Fotografietopic

Oh die konika is een leukerd! Mooi formaatje. Snel kijken wat daar mis mee was dan :grin:
En ik heb een zwak voor olympus :heart_eyes:
Het is echt weer even wennen om, als je weggaat, een camera mee te nemen.
En dat ik niet teveel rolletjes in camera’s stop want volgens mij heb ik er nu 4 met rol staan :face_with_hand_over_mouth:

Dit is mijn verzameling (foto’s van filmpje, uploaden lukte niet) en ook mijn digitale camera’s ze staan van nieuw naar oud.

En mijn laatste gekregen aanwinsten:

5 likes

Ik zou graag eens wat analoge foto’s maken. Normaliter laat ik mijn digitale foto’s printen om ze in een boek te plakken, maar dan is analoog nog net iets leuker. Is een wegwerpcamera dan oké, of kan ik dan beter iets anders kopen? Het zal vooral voor tripjes of gelegenheden zijn.

1 like

Een fuji wegwerpcamera met flits is dan leuk om mee te beginnen!
Als je dat leuk vind kun je kijken naar een echte analoge camera.
Rolletjes zijn tegenwoordig net zo duur als de wegwerpcamera zelf.

1 like

Heeft iemand misschien een specifieke aanrader voor een compacte digitale camera in de prijsrange 50-100 euro? Dus zeg maar de camera’s die wij allemaal gebruikten toen we 15 jaar geleden onze dronken avondjes uit fotografeerden om alles op Facebook te zetten. Mijn oude Canon Ixus uit die tijd is helaas recent gesneuveld. Het is eigenlijk precies die categorie camera’s die ze niet echt meer maken omdat telefoons hun functie hebben overgenomen :(. Veel nieuwere modellen zijn te duur en te ‘goed’ voor wat ik zoek (namelijk een camera voor mijn vijfjarige), en ik wil geen speciale kindercamera kopen. Dus geen flutding maar iets dat niet meteen uit elkaar valt en waar je ongeveer telefoonkwaliteit foto’s mee maakt.

Ik vind op bol bijvoorbeeld dit, maar echt geen idee wat ik dan koop?

https://www.bol.com/nl/nl/p/setano-digitale-camera-4k-ultra-hd-incl-64gb-sd-kaart-compact-fototoestel-vlogcamera-voor-volwassenen-kinderen-zwart/9300000291586620/?utm_source=CRM&utm_medium=email&utm_campaign=DSC&Referrer=ENTnldoelgrnbri20250729174087

Of deze?
https://www.bol.com/nl/nl/p/k-l-5k-75mp-18x-zoom-64gb-sd-wifi-3-0-uhd-display-mic-poort-fotocamera-compact-camera-vlog-camera/9300000303296585/?cid=1783076397861-9910176053677

Mijn enige eisen zijn dat het digitaal is, prima foto’s en filmpjes kan maken (met autofocus), en dus niet te ‘goed’ is want dat is niet nodig. Hij hoeft niet extra eenvoudig te zijn oid want mijn kind kon ook met mijn Canon Ixus prima overweg.

Marktplaats en Vinted staan vol met dit soort camera’s! Ik heb geen specifieke tips want er zijn er heel veel. Maar als je in de buurt zoekt en dan wat vindt kun je weer Googlen of het een beetje een oké camera is.

2 likes

Misschien via Marktplaats of Vinted? Natuurlijk een risico dat hij dan niet werkt, maar als je een beetje betrouwbare verkoper zoekt of via Marktplaats afhalen en eerst testen dan zit het vast wel goed toch?

En anders wellicht deze? Kodak C1 compact camera Kodak lijkt me wat betrouwbaarder dan de merken die je linkte, maar misschien is dat ook alleen door de naamsbekendheid :sweat_smile:

Ja dat heb ik begrepen maar ik ben daar eigenlijk een beetje huiverig voor want ik had er zelf tot voor kort dus precies zo een en na een tijdje weer intensief gebruikt bleek hij niet zo lang meer mee te gaan (gewoon kleine dingetjes, dat hij niet goed meer scherpstelt). Ze zijn natuurlijk wel gewoon al wat ouder en ik vraag me dan toch af of ik niet beter een nieuwe kan kopen.

@kika die had ik nog niet gezien, ik ben inderdaad ook geneigd om voor een bekender merk te gaan haha! Ik ga even kijken!

1 like

Ja snap ik! Maar ‘gelukkig’ zijn er veel mensen die allemaal nieuwe gadgets kopen en dan amper gebruiken en weer wegdoen, dus je vindt er ook wel recente modellen vaak!

1 like

Check cameranu.nl en zoek bij tweedehands de sony cybershot DSC-H55

Wel gebruikerssporen naar getest en een mooie prijs denk ik voor deze camera

Heel fijn deze tip, dank!

1 like