Love it en ook de suggestie om het te bespreken.
Misschien kan er een poll komen voor een ander woord zodat iedereen zich welkom voelt in het baktopic? Moet wel minimaal 2/3e van de reguliere lezers het mee eens zijn, net als in de eerste kamer.
Blééf het maar beperkt tot het baktopic! Ik kom het hier in meerdere topics tegen, terwijl ik het buiten het forum om dus nog nooit gehoord heb. Vandaar hier @TanteBetje. Ergernis is ook overdreven, maar voor mij klinkt het net zo smakelijk als oksel of stremsel. Terwijl ik dus wel heel goed ga op de ‘baksels’ zelf. Het zal wel een regionaal taalding zijn. Ik ga er een poll van maken, maar dan wel bij Stel je persoonlijke vraag.
call me a bitch, maar I cant meer met die biechten in opbiechttopic die gaan over ‘ik ben volgens mijn omgeving nog niet waar ik moet zijn’, maar dan ondertussen eigenlijk relatief gezien alles op orde hebben voor deze tijd/veel beter dan de meeste anderen.
Dit is toch gewoon een omg maar dan in een ander topic. Beetje lame
J klopt, maar eerlijk gezegd vind ik het ook geen biechten. Kan het inderdaad ook daar posten, is mij zelf om het even
Ik dacht dat je bij een omg de biecht zelf bekritiseert, maar zij vindt deze niet biechtwaardig toch (of komt dat eigenlijk op hetzelfde neer)
Maar het is ook wel meer een soort mening en niet zozeer een actie waar je je voor zou (kunnen/moeten) schamen ofzo. Het is vaak een beetje humble-braggy
Nja dat kan je dan toch ook gewoon op die post reageren. Maar goed ik vind het ook geen boeiende biecht en dit is ook zeker niet de heuvel waarop ik wil sterven want dat hele biechttopic slaat eigenlijk al nergens meer op, kan me sowieso maar bar weinig echt goeie biechten heugen.
Heb jij een andere suggesties qua woord wanneer het gaat om meerdere gebakken dingen aka baksels? Ik gebruik het woord zelf ook wel eens, maar ik vind het ook een vreselijk woord. Ik weet helaas geen goed alternatief
Zou voor dit gaan
Benoemen wat het daadwerkelijk is: koekjes, taarten, cakes
Het is gewoon een nederlands woord en ik snap niet dat er nu op dit forum ineens een ander woord verzonnen moet worden omdat sommige mensen het een kutwoord vinden?
Echt he, get over yourself als je het topic verder gewoon leuk vindt zeg.
Sowieso is dat meteen mijn grootste forum ergernis, dit hele topic. Vind het echt iets heel naars hebben om hier te komen zeuren over iets dat anderen doen dat jou dan blijkbaar niet aanstaat. Je bent niet alleen hier hé, lees er gewoon overheen. Ik lees ook regelmatig onderwerpen of dingen die ik niet boeiend vind maar dan scroll ik gewoon verder
Doe je dit nu niet precies zelf of begrijp ik je dan verkeerd? Ik deelde in elk geval alleen een opmerking over hoe smakelijk ik een woord vond klinken dat ik buiten het forum om nog nooit gehoord heb. Vandaar dus hier en niet bij taalergernissen.
Ook @Croky mijn opmerking is nooit gericht geweest aan mensen of het gebruik van het woord zelf, alleen op de mismatch van de feitelijke betekenis van het woord en associaties die ik erbij heb. Zoals omgekeerd het woord goor voor mij wel precies de lading dekt en ik het daarom graag gebruik. Het is een onbenullig observatie over verschillen in taalgebruik, die volgens mij onnodig groot gemaakt wordt.
Dan was mijn comment beter geweest richting @Eendagsvlieg aangezien zij indd begon over een alternatief woord.
Maar als je het alleen wilde hebben over je aversie tegen het woord zelf dan had het denk ik indd beter in taalergernissen gepost kunnen worden.
Als er weer een nieuwe corona-variant ontdekt wordt of verdere lockdown wordt afgekondigd, ga ik wel de strijd aan met het woord ‘smeersels’ met een verwijzing naar het worst-kaas-scenario topic om de boel af te leiden. Hoop dan wel op een meta-discussie over eenheidsworst in taal.
Ik heb nooit gezegd dat ik mij aan het woord irriteer op het forum bij andere gebruikers. behalve dat ik het wel een stom woord vind in reactie op @LazySusan en dat als er een andere alternatief is, ik dat wel zou willen weten.
Nee? Want ik reageer rechtstreeks in het topic waar het gebeurd. Was overigens niet specifiek op jou gericht.
Nou en terecht!!!
Ik voer een verliezende strijd tegen ‘toppings’ of de overtreffende trap ‘afgetopt met’.