Fotografietopic

Leuk! Hier ook een hobby fotograaf. Ik schiet met een canon eos 600d en een 7d markII. Ik zou er wel meer mee willen dan alleen hobbymatig, maar ik weet naast m’n voltijd opleiding en werk even niet hoe ik dat nu zou moeten aanpakken dus dat staat nog even op een laag pitje.

Instagram

http://instagram.com/juliettehendriks_

1 like

Ik volg jullie allemaal op instagram. Heb toch weer een account aangemaakt :smile:

insta

https://www.instagram.com/jasminefrombosnia/

1 like

Ik heb jullie gevolgd hierboven! Mooie feeds allemaal! Ik moet er ook maar weer eens werk van maken want heb er bijna niets meer op staan.

Ik heb op dit moment een Canon 760D met een 50mm en een 85mm (beiden 1.8), heel blij mee. Merk wel dat ik nog een hele weg te gaan heb om m’n eigen stijl een beetje te vinden. Maar ben ook nog maar klein jaar bezig.

1 like

Volgens mij volg ik nu ook terug

2 likes

ah ik heb door dit topic er weer helemaal zin in gekregen? haha, ben bezig met een online portfolio op tumblr :stuck_out_tongue: heb ook een insta aangemaakt maar ik vind dat die formaten foto’s soms echt afdoen.

edit; https://vooraltijdophetinternet.tumblr.com/

2 likes

Ik wil dit heel graag als hobby, maar ik maak er simpelweg geen tijd voor. Ik ben gevraagd om een bruiloft te fotograferen in oktober dus ga vrijdag een 1daagse cursus doen om alle instellingen even op te frissen en geen flater te slaan.
Ik heb ook het idee dat m’n telefoon betere foto’s maakt dan m’n oude SR maarja, dat kan natuurlijk niet op een bruiloft.

Wat leuk! Ik ben ook hobbyfotograaf, en ik fotografeer met de Nikon D5300 en de standaard lens die erbij komt. Hierna wil ik de Nikon AF-S 35mm f/1.8G DX aanschaffen, deze schijnt goed te zijn voor portretfotografie maar als jullie andere tips hebben hoor ik het graag!

Ik heb binnenkort mijn eerste zwangerschapsshoot, en ben er nu al zenuwachtig voor haha. Ze heeft me ook gevraagd voor een newborn shoot wanneer de kleine geboren is.

Dit is mijn insta trouwens!

Ik bewerk mijn foto’s voornamelijk in lightroom en photoshop :hugs:

1 like

35mm lijkt me ook heel handig en fijn voor portret of straatfotografie. Die van Nikon is niet eens zo duur zie ik (in vergelijking met Canon :frowning_face:).

En wat leuk dat je een zwangerschapsshoot mag gaan doen! Spannend!

1 like

Ja ik volg heel veel amerikaanse fotograven op youtube, en die gebruiken de 35mm ook veel bij portretten. Vind het alsnog wel lastig hoor, op internet lees je zoveel verschillende meningen.

Ik heb zelf de 30 mm en ik vind dat persoonlijk zoveel fijner schieten dan de 50 mm (: (ik had ooit m’n 50 mm laten vallen op de grond, dat was wel balen haha).

Ik fotografeer ook als hobby en dan voornamelijk voor mijn blog en Instagram. Ik had altijd een canon 500D met een portretlens en een 50 mm, maar ik heb nu een Olympus Stylus S1 en mijn iPhone 8s Plus.

@Wolf ik volg jou ook

Ik ben ook op zoek naar een systeemcamera die ik eventueel elke dag mee zou kunnen nemen. Ik ga tijdens mijn pauzes op werk vaak naar buiten voor een korte wandeling. Zou fijn zijn om dan ook foto’s te maken. Ik doe het soms met mijn telefoon. Maar ik vind de kwaliteit niet goed genoeg. Ik twijfel nog…

Wat leuk dat zoveel mensen fotografie hebben als hobby.

2 likes

Ik ben heel tevreden met mijn Olympus Stylus S-1. Ik weet niet of deze nog te koop is, maar vast wel iets soortgelijks.

Thanks voor de tip. Ik zal eens kijken of ik info kan vinden erover

Heb m’n Insta weer afgestoft (d?) en ben jullie allemaal gaan volgen (als ik niemand per ongeluk ben vergeten), zet mijne hier niet neer want wil hier verder enigszins anoniem blijven in elk geval voor meelezers :see_no_evil: als iemand 'em wil weten stuur gerust een pb.

1 like

Ik ben superblij met mijn Sony A6500 maar als je een minder groot budget hebt is de Sony A6000 of A6300 bijna net zo goed! De reden dat ik de 6500 heb is dat ik ook video’s wil gaan maken en dan schijnt die wel wat beter te zijn door o.a. ingebouwde beeldstabilisatie.

De A6000 of A6300 klinkt als een goede optie. Ik heb goede reviews gelezen. Ik ga er nog wat meer over opzoeken. Bedankt voor de tip

1 like

Ja ik had een bruiloft ook echt zooo onderschat. Had ook bizarveel foto’s gemaakt in de hoop dat er veel goede tussenzaten. Ben weken aan het nabewerken geweest.

De cursus vandaag was trouwens echt een aanrader! Hij kon ontzettend leuk vertellen en supergeduldig en meedenkend. Was met een bon van Groupon dus ook niet duur.

1 like

Wauw wat een prachtige foto’s! Ik ben je gaan volgen :smiley:

1 like

Jaaaa je bent me gaan volgen inderdaad, leuk! :smiley:

1 like