Forumergernissen

Haha ja iemand noemde Adriaan (van Bassie) vanmiddag papperig en toen dacht ik: ‘Als dat papperig is ben ik een papzakje.’
(Niet negatief ofzo verder hoor, gewoon een neutrale constatering.)

3 likes

Ik vind t hier wel regelmatig een wedstrijdje woke zijn met zijn allen. En mis ik een behoorlijk stuk nuance tussen een denkbeeld dat achterhaald is vs een denkbeeld achterhaald vinden
Dat laatste is nu blijkbaar aan de hand en dus valt men op een lompe manier over elkaar heen om een andere user de grond in te boren. Want oh oh iemand heeft een bepaald beeld over jongens en meisjes. Hoe schadelijk.
Ja, je mag iemands mening ouderwets/achterhaald vinden en dat toelichten. En stop daar dan ook, naast het winnen van de progressive olympics mag er namelijk ook best nog een stuk menselijkheid en agree to disagree zijn.

41 likes

Nou nee. Er zijn heel veel dingen waar we het niet eens over hoeven te zijn maar een aantal dingen gaan we niet agree to disagree’en. En het onderwerp van vandaag is er daar één van.

1 like

En dat is dus het gebrek aan nuance waardoor je niet nader tot elkaar komt. Jammer.

4 likes

Agree to disagree is toch ook geen nuance?

Jawel

Hoe precies? Er is toch geen discussie meer als we allebei tevreden zijn met wat we vinden en daar geen weerwoord over hoeven te horen.

Vind dit ook altijd van die irritante reacties. Meteen aankomen met “Dat het ons daar allemaal om gaat”, terwijl @Topaas alleen maar zegt dat zij dat vindt.

8 likes

Je kunt een discussie voeren, een ander inzicht en argumenten aanhoren en overwegen. En naderhand toch besluiten bij je eigen mening te blijven. Een discussie voeren is imo een uitwisseling van argumenten en soms kun je van mening wisselen of tot een ander inzicht komen.

Maar soms ook niet.

En dat is dan geen vrijbrief om op een ander in te hakken, door te blijven drammen of met een hele groep flauwe grapjes en opmerkingen te maken. Want dat gedrag is imo mínstens even schadelijk als de zogenoemde ‘ouderwetse’ mening die een ander wellicht heeft.

5 likes

Ik denk niet dat we met zn alle super woke willen zijn. Maar de een raakt getriggerd (gekwetst of wat dan ook) als iemand een opmerking maakt als in " Ik haat dikke mensen" en de andere van " Ik zag een Neger lopen" ( mijn exuses voor deze woorden maar ik wist even geen duidelijker voorbeeld)
En dan spreekt diegene , de poster aan dat je dat anders moet formuleren en waarom.
Vaak zijn het wel wisselende mensen die ik dan “”"“woke”""" zie posten.
Het is idd wel kut als dan heel ff erover valt en op een gegeven moment weet je het wel.

Maar ik zie vaker discussies als dit.

1.“Kinderen moeten dood ze zijn allemaal kut”
2. " Oei dat is wel hard zeg kinderen zijn soms vervelend maar ze dood wensen gaat wel een beetje ver"
1" Ja maar ik kan tocg gewoon vinden dat alle kinderen dood moeten"
3" Sarcastich grapje vaak geplaatst door moi omdat ik gewoon een kut wijf ben"
4 Heel inhoudelijk bericht van @Eddie
2 "Mag je zeker vinden maar ik vind het een beetje hard.
1 “IK MAG HIER NOOIT WAT ZEGGEN IK HEB GEWOON EEN ANDERE MENING DAN JULLIE ZURE TRUTTEN.”

33 likes

Ik vind jouw ‘grapjes’ hier de laatste tijd sowieso niet meer zo grappig en weinig toevoegen, sterker nog, aardig verziekend voor de sfeer. Die opmerking “Dat zegt een dame niet!!” tegen @anon50122296 daarstraks vind ik daar ook een heel typisch voorbeeld van. Valt me de laatste tijd wel vaker op.

29 likes

Hahahaah ik moest jou in mn samenvatting zetten.

2 likes

Ja kijk en daarom sta jij in mn samenvatting want met heel die samenvatting bedoelde ik dus eigenlijk dit te zeggen.

5 likes

Eigenlijk is het forum precies een afwisseling van de maatschappij, want op Twitter zie ik ook steeds van die ruzies/discussies die opvlammen. Ik probeer dan te volgen waar het misgaat, maar soms is dat gewoon niet te begrijpen.

DIT

:raised_hands:t2:

Ik denk dat het ook meespeelt dat een deel van het forum beter op de hoogte is van wat wel/niet geaccepteerd is op het gebied van racisme, feminisme, genders enz. dan een ander deel. Natuurlijk is het goed (bedoeld) om je kennis daarover te delen met anderen, maar als de ander (nog) niet openstaat voor jouw ‘progressieve’ ideeën (of je gewoonweg niet begrijpt), ga je toch niet bereiken dat de ander zijn mening aanpast of zelfs maar accepteert wat jij zegt. Misschien komt dat na verloop van tijd, misschien niet. Ik heb dat zelf bijvoorbeeld gehad t.a.v. de zwartepietendiscussie: eerst wuifde ik het hele probleem weg, pas jaren later begon ik te begrijpen dat dit echt problematisch is.

4 likes

Ik weet inderdaad weinig van het hele “woke” zijn. Ik weet niet eens wat het betekend. Over genderneutraal wordt in mijn omgeving erg lacherig gedaan. Zwarte piet Weet ik niet of het racistisch is en greta heb ik nog nooit naar gekeken.

Dit alles omdat ik niet de energie heb om mij er in te verdiepen. Ik ben tegen discriminatie, vind het klimaat belangrijk en ben ook voor het iedereen accepteren voor wie hij is.

Maar verder heb ik een heleboel psychische diagnoses, een zoontje van 3, een man en een huishouden. Ik lees of kijk Express geen nieuws omdat ik daar niet tegen kan. Politiek heb ik geen verstand van en ik stem ook nooit.

Ik heb schijnbaar andere interesses/meningen dan de meeste mensen op dit forum.

Ik weet gewoon te weinig van deze onderwerpen en blijkbaar zeg ik daarom dingen die anderen kwetsen omdat ik gewoon niet weet dat het kwetsend over komt.

En nee ik ga me er nu ook niet in verdiepen. Ik heb daar gewoonweg geen energie voor.

Nu mogen jullie me allemaal gaat haten, prima, maar ook ik ben wie ik ben en zou het fijn vinden als dat ook geaccepteerd wordt.

18 likes

Vond de eerste opmerkingen op @anon50122296 gister niet erg inhoudelijk maar een beetje spottend om eerlijk te zijn.

4 likes

Wat heeft dit ermee te maken? Ik zie je wel vaker dit soort dingen benoemen als de reacties op jou je niet bevallen. Ik denk dat anderen hier niet echt een boodschap aan hebben verder.

15 likes

Ik snap dat wel, denk dat ze meer wil aangeven dat ze het mentaal niet kan opbrengen moeite te steken in veel onderwerpen die hier als erg belangrijk worden gezien. Het pick your battles idee ofzo. En dat volg ik wel.

14 likes