Nee maar dat is ook waarom het toch eigenlijk geen zin heeft om zoiets op een forum te plaatsen en je dat gewoon met je vrienden/familie/collega’s moet bespreken? Ik kom ook wel eens in de verleiding om hier advies te willen vragen over een bepaalde situatie, maar dan ben ik aan het typen en wil ik zo volledig mogelijk zijn zodat iedereen dezelfde afwegingen kan maken als ik, en dan concludeer ik iedere keer weer: dit moet ik helemaal niet willen, want mensen kennen mij niet en ik kan niet verwachten dat ze mij en mijn situatie de aandacht en nuance geven die het nodig heeft om het volledig te begrijpen.
Dus ik vind niet dat de reacties niet aansluiten bij de belevingswereld of simplistisch zijn (soms wel natuurlijk he), maar ik vind dat je teveel verwacht van een stel willekeurige mensen op het internet.
Los daarvan vind ik dat je het ook nu weer behoorlijk buiten jezelf plaatst: de reacties zijn simplistisch, sluiten niet aan bij je belevingswereld, de reacties kloppen niet… Maar misschien ben je wel gewoon echt een beetje de asshole? Volgens mij opperde je dat zelf ook in een van je laatste posts in het AITA-topic, maar het lijkt wel de mogelijkheid te zijn die je het minst serieus neemt, terwijl de meeste reacties wel die strekking hadden. Dat betekent niet dat dat per definitie zo is, maar als je er eigenlijk niet voor open staat om te horen dat je wellicht inderdaad de asshole bent, dan moet je het gewoon niet posten.