@kali begrijp denk ik wel wat jullie bedoelen hoor. Ik kan me zeker voorstellen dat wanneer iemand maar wat in het rond loopt te schreeuwen dat reactie uitlokt. Maar voor mijn gevoel zie ik dat soort situaties juist niet zoveel… wellicht ook voor een deel projectie, dat situaties die je storen je meer bijblijven oid, geen idee.
Tuurlijk zou het mooi zijn als niet iedereen een klinklare mening zou hebben zonder al te veel kennis over het onderwerp. Maar zo zit de wereld helaas niet in elkaar. Hoeveel mensen gaan er naar de stembus zonder een idee te hebben van de partijprogramma’s? Als je deze groep mensen veroordeeld ok hun mening gaan ze zich alleen maar meer tegen je afzetten. Keur ik niet goed, en is zeker een stukje gekrenkt ego, maar ik vind het ook van ego getuigen om je mening (of die nu op wetenschap is gebaseerd of niet) op een niet constructieve manier ter tafel te brengen.
Ik moet zeggen dat ik het ook wel lastig vind hoor, want bijvoorbeeld bij een zwarte pietendiscussie ben ik voor een verandering die opgelegd moet worden, want als je het aan de gemiddelde Nederlander overlaat verandert er over 30 jaar nog niks. Dus dat is eigenlijk ook in strijd met mijn eigen betoog
Heeft er misschien ook mee te maken dat ik de gemiddelde forummer hier best hoog inschat, en ik er in beginsel wel vanuit ga dat er over iets is nagedacht ipv maar in het wilde weg te roepen. En ik me dan erger als er lacherig over iemands mening wordt gedaan, je bereikt er helemaal niets mee, en al zeker geen fijne sfeer op het forum