Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Ik wil een camera kopen omdat ik mijn smartphone ben ontgroeid, ik merk dat smartphone foto’s toch minder zijn qua afdrukkwaliteit en altijd een beetje vlak blijven. Mijn budget is circa 400 of maximaal 500 euro en ik wil het vooral gebruiken voor ‘familiekiekjes but better’ (kinderen, portretfotografie) en mooie vakantie landschappen/uitzichten. Ik mis bij portretten/mensen/dieren nu vooral nog diepte en wat natuurlijkerij bokeh, maar dan zonder kunstmatige filter.
Hebben jullie aanraders in deze prijsklasse? Ik heb zelf de volgende types op het oog dus mochten jullie daar iets over kunnen zeggen, graag. Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
Olympus PEN E-PL 8 (14-42mm)
Canon 4000D (18-55mm)
Sony A5100 (16-50mm)
Alledrie hebben trouwens een standaard lens er al bij zitten maar met 3,5f en wat ik er toe nu toe van begrijp denk ik niet dat dat genoeg is voor wat ik ermee wil. Volgens mij heb ik voor de diepte/bokeh een extra lens met 50mm en 1.8 f nodig, maar is dat dan wel naast de allround lens die erbij zit. Lang verhaal maar hopelijk kunnen jullie me op weg helpen!