Nee.
Maar ik snap @HvO wel dat je toon nu andersom ook vrij lomp is. Zeg maar precies de toon waarvan de ‘andere kant’ beschuldigd wordt.
Het is de consensus op het forum wel dat man/vrouw stereotyperend denken niet meer van deze tijd is, en dat is natuurlijk prima. Ook prima als je (nog) wel zo denkt, zoals @anon50122296 kennelijk. Vind ook dat ze dat prima mag doen en ze bemoeide zich ook niet met anderen, ze had het over haar eigen kind en ik vond het persoonlijk ook niet nodig om er zo over te vallen, want haar kind, haar opvoeding, haar keuze.
Tuurlijk mag je daar best een mening over hebben en uiten, maar het ging om iets persoonlijks (haar kind) dus dan is het sowieso al gevoelig en door miscommunicatie ging het in twee topics tegelijk, veel mensen online op dat tijdstip dus snel achter elkaar veel reacties. Dan loopt het al snel wat meer “uit de hand”.
Persoonlijk vond ik de reactie terug dan ook weer overdreven, Maargoed snap dat je je aangevallen kan voelen in die positie en denk ook dat niemand dat als bedoeling had om iemand te kwetsen. En dan krijg je weer de metadiscussie of kwetsen de schuld is van de ontvanger of zender etc. Niet super constructief.
Ben het met je eens, maar als je zelf ook op die toon terug praat los je niks op.