Zou voor dit gaan
Benoemen wat het daadwerkelijk is: koekjes, taarten, cakes
Het is gewoon een nederlands woord en ik snap niet dat er nu op dit forum ineens een ander woord verzonnen moet worden omdat sommige mensen het een kutwoord vinden?
Sowieso is dat meteen mijn grootste forum ergernis, dit hele topic. Vind het echt iets heel naars hebben om hier te komen zeuren over iets dat anderen doen dat jou dan blijkbaar niet aanstaat. Je bent niet alleen hier hé, lees er gewoon overheen. Ik lees ook regelmatig onderwerpen of dingen die ik niet boeiend vind maar dan scroll ik gewoon verder
Doe je dit nu niet precies zelf of begrijp ik je dan verkeerd? Ik deelde in elk geval alleen een opmerking over hoe smakelijk ik een woord vond klinken dat ik buiten het forum om nog nooit gehoord heb. Vandaar dus hier en niet bij taalergernissen.
Ook @Croky mijn opmerking is nooit gericht geweest aan mensen of het gebruik van het woord zelf, alleen op de mismatch van de feitelijke betekenis van het woord en associaties die ik erbij heb. Zoals omgekeerd het woord goor voor mij wel precies de lading dekt en ik het daarom graag gebruik. Het is een onbenullig observatie over verschillen in taalgebruik, die volgens mij onnodig groot gemaakt wordt.
Dan was mijn comment beter geweest richting @Eendagsvlieg aangezien zij indd begon over een alternatief woord.
Maar als je het alleen wilde hebben over je aversie tegen het woord zelf dan had het denk ik indd beter in taalergernissen gepost kunnen worden.
Als er weer een nieuwe corona-variant ontdekt wordt of verdere lockdown wordt afgekondigd, ga ik wel de strijd aan met het woord ‘smeersels’ met een verwijzing naar het worst-kaas-scenario topic om de boel af te leiden. Hoop dan wel op een meta-discussie over eenheidsworst in taal.
Ik heb nooit gezegd dat ik mij aan het woord irriteer op het forum bij andere gebruikers. behalve dat ik het wel een stom woord vind in reactie op @LazySusan en dat als er een andere alternatief is, ik dat wel zou willen weten.
Nee? Want ik reageer rechtstreeks in het topic waar het gebeurd. Was overigens niet specifiek op jou gericht.
Nou en terecht!!!
Ik voer een verliezende strijd tegen ‘toppings’ of de overtreffende trap ‘afgetopt met’.
Wanneer de thumbs-up emoticon wordt ingezet door mensen die ergens op worden aangesproken.
Sterke repliek zeg, wow!
Nou laatst had ik bij een post dus niet door dat het om blijkbaar iemands kind ging en nu zie ik het steeds vaker en ik snap het niet? En alsof het mij boeit met welke letter jouw kinds naam begint. Zeg gewoon inderdaad mijn kind.
Ik wilde mijn ergernis posten maar dacht ‘ben vast niet de enige’ en vond de post liken niet goed genoeg maar moest m’n ergernis nog even extra uiten . Overigens viel me dit jaar een geleden nog niet op dus ik ben echt lekker late to the party
Ik zag ik vondt en ik ben verlieft
Ik werdt heb ik ook al langs zien komen
Met speciale nominatie voor mensen die hij/zij/het wilt schrijven.
Ik heb net ‘wordt ik’ geschreven, dus voel me wel aangesproken. Ik gebruik mijn niet Nederlandse roots als excuus voor m’n slechte spelling, maar stiekem ben ik te lui om ‘t goed te doen, dus zolang ik er ben zal die ergernis niet verdwijnen
dit zijn vast dezelfde mensen die ‘hij wilt’ zeggen
Mijn grootste ergernis is uiteten
Mijn grootste ergernis is dat dat nu niet kan