Fotografietopic

Zijn er hier nog meer meiden die als hobby fotografie hebben?

Het is mijn grootste hobby maar helaas heb ik er op dit moment niet heel veel tijd voor.

Ik gebruik een Canon 1200D met eigenlijk standaard een 50MM lens er op. Ben wel aan het uitkijken naar een upgrade van mijn body.

Mijn foto’s edit ik in Lightroom. Photoshop vind ik soms te ingewikkeld haha. En Lightroom is zoveel simpeler.

Lijkt mij leuk om tips, tricks en ga zo maar door met elkaar uit te wisselen!

2 likes

Ja ik, alhoewel ik nog maar zelden fotografeer tegenwoordig omdat ik er geen tijd voor vrijmaak.

Ik heb ook een Canon, een 7D MK 2 met een 70-200 F4 lens erop. Deze gebruik ik eigenlijk altijd standaard want ik focus me vooral op honden.

Ik maak foto’s met mijn IPhone en een lens op de telefoon. Het is misschien niet super pro maar ik weet dat als ik een grote camera heb, ik er niet mee ga werken maar ik ben dan ook een hobbyist :stuck_out_tongue:

2 likes

Ja hier ook als hobby. Moet zeggen dat hoe beter de camera op je mobiel wordt hoe minder ik mn spiegelreflex (canon 1000D) gebruik. Vooral het meeslepen van die camera vind ik kut. Wel altijd blijer met fotos van mn spiegelreflex maarja een mobiel heb je altijd bij de hand.

Mocht iemand het leuk vinden, zo nu en dan plaats ik iets op mn insta. Geen fotografische hoogstandjes maar simpele snapshots
insta

4 likes

Wat voor lens heb je voor op je telefoon? Ik weet namelijk niet welke nou goed zijn voor op je telefoon. Ik lees over het algemeen negatieve verhalen over lensjes haha

1 like

Ik heb die van de Hema gekocht. Je moet er veel geduld voor hebben maar er komen echt wel goede foto’s vanuit (ik gebruik alleen macro lens daarvan)

9 likes

Ik ook als hobby. Ik heb een Nikon D5100 en maakt vooral veel gebruik van de 35mm en 50mm lenzen.

Light room moet ik echt nog een keer installeren en proberen. Ik hoor en lees er veel over, maar heb het nog niet geprobeerd.