Ja dat is helemaal waar. Maar zeker mooi speelgoed 
Laat je even informeren over die 50mm lens.
Wil je het 50mm effect van een fullframe camera? Dus een portretlens? (50mm op een fullframe is dezelfde zoomfactor als wat je oog ziet zeg maar)
Met een systeemcamera heeft de sensor een cropfactor. Dan komt een 30 of 35mm beter uit afhankelijk van de grootte van je sensor.
Goede tip
ik had inderdaad gelezen dat de brandpuntafstand uitgaat van full frame en dat dat bij een APS-sensor (Sony) en een MFT (Olympus) dan ook onderling afwijkt. Ik ga morgen even langs de winkel om advies te vragen, ik heb wel wat voorbeelden van de effecten die ik wil bereiken, hopelijk kunnen ze me dan op weg helpen met wat ik daarvoor qua body en lens nodig heb.
Bedankt voor het meedenken allemaal! Misschien handig voor meelezers die met hetzelfde probleem zitten, de keuze is nu gevallen op een Olympus M10 Mark III met een kitlens en een 25mm/f1.7 erbij. 
Beetje off topic misschien, maar ik heb laatst voor het eerst mijn eigen film ontwikkeld, en nu heb ik gister mijn eerste afdruk gemaakt in de DOKA! Vind het zo leuk om te doen
Het thema was trouwens vergankelijkheid, vandaar dat ik dit zo heb gefotografeerd
Goeie keus!! Al jaren blij met mijn Olympus (1e versie)
Kwam van een spiegelreflex van Nikon D7000
Dat is zeker gaaf om te doen!!
Weet er iemand een goede website om fotografiespullen te verkopen? Op marktplaats zak je heel snel weg
Je kunt ook via social media proberen? Via instagram aangeven bijv? Misschien zijn er onder jou volgers mensen die geïnteresseerd zijn. Of Facebook Marketplace of ik verkoopgroepen in de buurt.
Zo heb ik een keer mijn 2e hands camera kunnen kopen. En daar waren toen best veel reacties op!
Ohja Facebok Marketplace kan idd ook nog. Onder mijn volgers niet zoveel liefhebbers denk ik haha. Nu alleen nog een goede prijs verzinnen want ik heb echt geen idee wat het nog waard is haha 
Volgens mij kopen sommige fotografiewinkels ook in (ze verkopen het ook als occasions) dus dat zou je ook nog kunnen proberen
Daar boden ze wel heel weinig helaas. Snap wel dat ze winst moeten maken maar minder als de helft waarvoor hun zelf dan een occasion verkopen is wel erg asociaal!
Weet iemand hier of ik een 35mm rolletje kan laten ontwikkelen bij de hema zonder te printen? Heb een negatievenscanner besteld dus heb alleen de negatieven nodig!
Ja, dat kan! Ze kunnen dat aangeven op de enveloppe (‘alleen ontwikkelen’ aankruisen). Moet er wel bij zeggen dat het mij een keer overkomen is dat ze door een frame heen geknipt hadden (eenmalig incident, gelukkig) en regelmatig toch ook de foto’s afdrukken. Heb af en toe de foto’s alsnog gratis meegekregen, de andere keren is het weggegooid. Het afgelopen jaar heb ik het bij een plaatselijke fotowinkel laten ontwikkelen in het kader van support your locals dus ik heb geen recente ervaringen met Hema. 
Fijn, dank voor je reply! Dan ga ik het er lekker op wagen, als m’n scanner binnen is eerst wat oude negatieven testen
Ik wil eigenlijk al jaren een systeemcamera kopen, maar ik kom er maar niet uit welke! Iemand toptips voor het maken van een keuze?
Ik fotografeer vooral binnen (interieur) en heb een budget van rond de duizend euro. Heb het idee dat alle camera’s tegenwoordig eigenlijk wel heel goed zijn?
Waar kopen jullie film (online) voor een redelijke prijs? Zowel oude als nieuwe. Winkeltje waar ik ging is er helaas niet meer!
BuyMoreFilm! Is ook een Nederlandse webshop
Heb jij inmiddels al iets gevonden? Ik ben ook op zoek en benieuwd naar jullie tips!
Ook voor @George ik heb voor ca 500euro een camerabody gekocht en die is perfect. Ik wilde daarnaast nog 2 bepaalde lenzen, dus heb daarin bespaard op de body Ik zou dus vooral kijken naar wat voor lens of lenzen je wil en dan kijken of dat naast je camera meteen in je budget past. Olympus heeft vaak aanbiedingen voor de PEN-serie inclusief lenzen trouwens voor als je een goed totaalpakket zoekt