Forumergernissen

Ja grote smurf.

5 likes

Maar Dostojevski lezen op het WO is wel heel anders dan op het hbo.

3 likes

Kan niet wachten op de dag dat iedereen hier is afgestudeerd (en iedereen er dan opeens achter komt dat er nog een hele wereld naast school bestaat en vrijwel niemand, waaronder bedrijven, interesse in jouw cijfers heeft of dat je cum laude bent afgestudeerd -niet vergeten op Linkedin te vermelden btw-). Dan krijgen we de kinderfase natuurlijk maar die topics heb ik toch al op negeer. Gelukkig vindt @Mhysa het daar wel gezellig :smile:

55 likes

Was het maar zo’n feest. Overal waar ik solliciteer vragen ze om een (ongeschoonde) cijferlijst. :weary: Maar hopelijk houd dat inderdaad op als je eenmaal je eerste baan gehad hebt.

Ik wilde de volgende ergernis al typen net; reacties waarin iemand zijn of haar persoonlijke verhaal gebruikt om het voorgaande te ontkrachten. En dan x 50 persoonlijke verhalen. Maar wilde op de vroege ochtend niet meteen de Debby Downer uithangen met 1000 ergernissen. Maar daarom stond er ook ‘vrijwel’.

31 likes

Jammer he dat er ook andere mensen op een forum zitten.

16 likes

Het beste forum is een forum zonder gebruikers.

7 likes

@Lula
Haha. Ik dacht dus eigenlijk dat mijn situatie meer regel dan uitzondering was, vandaar dat ik reageerde. Dus ik vroeg het hier (ben vandaag eens uit mijn rechtenbubbel gekropen dus ben met allemaal ‘anderen’) net en iedereen zei: ‘Nee niemand vraagt ooit nog naar je cijfers.’ :joy: Dus sorry inderdaad een beetje een nutteloze reactie.

Mijn forumergernis is juist dat er elke dag wel een keer wordt gezegd ‘gaat het nu weer hier over’ ‘deze discussie is al geweest’. Ik vind dat zulke zure posts omdat anderen het er blijkbaar wel over willen hebben. Je kunt i.m.o. dan beter het gesprek op een ander onderwerp brengen. In het echt ga je toch ook niet bij een groep mensen staan en zeggen ‘Jezus gaat het nu alweer hierover. Ik dacht dat jullie het over wat leuks hadden.’
(Overigens heb ik het niet over offtopic gaan want ik snap het het irri is als ineens ieder topic over bijv. studie gaat maar meer als het bijv. in het Boulevardtopic weer over dezelfde bn’er gaat.)

8 likes

tenor (1)

Prijs jezelf gelukkig dat je geen vriendin/collega van mij bent.

17 likes

Ik vind het niet erg dat mensen het over school hebben hoor maar in 4 of 5 topics in 2 dagen hetzelfde onderwerp lezen. Terwijl een aantal topics entertainment topics zijn is gewoon irritant.
Ik vinf het prima als mensen het er graag over willrn hebben (of over opscheppen) maar ga er dan mee naar de topics die er voor bedoelt zijn.

3 likes

Misschien moeten we een Mijn Resultaten topic hebben waar iedereen als een soort vriendenboekje even haar CITO-score, advies, middelbare school niveau, proefwerkcijfers, eindexamencijfers, studies en scriptiecijfers overzichtelijk op een rijtje kan zetten. Dan hebben we dat referentiewerk lekker overzichtelijk op een plek.

PS toevoegingen over of je wel of niet hoogbegaafd bent, een klas hebt overgeslagen en andere relevante details mogen onder het kopje ‘Wat ik nog wil zeggen’.

40 likes

Is het normaal om al deze dingen te onthouden? Ik weet natuurlijk nog wel welk niveau ik heb gedaan maar de rest zou ik echt niet meer weten haha. Is toch totaal niet belangrijk meer als je van de middelbare af bent.

2 likes

Tsja normaal doe ik geen uitspraken over, maar het komt iig op dit forum wel voor :joy:

4 likes

Ik ben sowieso altijd verbaasd hoeveel mensen nog weten van hun basisschool en middelbare schooltijd.

Elke keer als het er over gaat vraag ik me af of ik dement ben ofzo. Ik weet echt bijna niks meer, ook niet welke vakken ik allemaal had, of ik gekookt heb, het vak verzorging had, hoe/wanneer er seksuele voorlichting werd gegeven, namen van klasgenoten/leraren. Laat staan cijfers en dat soort dingen.
Echt geen idee. :neutral_face:

22 likes

En een linkje naar je scriptie

Telt je strikdiploma ook?

Ligt eraan op welke leeftijd je die haalde.

Het aantal zwemdiploma’s kan er dan ook wel bij!

2 likes

Nee dat wil ik niet want daar heb ik er maar eentje van (vermoedelijk omdat ik te getalenteerd was voor het Nederlandse zwemsysteem maar toch)

11 likes

Sowieso

Dibs op “ik was lui daarom heb ik havo gedaan maar dat was eigenlijk veel te makkelijk want ik ben eigenlijk mega intelligent”.

16 likes