Wanneer de thumbs-up emoticon wordt ingezet door mensen die ergens op worden aangesproken.
Sterke repliek zeg, wow!
Nou laatst had ik bij een post dus niet door dat het om blijkbaar iemands kind ging en nu zie ik het steeds vaker en ik snap het niet? En alsof het mij boeit met welke letter jouw kinds naam begint. Zeg gewoon inderdaad mijn kind.
Ik wilde mijn ergernis posten maar dacht ‘ben vast niet de enige’ en vond de post liken niet goed genoeg maar moest m’n ergernis nog even extra uiten . Overigens viel me dit jaar een geleden nog niet op dus ik ben echt lekker late to the party
Ik zag ik vondt en ik ben verlieft
Ik werdt heb ik ook al langs zien komen
Met speciale nominatie voor mensen die hij/zij/het wilt schrijven.
Ik heb net ‘wordt ik’ geschreven, dus voel me wel aangesproken. Ik gebruik mijn niet Nederlandse roots als excuus voor m’n slechte spelling, maar stiekem ben ik te lui om ‘t goed te doen, dus zolang ik er ben zal die ergernis niet verdwijnen
dit zijn vast dezelfde mensen die ‘hij wilt’ zeggen
Mijn grootste ergernis is uiteten
Mijn grootste ergernis is dat dat nu niet kan
Dat heeft nooit gekund…
Volgens de Van Dale wel
Gehoord in Brabant: we waren gisteren weesten uiteten
Voorkeur gaat wel uit naar uit eten. Is dus niet echt gebruikelijk.
Oh my dat gaat wel heel ver.
Ik vind de “ben wezen werkwoord”-constructie sowieso al heel lelijk. “We zijn van ‘t weekend lekker wezen bowlen”
Een moeder van een vriendin zei over zo’n zin altijd:
‘Wezen zijn kinderen zonder ouders.’
Ik kan me dus juist niet indenken dat je je zó stoort aan een verkeerd gespeld woord. Ik snap wel dat het vrij lelijk is, maar op een forum gaat het er toch om dat je begrijpt wat er staat? Ik vind het niet per se raar dat jullie je er aan storen want veel mensen hebben dat natuurlijk,
maar heb nooit begrepen waarom mensen er zo veel waarde aan hechten.
Maar goed mijn mening is ook beïnvloed door het feit dat ik zelf niet goed kan spellen. Als je het vergelijkt met de bakseldiscussie is niks meer vreemd of overdreven natuurlijk, haha.
poep