Voor veel mensen is geld uitgeven wel een copingmechanisme, geen goede helaas haha. Zag dat bij groepstherapie ook wel dat veel mensen dat hadden, is alleen van belang dan dat je een gezonde coping vindt.
Posts zonder enige context over wie het gaat, voornamelijk in de tv-programma topics.
“Dit stel” “deze mensen” etc. WIE. Welk programma? Welk seizoen? Welke aflevering? Als ik afleveringen later terugkijk en wil teruglezen dan heb ik echt geen idee waar deze posters het over hebben.
ik erger me er echt aan dat 90% van de berichten in het durf te vragen-topic moeten worden verplaatst. het is dan ook echt heel duidelijk altijd in welk topic ze hadden gemoeten. vind het zo lui en irritant dat mensen niet eerst ff te zoeken
Er wordt weer zoveel verwijderd, stopppp je moet wachten tot ik het heb gelezen, daarna pas mag het weg
Van mij mag de verwijderknop verwijderd worden. Zitten op de blaren.
Ik had op een of andere manier heel naïef gedacht dat als ik de categorie zwanger en kinderen op negeer had staan, ik geen dingen daarover zou tegenkomen. Maar er is toch iedere dag wel een saaie poll erover en/of iedereen moet verhalen over het onderwerp delen in niet-zwanger kind topics.
Het gaat sinds kort sowieso echt opvallend vaak over moeders, kinderen en zwanger zijn in het stel je persoonlijke vraag
Ja het hek is van de dam en de dam was Lula
Is mij ook opgevallen de laatste tijd inderdaad. Misschien tijd voor een aparte ‘stel je persoonlijke vraag’ voor zwanger en kind?
maar is dat niet ook gewoon de leeftijdsgroep waar het hele forum in zit?
als je 15 bent en de vraag is heb je stress, is je antwoord: ja want proefwerkweek en ik ben mn nieuwe claire’s uilenketting kwijt.
maar nu het 20 jaar (goddamnnnnn) later is, is het antwoord bij veel meer mensen: ja want mn kind slaapt never/fml/mn partner is 3 weken weg en ik moet alles alleen doen - toch??
ook als antwoord in algemene topics?
Zal vast, maar het is saai en al helemaal met de normen rondom moederschap die hier heersen want 90% van de polls erover zijn een sneer naar/verbazing over hoe anderen het doen en dat is echt nog saaier.
Ja is natuurlijk wel zo, maar ik vond het ook wel lekker dat kinderloos hier de default modus is en dat je voor kinderpraat naar een apart gedeelte kunt. Ik vind het ook wel een verschil of het gaat om gewoon een losse ervaring of meerdere posts achter elkaar die erover gaan of je wel of niet een oppas inhuurt om je kinderen naar bed te brengen/ of je je kind naar een festival zou brengen/ of je een zwangerschapsbeeldje zou laten maken.
true
ik zou best graag een persoonlijke vraag kindeditie willen trouwens
Deels is dat wel zo en je hoeft niet te doen alsof je geen kinderen hebt ofzo, maar ik vind nou net kinderen en ouderschap iets dat je bespreekt met andere ouders die dat ook willen. Het is namelijk voor andere mensen (met of zonder kinderen) ongeveer net zo interessant als je dromen vertellen. En je hoeft ook niet als je zwanger bent bij alles ‘(want zwanger)’ of ‘(hormonen haha)’ te zetten. En niet alleen mensen zonder kinderen vinden dat saai en irritant, ik heb er ook 0 interesse in wat een rando die ik niet ken allemaal met haar kinderen doet.
Er is toch wel echt een groot verschil tussen iets noemen wat met je kind te maken heeft en polls maken over met hoeveel weken een moeder hersteld is van de bevalling of whatever the fuck waar vervolgens 20 mensen hun eigen postpartum dingen kunnen gaan vertellen.
Ik haal er dan wel weer een soort pleziertje uit om bij bepaalde forummers te kijken of het diegene wéér lukt om de zwangerschap te benoemen in een post over een totaal ander onderwerp. Een mens moet iets.
I famously cannot relate
nadat ik in het taalergernissentopic heb gepost dat ik het irritant vind als mensen continu in wij-vorm praten valt het me hier alleen maar meer op ‘wij gaan morgen op vakantie’ ‘wij waren gisteren in een restaurant’, het lijkt wel of het is verdubbeld ineens. HET IS JOUW ACCOUNT NIET VAN JOU EN JE PARTNER
De moeder maffia van dit forum is gewoon bezig met een langzame infiltratie van het reguliere gedeelte. In januari 2026 zal de infiltratie voltooid zijn en wordt de naam van het forum gewijzigd naar viva-forum.
Hahah omg ik ben mijn post terug gaan kijken en ik doe dit ook geheel onbewust voor de duidelijkheid. Ga er op letten, want inderdaad wtf