Fotografietopic

Zijn er hier nog meer meiden die als hobby fotografie hebben?

Het is mijn grootste hobby maar helaas heb ik er op dit moment niet heel veel tijd voor.

Ik gebruik een Canon 1200D met eigenlijk standaard een 50MM lens er op. Ben wel aan het uitkijken naar een upgrade van mijn body.

Mijn foto’s edit ik in Lightroom. Photoshop vind ik soms te ingewikkeld haha. En Lightroom is zoveel simpeler.

Lijkt mij leuk om tips, tricks en ga zo maar door met elkaar uit te wisselen!

2 likes

Ja ik, alhoewel ik nog maar zelden fotografeer tegenwoordig omdat ik er geen tijd voor vrijmaak.

Ik heb ook een Canon, een 7D MK 2 met een 70-200 F4 lens erop. Deze gebruik ik eigenlijk altijd standaard want ik focus me vooral op honden.

Ik maak foto’s met mijn IPhone en een lens op de telefoon. Het is misschien niet super pro maar ik weet dat als ik een grote camera heb, ik er niet mee ga werken maar ik ben dan ook een hobbyist :stuck_out_tongue:

2 likes

Ja hier ook als hobby. Moet zeggen dat hoe beter de camera op je mobiel wordt hoe minder ik mn spiegelreflex (canon 1000D) gebruik. Vooral het meeslepen van die camera vind ik kut. Wel altijd blijer met fotos van mn spiegelreflex maarja een mobiel heb je altijd bij de hand.

Mocht iemand het leuk vinden, zo nu en dan plaats ik iets op mn insta. Geen fotografische hoogstandjes maar simpele snapshots
insta

4 likes

Wat voor lens heb je voor op je telefoon? Ik weet namelijk niet welke nou goed zijn voor op je telefoon. Ik lees over het algemeen negatieve verhalen over lensjes haha

1 like

Ik heb die van de Hema gekocht. Je moet er veel geduld voor hebben maar er komen echt wel goede foto’s vanuit (ik gebruik alleen macro lens daarvan)

9 likes

Ik ook als hobby. Ik heb een Nikon D5100 en maakt vooral veel gebruik van de 35mm en 50mm lenzen.

Light room moet ik echt nog een keer installeren en proberen. Ik hoor en lees er veel over, maar heb het nog niet geprobeerd.

Ik heb vooral veel geleerd van Mike Brown (youtube) en Laura Vink van vinkacademy.nl

@Chicago ik heb je insta bekeken. Mooie foto’s. Ik heb zelf geen instagram en kan je helaas niet volgen. Maar had ik dat absoluut gedaan.

2 likes

Ik gebruik nu een simpel programma maar ik ben vergeten hoe het heet. Ik gebruikte vroeger heel veel photoshop. Maar ik heb het erg lang niet meer gedaan. Ik heb mijn moeder met photoshop een keer 10 jaar jonger gemaakt. :joy:

Misschien kan ik een try-out versie vinden van lightroom. Kan ik meteen kijken of het wat voor mij is.

1 like

Yes! :raising_hand_woman:t3:
Ik heb een Nikond7000 en een iPhone 7 waar ik eigenlijk het meest mee fotografeer. Helaas wel, want mijn Nikon foto’s zijn, als ze lukken, stukken beter dan mijn iPhone foto’s haha.
Ik vind van alles leuk, macro, travel, landschap en ja cliché, mijn kind. Ik zou graag een full frame camera willen. Dat wordt vaak toch wel nog mooier allemaal. Maar ja, geld!

Mijn insta

pm me maar

Leuk! Hier ook een hobbyist. Ik heb de Sony A6500 en 24-105 F4 en sinds gisteren ook 50mm F2.8 Macro. Werk op de marketingafdeling bij een grote fotografiezaak dus op die manier ben ik er mee in aanraking gekomen. Maar ik moet nog veel oefenen hoor!

Mijn insta is nienkedeelt.nl :grinning: Al zijn de meeste foto’s die daarop staan nog gemaakt met een oude Nikon camera.

1 like

Gebruik jij deze?

Ik heb die ook nog achterin mn kast liggen en heb ze er nav jouw post uitgevist. Echter doet die macro lens het niet bij mij? Ik krijg alleen maar wazig beeld te zien?

1 like

Ik maak sinds kort soms ook foto’s! En dan eigenlijk alleen van bomen en soms diertjes haha. In ieder geval dingen die ik tijdens wandelingen tegen kom.

Gebruik gewoon mijn telefoon en soms mijn nikon 3400*, echt nog wel een beginneling hoor. Ben nu bezig al jullie insta’s aan het bekijken, mooie foto’s zie ik voorbij komen zeg!

1 like

Je moet hem echt heeel dichtbij je object houden! Ik heb deze ermee gemaakt:

En toen zat ik bijna tegen 'm aan en begon hij de lens aan te vallen. Hij was maar 3-4 mm hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ja die heb ik. De macro lens doet het alleen als de lens zowat tegen het blad van de plant aanzit bijv.

1 like

@Elderflower @Kuidaore

Thanks, ga ik het nog eens proberen!!

Ik heb je net gevolgd!

1 like

Ik doe het ook als hobby! Ik heb het alleen wat laten verwateren, deed paar jaar geleden soms shooten voor modellenbureaus maar had er later niet zo veel tijd voor maar wil het graag weer oppakken (doe dus vooral portretten, en op reis wat foto’s maar ik ben daar vaak te lui voor lol). Ik heb de Sony a7 een paar jaar en die is echt :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Ik heb sinds begin van het jaar een Nikon D5100 met een vrij standaard lens.
Heb hem tweedehands gekocht bij een camera zaak, maar camera is zo goed als nieuw.
Fotografeer het liefste natuur en mijn bolle konijn.
Kan niet wachten op de herfst!

1 like

hallooo, wat een prachtige foto’s!

1 like

Ik wil ook weer een spiegelreflex… Vanwege de kids is het slepen met die camera niet handig, ook kwam die heel vaak tegen hun hoofd aan als ik ze ergens mee moet helpen en ik buk. Dus nu heb ik een compact camera gekocht met super prijs kwaliteit verhouding, zodat ik nog wel wat kan rommelen

1 like