Forumergernissen

Ik moet zeggen dat dat “vingertje wijzen” mij wel juist bewuster heeft gemaakt. Ik kocht voorheen van alles omdat ik het leuk en mooi vond. En dan poste ik het hier voor de likes mja wat voegt dat nou toe haha. Ik ben veel minder gaan shoppen en als ik nu shop is het ook bewust. Qua reizen kijk ik nu ook meer naar trein/bus reizen. En ik eet nu veel vaker vega. Ik heb laatst zelfs havermelk en soja melk op…
Oke dit is een soort van humble brag maar ik wil eigenlijk zeggen dat je niet altijd alles lief en leuk moet brengen. Maar dat je zeker wel eens mensen op de feiten mag drukken want zo maak je mensen toch wat meer bewust dan "hihi vervelend he dat klimaat "

25 likes

Ik klaag niet veel op t forum over dingen die anderen doen dus voel me zeker niet aangesproken maar die rete vele pakketen iedere week bestellen en zo verheven klagen over trage bezorgers en bezorging en duizend retouren is wel mijn heuvel hoor!! Zo wereldvreemd.
Maar serieus, dat kun je toch echt niet goed praten? :sob::exploding_head: dit neigt echt naar “je mag ook niks meer”, weet niet of je dat door hebt

Wat erg dat mensen “hun aankopen niet meer durven te posten” pfff nou als dat jouw zorg omtrent dit onderwerp is…

23 likes

Ik moest daar een beetje om lachen hoor. Niet durven posten. Dat is echt een heel essay in een klein zinnetje.

4 likes

Wow lol volgens mij wordt mijn ergernis verkeerd begrepen. Ik ben het ook niet eens met het commentaar over deugen van lipster en heb deze ook niet geliked. Ik praat het pakketjes bestellen enzovoorts niet goed en ben het juist wel eens met de commentaren over duurzaamheid. Maar moet je mensen daar de hele tijd op aanspreken op een forum? Zelfs in een topic over aankopen o.i.d.? Niemand is hier heilig en forummers doen zoveel dingen die niet helemaal goed zijn en toch lees ik telkens datzelfde stokpaardje en wordt er op één persoon gedoken die vervolgens inderdaad niet meer durft te posten in zo’n topic omdat diegene in andere topics ook nog aangesproken op het koopgedrag.

2 likes

Juist daar, toch? Waar anders? In dat topic zit het juiste publiek.

1 like

Ik denk ook niet dat iemand er echt problemen meen heeft om door elkaar aangesproken te worden maar soms kan het wel echt aanvallend zijn, vaak wordt het dan ook een hele waterval van tig posts van iedereen die even hun verheven mening erin moet koppen wat gewoon vervelend is (en volgens mij averechts werkt). Ik denk ook dat @anon50301661 's originele post daar op gedoeld was, met haar dekentje.

13 likes

Tegelijkertijd heb ik regelmatig het idee dat sommige mensen ook wel graag een relletje uitlokken en dat het dan net iets feller is dan verwacht en ze de gebeten hond gaan spelen

14 likes

Zal wel weer over iets met dode dieren gaan. Terugkerend thema.

2 likes

Oké. Maar waarom wordt er dan vooral ingegrepen op het gebied van die paar onderwerpen zoals die pakketjes?

Ik vind het heel selectief, hoe hier telkens dezelfde stokpaardjes langskomen van mensen die zichzelf beter voelen dan een ander omdat ze iets minder plastic gebruiken. En tegelijkertijd zijn er op dit forum mensen weggepest omdat ze te vaak en te activistisch postten over racisme en chronisch zieken (onderwerpen die van een heel andere orde zijn, waar altijd ruimte voor zou moeten zijn). Dat ging allemaal vrij geruisloos.

3 likes

Waarom wordt er eigenlijk altijd zo gretig gebruik gemaakt van de lijdende vorm in dit soort verhalen?

2 likes

Ik begrijp hier geen pepernoot van… non sequitur hoor, of ben ik nou gek.

Serieus: tel ze eens :slightly_smiling_face:

1 like

Kom we gaan plantjes zaaien en bollen planten!

Maar als dat jouw hobby is, is dat je goed recht.
Ik word er niet happy van, maar kan de schoonheid van het geprepareerde object wel waarderen.
Vriendin heeft haar dode konijn toen laten maken tot een kleedje. Ieder zijn ding zeg maar

3 likes

Ehm beste Evert… je geeft nu de gewenste reactie.

Ik ga hier zo stuk om. Het is niet “ik vind het irri als ik aangesproken word want ik wil daar niet mee bezig zijn.”

Nee het gaat hier altijd van " Ik word helemaal weggepest door de wokeheid. Jullie voelen je beter en daardoor durf ik helemaal niks meer"

1 like

Oh wat cool! Dat wist ik helemaal niet. Echt een mooie hobby

1 like

Je had dit gemist? :rofl:

Ja klaarblijkelijk

7 likes

Denk je echt dat dit door meerdere mensen doelbewust gedan wordt? Ik heb zelf niet echt de indruk dat dit veel gebeurd buiten een paar duidelijke trollen. Niet dat ik veel mag zeggen met mijn shitposts.
Maar nu lees ik verder en blijkbaar hebben mensen wel dit gevoel bij Bergamot dus ik kan niet meer volgen :face_with_thermometer:

Oh ik weet het wel zeker. Er worden hier zo vaak dingen gepost waarvan je al bij het lezen denkt: dit wordt een ding en dat weet deze poster zelf ook wel. Een grapje net iets te hard inzetten, iets heel stoer toegeven waarvan je weet dat het gevoelig ligt. Weet ook wel zeker dat het niet met het doel is dat er 30 forummers over vallen, maar zeker wel om wat reactie op te roepen. Ergens ook logisch want je zit hier niet om nul interactie te hebben en ik doe het zelf ook hoor.

11 likes

Precies dat. Ik weet dat sommige forummers compleet de kast op gaan om mijn toon of dat ik me uberhaupt in een discussie meng en kan niet zeggen dat ik daar niet op zijn tijds van geniet.

3 likes