Forumergernissen

Afkortingen die niet algemeen bekend zijn, maar werkgerelateerde afkortingen bijv.

4 likes

:eyes:

3 likes

… die niet algemeen bekend zijn

24 likes

Sorry geen forumergernis maar jouw post doet me hier wel aan denken. Als mensen iets vertellen en dan daarbij namen + situaties gebruiken waar ik dan echt geen weet van heb. Een vriendin van mij doet dat vaak: ‘Ja ik sprak vandaag Marga en de situatie van José wordt steeds ernstiger!’ eh wie is Marga? José? En dat zijn dan twee van de meest indirecte collega’s met wie ze ooit tijdens een bijbaantje in 2008 samenwerkte toen ik haar überhaupt nog niet kende.

21 likes

Arghh zo herkenbaar! Dit weekend nog tegen een vriendin gezegd dat ze moet stoppen met verhalen vertellen over mensen alsóf ik ze ken, terwijl dat niet het geval is. Zeg gewoon oud-collega ipv Marga, hoe moeiijk kan het zijn :face_with_spiral_eyes:

9 likes

Hahaha die namen waren echt compleet random verzonnen en k heb niks met Luv, maar anders was ik snel naar het Boulevardtopic gegaan. Hebben jullie het al gehoord van José???

@Giulia ja vet irritant toch? Ze snappen toch zelf ook wel dat we al die lui niet kennen of onthouden.

1 like

Om dit te voorkomen heb ik voor een vriendin een lijst met nieuwe personages in mn leven gemaakt. Met makkelijke bijnamen en korte omschrijvingen.

3 likes

Een vriendin van mij vertelde me laatst over een collega, met de afgrijselijke naam Bert-Rick, waarna ze hem constant Brick noemde :sob::sob:

Kon dat toch niet accepteren.

16 likes

Maar ik vind het ook irritant als mensen het al 10x over Piet hebben gehad die hun achteroom is van moeders kant met wie moeder een heel heftig slepend conflict heeft… en dan in elk gesprek opnieuw zeggen “mijn achteroom Piet, weet je wel, die ene achteroom van mijn moeders kant met wie zij nog steeds dat slepende conflict heeft?” En dan denk ik JA natuurlijk weet ik dat dus ga verder met je verhaal zucht.

13 likes

Haha, ja! Dat vind ik dus ook. Heb echt liever dat ik af en toe ff moet nadenken of afwachten wie Marga ook alweer is, en meestal wordt dat door het verhaal ook wel duidelijk, dan dat ik voor de 80ste keer uitleg krijg over een persoon die best vaak genoemd wordt ahahaha

3 likes

‘Skip intro’

11 likes

Een jaarlijks terugkerende ergernis, maar hey, hij is dit jaar nog niet genoemd: het beschrijven van je kerstpakket (cadeaubon) in het ‘show je kerstpakket’-topic. SHOW mensen, SHOW. En die cadeaubonnen interesseren niemand iets.

35 likes

discussies over taalfouten en hoe erg die zijn :sob::sob::sob::sob:

5 likes

Ik kan het woord overprikkeld en alle variaties hierop echt niet meer lezen

57 likes

Posts over hoe chill het eigenlijk is om geen plannen en verwachtingen te hebben en gewoon lekker chill met een dekentje op de bank te zitten.
Echt jaar na jaar komen die terug. Hoezo moeten weer elk jaar zoveel mensen “erachter” komen en er dan ook nog over posten.

30 likes

Vergeet ook de reacties niet hoe knap het is dat diegene voor zichzelf kiest!!

8 likes

Haha ja komt op mij een beetje over als: als je het maar vaak genoeg zegt, ga je er uiteindelijk vanzelf in geloven

6 likes

God ja ik erger me er ook helemaal kapot aan

2 likes

Ik erger me echt kapot aan de hele familie moet zich met kerst maar aan mijn baby aanpassen berichten :face_with_spiral_eyes:

41 likes

Het is wel echt het thema van deze kerstdagen he :slight_smile:

1 like