Analoge fotografen, hoe bergen jullie al je foto’s en negatieven op? Heb wel honderden en honderden items die tot nu toe in een doos zaten of nog in de zakjes van de winkel waar ze ontwikkeld werden, maar ik wil alles eens netjes een plaats geven en hopelijk weer wat geïnspireerd worden om opnieuw te beginnen fotograferen. Ik denk voor de negatieven alvast speciale plastic mapjes maar de prints weet ik niet zo goed behalve oldskool fotoalbums… Maar aangezien het er zo veel zijn gaat dat wel enorm veel plaats innemen (en vast redelijk wat geld kosten?). Dus als jullie nog andere ideetjes hebben, welkom!
Ik ben al heel lang (jaren) van plan om zoiets als dit te bestellen en daar al m’n foto’s in te doen en dan de bijbehorende negatieven er bij in.
Ik heb een plakboek. Heel leuk maar wel teringveel werk negatieven bewaar ik eigenlijk gewoon in een envelop
Ik ben niet super thuis in de telelens wereld maar ik had een 18-105 lens mee naar Tanzania en daarmee heb ik echt mooie foto’s gemaakt! Als het ECHT heel ver weg is werd ie wel wat onscherp/korrelig, maar vond het verder een goede lens voor wat ik wilde! De meeste dieren kan je ook best wel dichtbij komen.
Paar plaatjes:
Prachtig! Dankjewel, dan moet het met de 50-250 mm lens die ik op het oog heb wel goed komen
Hi! Misschien een vraag met niet meteen 1 specifiek antwoord maar wat zou een eventueel geschikt toestel zijn om zonder enige ervaring (wel interesse) mee te beginnen? Doel; ik wil natuurlijk kijken of het bevalt en als dat zo is dan lijkt het mij het leukst om in te zetten op portretfotografie (binnen) en het shooten van buiten (mensen). Er zijn zoveel opties en daarmee ook prijzen. Ik hoop dat iemand een idee heeft. Alvast bedankt voor het meedenken.
Wat is je budget? Dat geeft namelijk een wat betere beeld qua range qua camera’s en objectieven.
Ik weet niet hoe ver ik (2ehands) met €200/€250 kom? Op marktplaats zie ik bijvoorbeeld wel wat modellen staan alleen dan blijken ze uit 2007 bijvoorbeeld te komen oid. Ik weet niet in hoeverre dat überhaupt goede beelden oplevert.
Goedkopere optie inderdaad! Alleen ik heb niemwnd in mn directe omgeving, helaas
Ik denk dat een oud model niet per se slecht is hoor! Natuurlijk, de techniek ontwikkelt zich altijd door, maar je moet imo vooral bekijken wat voor lenzen je erbij wil (kun je die ook tweedehands krijgen?) voor wat je ermee wil doen. Qua body kun je eventueel nog letten op gebruiksgemak. Bij sommige body’s moet je steeds het menu door om je A/E/S/Iso in te stellen terwijl je dat bij andere body’s met een wieltje/knopje kunt doen.
Ik heb een tweedehands Nikon uit 2008 volgens Google, overgekocht van iemand die ik ken dus dat durfde ik wel aan. Ik denk ook dat lenzen eerder het verschil zullen maken dan de body. Ben geen expert maar wilde om dezelfde redenen als jij een camera en tweedehands is mij goed bevallen.
De verschillen tussen oude en nieuwe spiegelreflexen zijn echt heel klein als je gewoon als leek fotografie wilt gaan doen, nieuwere modellen hebben meer functies die het makkelijker maken maar an such is een simpel goedkoop model met degelijke lens geeft echt een goed resultaat als je weet hoe de belichtingsdriehoek werkt en het kan instellen
Volgens mij bieden diverse foto-winkels ook tweedehands modellen aan, ik ken ook winkels waar je ook camera’s en lenzen etc kan huren. Dat is misschien ook een idee.
Bedankt voor al jullie tips en informatie, heb er heel veel aan. Mijn dank is groot. Ik ga even verder onderzoeken en zeker ook even een bezoekje brengen aan een foto-winkel. Super.