Forumergernissen

Ik heb dan juist liever eigenlijk dat het is zoals het nu is, want stel dat een mod haar persoonlijke mening dan mee laat wegen voor mod-beslissingen dan zie je dat denk ik eerder dan bij meerdere accounts. Ik vind het juist transparanter eigenlijk.

*heb dat nog nooit meegemaakt overigens.

3 likes

Ik stoor me eerder aan de grapjes over een ban.

Als pietje zegt ik hoop dat Duitsland wint, en dan een mod die roept wat over een ban.

3 likes

“een mod”, volgens mij doet alleen @Lula dit :woman_shrugging:

Mijn forumergenis is dat ik niet weet hoe ik een tekstje achter mijn naam krijg (zoals ik bij veel van jullie wel zie) :woman_shrugging:t3:

2 likes

Dat kan je niet zelf. Er is een topic waarbij mensen er een voor je kunnen bedenken en de mods kunnen hem er dan voor je inzetten.
Het topic is verzin een titel ofzoiets

Ik werd er al in getagt haha!
Nu snap ik ook waarom ik het niet kon vinden, dacht al bijna dat het aan mij lag haha

1 like

ik erger me aan in shop topic “alles van asos” of “alles van zalando”
dan kan je net zo goed zeggen “uit amsterdam” of “in de stad gekocht”

TENZIJ het zalando of asos eigenmerk is natuurlijk

26 likes

Het kan ook zijn dat mensen het online kopen. Maar ik snap je ergernis wel hoor

Dat is het niet, maar als een shirt van zalando komt dan zijn er nog 372957279282474882736 shirts om door te zoeken als iemand het wil vinden, dus is het handiger als het merk er ook bij staat.

3 likes

heh? ik weet wel dat asos en zalando online winkels zijn
maar ik bedoel je hebt er niks aan, er staan meer dan honderdduizend kledingstukken op zalando

3 likes

Ohhh nu snap ik het pas. Sorry verkeerd gelezen haha. Ik moet beter lezen voordat ik reageer @Yzile

1 like

Geeft toch niks :slight_smile:

1 like

Dan kun je het toch even specifiek vragen? Zalando heeft zoveel onbekende merken, weet zelf ook niet altijd wat het merk is zonder het op te zoeken. Vind ik een beetje veeleisend om te vragen van mensen die posten

3 likes

mijn grote forumergernis is dus dat hier herhaaldelijk aan stemmingmakerij wordt gedaan met ongefundeerde verdachtmakingen aan het adres van @lula.

nee, ergernis is te zwak uitgedrukt. ik vind het abject en infaam, slaap er slecht van en hou er eerlijk gezegd een plaatsvervangend gevoel van schaamte aan over.
in the parlance of our times: niet ok.

hinten op machtsmisbruik, daar komt het wel op neer. en dan kun je je best doen op de disclaimers , maar als ik vandaag zeg
‘ik kán het mis hebben, maar ik krijg sterk de indruk dat de buurman de kat in het donker knijpt’, wat zal men er dan morgen dan nog van “weten”, dat mis hebben of die kat, @Moskou? zo’n associatie is, ook als die volkomen uit de lucht gegrepen is, snel gemaakt en bijna onmogelijk van je af te schudden.

de intenties waarmee zulke dingen worden opgeschreven, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. of zoiets nou wordt ingegeven door persoonlijke rancune zoals werd geopperd of door oprechte zorg, geen idee.
ik wil me er niet over uitspreken of hier sprake is van concern trolling, maar ik heb vaak genoeg op het forum gelezen dat intenties niet zaligmakend zijn en dat het vooral gaat om het resultaat dat men met die intenties bereikt. en als ik dit zo observeer denk ik: als ik aan “concern trolling” had willen doen, had ik het ongeveer zo aangepakt.

ergerlijk, temeer omdat me geen consciëntieuzere mede-admin en moderator kan voorstellen dan lula.

om moderators als dank voor bewezen diensten een gedeeltelijk spreekverbod op te leggen om een imaginair probleem op te lossen, vind ik, mild uitgedrukt, een merkwaardige suggestie.

met stijgende verbazing las ik dit topic:

eerst is er weer eens een gesprekje over het al dan niet irritante verschijnsel van de voornaam als stijlmiddel. so far so good.
wat het toevoegt weet ik niet, maar dan rakelt @Mademoiselle een eerdere naamkwestie op, niet om het over dat namengedoe te hebben maar om het gesprek te brengen op het gevoel van onvrede dat dit bij @anon44204370 had achtergelaten.

dan gaat het even over de vraag of het nou wel of niet persoonlijk was, dat van die namen van peach, en dan hoort peach hetzelfde van lula als wat ik destijds ook postte, want dat was ik toevallig: dat het me gewoon om de inhoud van een post van haar was gegaan en niet om haar als persoon.
en voor ik het weet zit ik middenin een draaikolk van aannames over het functioneren van de forumleiding.

@violoncello suggereert opnieuw dat als een moderator iets niet zint, die alleen eens hoeft te klagen om haar zin te krijgen.
iets wat toen @Nox hetzelfde deed al werd weerlegd, want dat is natuurlijk niet hoe zo’n besluitvormingsproces werkt. om je hier meer inzicht in te verschaffen: ironisch genoeg had ik
in het bewuste geval zelf al onder andere een post van violoncello gesignaleerd die niet als biecht maar voor het beslotene in het voorafgaande omg topic was geplaatst.
dat stond dus al op de agenda.
we hebben het hier over een klassieke

post hoc ergo propter hoc.

als het helpt, ben ik trouwens meer dan bereid vaker grapjes over bans te maken.

7 likes

Wauw. Waaaaauw.

Nu worden 98 mensen weggezet als ‘concern trolls’?

25 likes

Dat er in het temptation topic zovaak om een linkje van de aflevering wordt gevraagd.

12 likes

Ik vind het zacht gezegd bijzonder hoe de hele, mijn inziens behoorlijk gefundeerde en respectvol beargumenteerde, discussie wordt neergezet? Doe er iets mee, zou ik zeggen, maar dat is blijkbaar te veel gevraagd.

40 likes

Ik heb iets gemist geloof ik.

1 like

Inderdaad. Niemand heeft ook maar iets slechts gezegd over Lula in persoon, alleen maar goed onderbouwde berichten over hoe mensen er over vallen dat een mod op een bepaalde manier mee post. Niets mis mee, en had net zo goed een ander kunnen zijn dan Lula.

2 likes