Forumergernissen

Ja ik was laatst een oud topic aan het lezen en je merkt echt dat veel leden hier in dezelfde leeftijdsgroep zitten. Toen was iedereen nog aan het studeren / net klaar met studeren en verdiende iedereen net zo weinig als ik haha.
Nu gaat het inderdaad veel over kinderen, en dit forum is ook wel een bepaalde bubbel. Veel verdienen best aardig denk ik en hebben inmiddels een vaste relatie / zijn getrouwd, en dan gaat het dus ook vaak over huizen kopen enzo. Dat is voor mij ook niet aan de orde helaas, maar ja dat is nu eenmaal waar veel mensen van deze leeftijd mee bezig zijn.

5 likes

lula is een soort avatar he? die verdween ook toen de wereld hem het meest nodig had

23 likes

Hahaha oh nee, misschien kunnen we bij Geertje Wilders nog ideeën opdoen om de infantisering van het forum te stoppen. Waarschuwingspop-ups als je de site opkomt, een babystop, de moedercrisis uitroepen? Ik ga er wel even voor zitten en kom vanmiddag terug met een tienpuntenplan!

(Ik vind het ook irritant hoor. Vooral dat het persoonlijke vraag-topic er nu door overspoeld wordt, het is niet alsof je in de zw/k-topics geen polls kan maken ofzo)

1 like

Haha ja het huizenkooptopic brengt me ook aan het janken omdat alles daar een ver-van-mijn-bedshow is :joy:
Zin om me weer voor een studie in te schrijven en over tentamens te posten (onee instellingscollegegeld laat maar)

10 likes

Ja maar dan kan je de huizentopics nog een beetje mijden. Ik kan bijvoorbeeld niet werken en dat is voor mij dan weer pijnlijk, maar ik kan iig de werk-topics mijden. Dat was het hele idee van zw/k apart doen toch, dat je je er ook een beeeeeeetje van weg kan blijven als het in jouw leven géén thema is of misschien zelfs een heel pijnlijk thema.

En natuurlijk gaat het in de algemene topics ook wel eens over werk of huizen of kinderen, dat is logisch. Maar op de een of andere manier wordt het bij kinderen vaak heel saai en dominant, weet niet wat het is. Misschien omdat mensen dan ook allemaal willen zeggen hoe het bij hun gaat, wat bij huizen en werk blijkbaar toch minder is haha. En het is ook vaak herhaling.

6 likes

Ja snap wel wat je bedoelt maar denk toch dat het niet realistisch is om sommige onderwerpen helemaal te vermijden. De meerderheid heeft uiteindelijk nu eenmaal kinderen.
Heb zelf overigens geen kinderwens, dus ben wel blij dat er een apart zwangerschap en kinderen deel is. Een apart ‘Stel je persoonlijke vraag’ topic in dat deel is inderdaad wel een goed idee denk ik.
Het is ook echt een druk topic, ben een hele tijd niet actief geweest op dit forum en kan me herinneren dat het wat wil je even kwijt topic altijd heel actief was, maar dat vind ik nu wel meevallen.

2 likes

ik denk dat we gewoon moeten concluderen dat het forum saai is geworden omdat er kapot veel saaie mensen op zitten. je kan van saaie mensen niet verwachten dat ze ineens leuk worden ofzo. can’t fight the moonlight

63 likes

Ik bedoel ook zeker niet dat het er nooit over mag gaan buiten zw/k. Maar je kind benoemen omdat dat in de context past is iets anders dan hele discussies aangaan, eindeloos ervaringen delen of deze gesprekken zelfs aanzwengelen met een poll terwijl dat ook prima elders kan. Namelijk in de topics die hier speciaal voor bedoeld zijn en ook veel levendig zijn.

3 likes

Ik voel mij natuurlijk aangesproken omdat deze discussie is ontketend nadat ik een vraag stelde over beeldjes bij zwangerschap, maar ik ben zelf niet zwanger, heb geen kinderen en ben niet bezig met zwanger worden dus ik denk niet dat ik zo’n vraag dan in een apart topic zou hebben gesteld?

