Forumergernissen

Oh dit vind ik wel heeel wat anders. Vind het ook wat moraalridderig om daar moeilijk over te gaan doen als iemand vraagt: ‘hee wat is de nr 1 wasmiddel?’ en dat iemand dan zegt: ‘merk X is beste koop’. Het is niet zo dat je hele onderzoeksrapporten download en deelt :’)

Dus ja heeelemaal eens @ellegirltalk ik vond dat ook echt zeiken om het zeiken

Edit: of ander voorbeeld, stel dat iemand vraagt: hee ik heb geen netflix, kan iemand even kijken of seizoen X van serie Y erop staat? En dat je dan zegt: ‘sorry nee als je geen abonnement hebt ga ik die info niet met je delen’ :’) echt mijn hemel waar doe je moeilijk over

26 likes

Ik vind dat geen goede vergelijking. Dan eerder: Hey heeft de Consumentenbond een onderzoek gedaan naar de beste (vul maar in)?

Want in jouw voorbeeld zou de persoon in kwestie alsnog een abonnement bij Netflix afsluiten om dat seizoen vervolgens te zien. Maar bij die uitslagen wordt er specifiek gevraagd die te delen zonder de Consumentenbond te steunen

Ik lig er verder niet wakker van trouwens, dit gaat me om de vergelijking die in mijn ogen niet klopt :grinning:

4 likes

Goede vergelijking zou zijn: wil iemand een foto uit boek/krant x maken en dit naar mij opsturen want ik ben benieuwd naar artikel blabla.
Dat is wat anders dan het hele boek kopiëren en delen met een ander @Nox
Edit: ik denk dat degenen die het irritant vinden ook niet zozeer denken aan auteursrecht of inkomsten die de Consumentenbond nu misloopt en dat het illegaal is zoals wel bij journalistiek.
En ik betwijfel of het ook iets is van “ik heb er zelf voor betaald dus betaal jij er ook maar zelf voor” want de ergeraars hebben zelf misschien helemaal geen abo. Maar dat ze het gewoon schooierig en dom vinden om te lezen.

3 likes

Haha ja oke true, maar het principe van iets geheim willen houden omdat je nu eenmaal niet betaald hebt voor het abonnement is wel hetzelfde

2 likes

het is nog niet eens middag en het gaat alweer in verschillende topics over poep. kunnen jullie geen poeptopic maken als jullie er zo graag en vaak over praten? :cry:

7 likes

Oh jee. Dat was niet het hoofddoel :weary::laughing: