Forumergernissen

omg THANK YOU. de eerste die het zo formuleert en dat sluit beter aan bij mijn eigen interpretatie:

“als een onderwerp zo populair blijkt te zijn en er heel veel animo voor is, dan verdient het toch net zijn eigen topic”

je kunt het als verbannen zien… of als promotie. niet alles mag een eigen topic, hoor.

jammer als het uit ergernis geboren wordt, maarja schisma’s leveren soms best leuke dingen op.
en een bloeiend kattenfototopic voor als je daar eens zin in hebt, of voor mensen die eindeloos kicken op kattenfoto’s… what’s not to love?

8 likes

tja, interpretaties. meer dan ‘your mileage may vary’ kan ik er niet over zeggen.

Ben het echt met je hele post eens haha. Ik denk dat ik er liever maar wel over lees doordat ik nu probeer te dealen met de verhalen ipv dat ik ze nooit lees en dan onvoorbereid toch een verhaal ergens hoor/lees. Ook omdat het onvermijdelijk is. Soms lees ik hier dat iemand die zwanger is moest spugen en dan denk ik: o, nee! Wat als? Terwijl dat nergens op slaat natuurlijk, ik ben helemaal niet zwanger haha. Zo probeer ik de andere verhalen ook te zien, niet op mij van toepassing. Heb trouwens laatst een interessant artikel gelezen over waarom exposure bij emetofoben meestal niet werkt, maar geloof dat ik nu best off-topic ga.

1 like

Ik krijg hem met geen mogelijkheid gevonden zeg, heb alle trefwoorden geprobeerd. :exploding_head: Zal vanavond nog eens verder zoeken

Ik vind de discussietopics over white privilege, feminisme en dierenrechten altijd heel interessant en leerzaam om te lezen. Wat me wel vaak stoort is wanneer forummers een situatie beschrijven waarin een persoon in hun omgeving een onnozele, maar niet per se seksistische, racistische of dieronvriendelijke opmerking maakt. Die post krijgt dan vaak veel bijval en de persoon in kwestie wordt bijna virtueel gelyncht.
De gemiddelde intelligentie op dit forum ligt volgens mij ver boven het landelijk gemiddelde. Daarnaast is dit forum een bron van leerzame informatie op zich. Niet iedere Nederlander heeft beschikking over die informatie of weet hoe hij/zij die informatie moet vinden. Ik snap dat verandering gewenst is bij bepaalde problemen, maar iets meer begrip en geduld opbrengen voor een ander mag soms wel. Anderen achterlijk (of iets in die richting) noemen gaat echt niet helpen.

11 likes

Dat het forum soms als google gebruikt wordt.

16 likes

hoe geraak ik in de Ziggo Dome?

9 likes

Hebben ze daar ook kluisjes?

7 likes

6 likes

Kun je Meneer Spaggethi niet even bellen of hij je brengt?

1 like

het is Spaghetti, vuile bitch

7 likes

Ten eerste het is Alberto ten tweede hr kak dacht dat ik die H nu eindelijk goed had.

6 likes

Ik heb heel lang naar dat plaatje gekeken voordat ik begreep dat er geen Cor stond…

3 likes

Ohhh sorry! Nee je hebt wel gelijk hoor haha. Ik postte sowieso de foto niet hier omdat mensen dat echt niet willen zien haha. Had het idd beter in een spoiler kunnen zetten, ipv de korte TMI vermelding aan het begin :flushed:

Mensen die nog steeds vragen om niet te quoten, terwijl op dit forum de quote gewoon verdwijnt als het originele bericht wordt verwijderd. Superhandig.

11 likes

Huh, dat is toch niet zo? Bij antwoorden idd wel, omdat hij dan niet terugspringt naar het originele bericht, maar bij een quote blijft het gewoon staan

1 like

Wat is het verschil hiertussen? Ik weet eerlijk gezegd niet eens of ik je nu quote of antwoord? Ik denk het tweede gezien de knop “antwoorden” die ik zie haha maar wat is quoten dan? :flushed:

Dit is quoten! Als je de tekst selecteert komt er te staan: ''Citeren en daar kun je dan op klikken!

Ja ik zie het verschil, maar hoe doe je dat? Ik snap gewoon niet waarop ik dan moet klikken haha sorry hoor

Ja ik vraag me nu altijd af wat mensen bedoelen als ze zeggen dat ze niet geciteerd willen worden! Want waar op EGF de automatische optie was dat je klikte op citeren en het oorspronkelijke bericht dus in je post kwam te staan was het natuurlijk nodig om te benoemen dat je dat niet wilde. Hier is denk ik de standaardoptie om op antwoorden te klikken en dan heb je het bericht inderdaad niet geciteerd, maar misschien bouwen mensen het in als een soort double-safe optie, dat mensen weten dat ze wél op antwoorden kunnen klikken maar echt niet op citeren. Citeren doe ik bijvoorbeeld wel eens als ik heel specifiek op een zin(sdeel) van het bericht wil reageren, of iets dikgedrukt wil maken ofzo. En dat doe je dan sowieso niet als iemand het niet geciteerd wil zien!

Oja en ook als je op meerdere mensen tegelijk reageert voor de ‘multicitaatbeleving’, en als iemand niet quoten zegt dan let ik daar apart op dat ik sowieso apart reageer.

1 like