non-verbale communicatie hier, dat maakt discussies voeren over onderwerpen ook heel lastig. Zie de rest van het internet.

4 likes

Het is niet dat ik dat niet begreep… en ook niet waar mijn post over ging.
Ik denk dat ik het opgeef :slightly_smiling_face:

3 likes

Ja, ik kan me zeker in jouw denkwijze vinden. De ergenis die ik hierboven beschreef was sowieso ook een persoonlijke ergernis. Als er in een topic weer een discussie ontstaat over bestellen of vliegen dan denk ik vaak “nee niet weer, laat het nou even, iedereen weet dat het slecht is”. Maar bij een discussie over racisme of validisme heb ik die reactie nooit want dan vind ik het belangrijk dat mensen worden aangesproken en geïnformeerd ongeacht het topic. Dat zijn onderwerpen die voor mij een nog grotere prioriteit hebben dan het milieu, maar iedereen heeft andere prioriteiten.

Volgens mij dat het hele forum knalroze was. Of was dat eerder?

4 likes

Misschien mogen we de lounge niet meer in

7 likes

Grapjes over de lounge :yawning_face:

30 likes

een antiergernis maar vind het geklaag over het geklaag in klaagtopics de laatste tijd echt hilarisch

9 likes

Niet persoonlijk @Eddie maar de opmerking you do you :’) lees ik ook steeds vaker.

7 likes

Ik vind zelf wel echt heel veel van mensen die niet lezen of alleen maar pulp lezen. Super hautain, ik weet het, maar het is een gevoel diep van binnen.

Edit: Vind daarnaast net zoveel van mensen die alleen bekende namen of ‘goede’ literatuur met bookprize stickertje lezen.

11 likes

“Own it”. Ook irritant.
Dat zijn echt van die zinnen die ik alleen op het forum lees en daar aan koppel.

3 likes

Maar @Eddie heeft het toch juist niet over inhoudelijk bespreken, gewoon over interessant doen met niche schrijvers door ze te namedroppen. Die ergernis deel ik wel

9 likes

Ik probeer me zulke posts te herinneren maar volgens mij zie ik dit zelden?

35 likes

Murakami is een bestsellerauteur, dat lijkt me nou niet echt niche. En de enige recente post die ik me kan herinneren waarin hij werd genoemd was in het impopulaire meningen topic over dat iemand hem overschat vond

5 likes

Ik kan dit alleen maar lezen op dat stomme toontje van ‘mij nie belle’ :sob:

8 likes