Forumergernissen

Ik vind het wel leuk dat er een discussie is waar ik het met beide kanten eens ben :rofl:

4 likes

Ik heb (nog) niemand zien zeggen dat ze niet in het kattentopic willen posten? En blijkbaar is er dus wel de behoefte om het in het algemene topic te delen, want genoeg mensen die in beide topics posten. Dus waarom censuur toepassen?

Ik geef ook alleen aan dat als je een probleem van kattenfoto’s maakt, je dit ook met andere foto’s zou moeten doen waar al een eigen topic voor bestaat. Want daar geldt dan toch precies hetzelfde voor? Waarom zouden kattenfoto’s een uitzondering moeten zijn?

Ik post zelf overigens zelden foto’s en lees met plezier zowel het wjekw-fototopic als het kattentopic :smile:

Vind het trouwens altijd prettig discussiëren/discussies lezen met jou, ben altijd blij als jij je erin mengt, zelfs als je het niet met me eens bent, want dan weet ik dat het tenminste niet gierend uit de hand gaat lopen, maar er punten komen waarover is nagedacht en die fatsoenlijk geformuleerd zijn.

2 likes

Oke ik heb mn onderzoek iets relevanter gemaakt en alleen afgezet tegen het aantal geposte foto’s, de reacties die uit tekst bestaan buiten beschouwing latend. Er zijn vanaf 1 december ruim 130 foto’s geplaatst waarop geen kat staat, tegenover 31 foto’s met wel een kat. Just sayin’

edit: ik heb geen oordeel over of dit wel of niet te veel is maar dan weten we iig over welke verhoudingen we het ongeveer hebben

11 likes

Ja tuurlijk, ik weet ook dat het daardoor komt. Maar ik dacht ik vermeld het toch even.

1 like

Huh geen sorry, ik bedoelde het ook niet gemeen sorry. Hardop denken is toch wat we hier allemaal doen :slight_smile:

Hoow wat ik bedoelde was ondanks dat het logisch is dat iets wat je irritant vindt al gauw de overhand lijkt te nemen (ik zei niet voor niks ook dat het rond black friday leek of gymshark me om de oren vloog overal, omdat ik daar niks mee heb), alleen leek het me toch wel nuttig om voor ogen te houden hoe veel het in werkelijkheid is.

Eigenlijk zou een pie chart helderder zijn om te zien of de kattenfoto’s meer plek innemen dan eten bijvoorbeeld

Ik heb misschien anders geteld dan jij, maar kwam op 37/38 eten en drinken foto’s (waarvan een stuk of vijf met bolletje kerstkaneelkoekjes, over elke keer hetzelfde gesproken) vanaf 1 dec.

2 likes

heb eten niet los geteld! alleen alle fotos en kattenfoto’s

Dat is bijna 1/4, ik vind dat wel veel hoor! Even los van de hele discussie. Maar een ander vindt dat idd misschien niet.

4 likes

Oh ik lees verkeerd haha, iets minder maar vind het alsnog best veel. Maar weet niet hoe de verhouding is met andere foto’s dus mss valt het dan wel weer mee.

1 like

Ja geen idee, ikzelf heb er geen last van want love alle dieren maar vind ergernissen uiteraard wel valide.

1 like

Ja, daarom heb ik die dus geteld, omdat ik benieuwd was of er nou echt zoveel meer kattenfoto’s waren dan het andere grote onderwerp in dat topic. Maar niet dus :smile:

3 likes

Meespeelt waarin? In wat de verhouding katten- en non-kattenfoto’s is? Nee toch, in of je de verhouding storend vindt?

Ik ben ook benieuwd als de hoeveelheid katten foto’s honden foto’s werden. Ik weet zeker dat ik mij dan zou ergeren want ben een enorm kattenmens en honden vind ik maar mwah…en het
merendeel hier lijkt een kattenmens te zijn.

1 like

Maar natuurlijk mag het in dit topic staan, het is met recht een forumergernis. Maar de discussie gaat dacht ik meer om of er nu een actie aan moet worden verbonden ja of nee (dus een regel instellen dat kattenfoto’s in het kattentopic moeten)

2 likes

Ik vind het prima dat men zich eraan ergert, maar mensen willen opleggen hun foto’s ergens anders te posten vind ik te ver gaan. Ik vind al die foto’s van taarten en koekjes ontzettend oninteressant, en ik ga bewust niet naar topics over bakken. Maar als het in dat topic voorbij komt ga ik ook niet lopen miepen dat er weer een foto van een taart of koekjes wordt gepost (sterker nog, meestal like ik ze zelfs, omdat ik bijna alle foto’s uit automatisme gewoon like), het is nou eenmaal een topic dat over alles gaat.

Dit brengt mij een hele nieuwe ergernis. Dat ik het idee heb dat ik met 300000 meningen rekening heb te houden.

Ik wilde net een foto posten van mijn kat in dat topic maar zag de discussie dus ik dacht laat maar zitten.

En heb nu ook al paar keer gehad dat ik iets wilde zeggen over eten/lijnen, maar dat is dan een mogelijke trigger voor mensen met een eetstoornis en daar werd ook om gevraagd dat niet te doen. En hoewel ik het er niet mee eens ben, hou ik er toch maar rekening mee. Vanochtend moest ik overgeven omdat ik misselijk ben van de pil; maar dat heb ik ook maar niet gepost want: trigger. Lastig vind ik

19 likes

Die kat gewoon posten!

Maar ja, herken het wel. Ik moet soms echt de neiging onderdrukken om heel recalcitrant te gaan doen (wat me bijna altijd lukt, maar bij deze excuses aan het hele forum voor de paar momenten dat het niet zo goed lukt :grimacing:).
Maar ja diëten en zo is idd wel lastig, misschien in spoilers als je het wel graag kwijt wilt? En is overgeven van de pil een trigger ja? Waarvoor?

1 like

heel wat mensen hier hebben last van emetofobie! (angst om over te geven) Voor hen kan het zeker wel een trigger zijn (e.g. gaan ze visualiseren bijv.)

Ik kan niet voor anderen met emetofobie praten, maar ik vind het juist fijn als er normaal over overgeven gesproken kan worden. Op het moment dat ik alles gelinkt aan overgeven ging vermijden werd ik alleen maar angstiger. In je hoofd maak je het dan veel groter dan het is. Ik herken natuurlijk de eerste paniekreactie na zo’n post wel, maar denk dat het op de lange termijn goed is om overgeven te normaliseren.

6 likes