Ik ben 31 en ondanks dat ik zelf niet actief bezig ben met zwangerschap/kinderen, speelt het wel een rol in mn leven omdat mensen om mij heen er mee bezig zijn (of juist actief niet) :woman_shrugging: en dan popt zo’n vraag dus op maar ik ben niet actief in dat deel van het forum omdat ik er verder niet echt “thuis hoor”

9 likes

Ja er komen in het stel je vraag topic wel meer vragen voorbij over voor mij puur hypothetische situaties maar die ik alsnog wel leuk vind om te lezen en te beantwoorden. Soms heb je inderdaad posters die zwanger zijn of kinderen overal met de haren bijsleuren en dat vind ik ook irritant maar kinderen en zwangerschappen zijn nou eenmaal ook onderdeel van het leven dus ik vind ook weer niet dat dit soort onderwerpen dan maar als de pest gemeden hoeven te worden. Ik zeg dit als kinderloos en niet zwanger persoon. En als je het niet boeiend vindt scroll je er voorbij en komt er wel weer een volgende vraag. Of je stelt zelf een volgende vraag.

Overigens nav dat het hier weer over Lula gaat. Het fascineert me altijd als iemand die heel actief was (of in dit geval zelfs mod) hier uit het niets verdwijnt. Ben dan altijd nieuwsgierig of iemand cold turkey helemaal is gestopt met forummen of alleen nog leest. En waarom dan. Of dat diegene terug is gekomen onder een nieuwe naam (en ook daarbij waarom dan). En ik weet dat ik of anderen absoluut geen recht hebben om dit te weten of vragen want iedereen mag natuurlijk verdwijnen en verschijnen wanneer hij of zij wil zonder hier uitleg of een verklaring voor te hoeven geven. Dit is dus ook niet bedoeld als vissen naar het hoe en waarom maar puur bedoeld als het delen van mijn gedachten.

15 likes

Neeee dit is niet zo toch? Of leef ik zo erg onder een steen? In mijn beleving zijn bepaalde moeders gewoon erg dominant aanwezig maar zijn ze niet per se in de meerderheid

5 likes

Dat vraagt om een poll!

10 likes

Maar als jij per se een veroordelende poll wil maken over een influencer met kinderen dan kan dat toch gewoon in het mommybloggerstopic? Echt geen zin om die misogyne shit ook nog in andere topics te moeten lezen.

12 likes

Oh geen idee op dit forum hoor, maar in de algemene bevolking wel, dus dan ga ik er een beetje vanuit dat dat hier uiteindelijk ook zo is als de gemiddelde leeftijd steeds hoger wordt.

Ja je hebt natuurlijk altijd wel verschil in hoeveel moeders over hun kinderen praten, hoop wel dat er tegenwoordig minder vrouwen zijn wiens leven echt alleen nog om hun kind(eren) draait. Prima als je dat wel wil natuurlijk, maar lijkt me zelf niet fijn.

1 like

Word in mijn privéleven al overspoeld door babyshowers. Hoef echt niet hier ook nog meer aan te horen over kwijlende babies.

3 likes

Ik vind het vooral saai omdat het vaak helemaal geen echte reacties op elkaar lijken, het is niet echt een dialoog, zodra het over babies/kinderen gaat wordt het al snel een na elkaar opnoemen hoe het bij jou/jouw kinderen gaat/ging - offline ook trouwens. Echt meeeeega saai.

Eigenlijk zei @grace dit ook al een beetje. :smiling_face_with_tear:

16 likes

Aan forummers die zo geheimzinnig doen over hun woonplaats of vakantiebestemming .

19 likes

Of het altijd hebben over ‘mijn ouder’ of ‘mijn sibling’. Zou iemand je echt herkennen als je het geslacht van de ouder of sibling noemt?

37 likes

Directe skip als ik dat zie

11 likes

Hahahaha

‘Ik ging vandaag naar mijn broer…’
‘Maaike, jij ook hier?? Wat leuk!’

26 likes