Forumergernissen

Maar dan is het misschien handiger je daar helemaal niet over uit te laten. Want als je iets post kun je gewoon een reactie verwachten.

5 likes

Maar dat is toch gewoon een kwestie van keuzes maken? Je wil de tijd maken om je ergens in te verdiepen of niet, zo niet ook helemaal prima maar ik denk niet dat het uitmaakt of je nu een kind, man en huishouden hebt of een baan, vrienden en een huishouden.

1 like

Dat ben ik ook met jou eens hoor!

Hmm vind ik best een hard oordeel. Denk dat kritiek van anderen misschien nog heftiger kan zijn als je mentaal al niet te stabiel bent.

En meer algemeen maar ja, ik spreek me soms ook uit over dingen waar ik niet zoveel over weet, vanuit m’n initiële mening zeg maar. En ja, ben het verder helemaal eens met de rest dat je mensen dan wel mag onderwijzen, maar ik heb nu alle #drama doorgelezen en hoewel ik het wel mee vond vallen, snap ik wel dat als @anon50122296 slecht in haar vel zit (+ zwanger is) het misschien allemaal wat heftiger opgevat kan worden dan bedoeld. Toen ik zelf slecht in m’n vel zat kon ik ook niks hebben en koos er toen ook even voor om hier even niet meer heen te komen.

Wat ik bedoel is dat ik het eens ben dat hier wel feedback mag zijn op meningen die wellicht niet meer bij de huidige moraal passen, maar je mag dat heus een beetje kaderen. Iemand hoeft niet afgeschoten te worden.

15 likes

Persoonlijk vond ik ze niet zo over komen en dat vind ik wel vaker.

——————

Ze zei ook niets wat beledigend is voor iemand. Ik las dat ze een opmerking maakte over dat mannen vaak anders denken zo even uit me hoofd. Nou boehoe wat vreselijk.

Heb het vaker gezegd maar mensen hoeven niet altijd gelijk te reageren met hun mening als ze het er niet mee eens zijn. Ze deed imo niets fout, haar denkwijze is misschien niet heel genderneutraal. Moet je daarom gelijk zo sarcastisch doen?

1 like

Is dat zo een nare opmerking dan dat mannen over het algemeen anders denken?

1 like

Misschien moeten we het forum niet zo serieus nemen. En als de een geen zin heeft om zich ergens in te verdiepen hoeft de ander zich niet in te houden als diegene haar mening wilt. Ik zeg niet dat je je overal in moet verdiepen. Maar om elkaars mobd te gaan snoeren want oh er kan wel eens iemand iets verkeerd opvatten.

Je kan ook ipv “IK MAG NIKS MEER ZEGGEN JULLIE ZIJN ZO WOKE” Gewoon gelijk zeggen " Jongens ik ben niet zo op de hoogte van dit onderwerp en ik voel niet de behoefte mij te verdiepen om ‘redenen’."

3 likes

Ja maar moet dat op zo een nare manier?
Ze was volgens mij haar best te doen om iemand anders te helpen. En dan krijg je zulke reacties?

1 like

Ja, vond het ook hele nare en niet inhoudelijke ‘grapjes’ .

4 likes

Nee.

Maar ik snap @HvO wel dat je toon nu andersom ook vrij lomp is. Zeg maar precies de toon waarvan de ‘andere kant’ beschuldigd wordt.

Het is de consensus op het forum wel dat man/vrouw stereotyperend denken niet meer van deze tijd is, en dat is natuurlijk prima. Ook prima als je (nog) wel zo denkt, zoals @anon50122296 kennelijk. Vind ook dat ze dat prima mag doen en ze bemoeide zich ook niet met anderen, ze had het over haar eigen kind en ik vond het persoonlijk ook niet nodig om er zo over te vallen, want haar kind, haar opvoeding, haar keuze.

Tuurlijk mag je daar best een mening over hebben en uiten, maar het ging om iets persoonlijks (haar kind) dus dan is het sowieso al gevoelig en door miscommunicatie ging het in twee topics tegelijk, veel mensen online op dat tijdstip dus snel achter elkaar veel reacties. Dan loopt het al snel wat meer “uit de hand”.

Persoonlijk vond ik de reactie terug dan ook weer overdreven, Maargoed snap dat je je aangevallen kan voelen in die positie en denk ook dat niemand dat als bedoeling had om iemand te kwetsen. En dan krijg je weer de metadiscussie of kwetsen de schuld is van de ontvanger of zender etc. Niet super constructief.

Ben het met je eens, maar als je zelf ook op die toon terug praat los je niks op.

12 likes

Misschien.

Maar soms lijkt het wel of een aantal met 6 tabladen open zitten te wachten tot ze hun paard kunnen bestijgen om de moraalridder uit te hangen.

Ga er verder ook niet op in maar vond het wel lullig voor @anon50122296. Ze deed haar best om iemand te helpen. Ze maakte geen rot opmerking maar zei alleen iets wat veel misschien anders zien. Maar daar hoeft dan naar mijn mening niet gelijk zo spottend op gereageerd worden.

16 likes

@HvO

Mijn toon is ook wel lomp nu ik het terug lees. Vind het soms moeilijk om me goed te verwoorden. Was niet me bedoeling om naar uit de hoek te komen.

3 likes

Maar dat was dus ook niet het probleem uiteindelijk. Of toch niet waar de metadiscussie door ontstond.

1 like

Dit helpt wel! Ik wou dat discussies vaker zo verliepen :slight_smile: (niet sarcastisch!)

1 like

:heart:

Ik vind het heel eerlijk van je dat je toegeeft niet veel te weten over deze onderwerpen (ik ook niet, althans lang niet zo veel als andere mensen hier), dat is ook helemaal geen schande. Ik hoop dat je hier mee blijft lezen en posten, ik vind je een lieve en betrokken forummer. Wie weet wil je ooit nog meer leren over bepaalde dingen en zo niet, dan is dat ook oké.

6 likes

Dat is misschien ook waar.

Maar dat is wel het gevoel wat ik soms heb. Heb persoonlijk ook al aardig wat discussies erop zitten omdat ik dingen niet handig geformuleerd had of gewoonweg anders tegen dingen aankijk. Maar soms wordt er zo snel zo vaak gereageerd. Wat soms heel leerzaam is. Er zitten hier een aantal hele intelligente dames die veel weten over actuele onderwerpen en dat heel goed uit kunnen leggen. Maar soms ook gewoon botte en onnodige opmerkingen. En snap ook heus wel dat meerdere mensen het gelijk lezen etc en op een forum klinken dingen denk ik ook wel sneller bot.

1 like

Hahaha sorry dit is een serieuze discussie, maar ik ga stuk om deze bewoording.

Ik zie nu echt een super viriele man voor me die klaar staat om te ‘bestijgen’

9 likes

Oneeeeee wil niet weer een discussie ontkenen!!! Een ander soortig persoon, viriel or niet-viriel mag ook

2 likes

Schat ik sta al een jaar droog dus had ook zomaar gekund

30 likes

Daar bedoel ik mee dat ik veel tijd en energie stop in het omgaan met mijn stoornissen en daardoor mijn hoofd niet aan andere dingen denkt.