Frankrijk topic

Naar dé champagnestad Épernay, daar zit het ene champagnehuis na het andere. Je kunt er gewoon champagne drinken of een tour doen en wat champagnes proeven. En een dagje/avond naar Reims, leuke stad, lekker eten. De Route touristique du Champagne rijden, dan kom je langs mooie wijngaarden, kleinere wijnhuizen, dorpjes en uitzichtpunten.

1 like

Super, dankje!

1 like

Ik wil een vijftal dagen naar de Provence / Zuid Frankrijk. Toch een beetje zon / mooi weer opzoeken.
Wat zouden jullie aanraden? Ik dacht Avignon, is daar genoeg te doen voor 5 dagen? Of Marseille voor wat meer leven? Daar hoor ik heel wisslende dingen over.

1 like

Wij zijn de laatste keer in Sommieres geweest, vond ik een erg mooi gebied en genoeg rondom te doen.

Aix de provence😍 Of Nice.

2 likes

Dankjewel, ga het bekijken! Nee in mei ga ik🥰

2 likes

Ooh wat een fijne site!

Ik wil samen met een vriendin wijnproeverijen doen in de Loire streek, maar kan ook nog een andere streek. Maar zijn nu op zoek naar een leuke accommodatie vanwaar we plaatsen kunnen bezoeken.

Heeft er iemand tips? Of voor een leuk dorpje / stadje?

Wij willen dit jaar naar Frankrijk, maar ik ben zelf (los van een Gogo tours strandvakantie) nooit naar Frankrijk op vakantie geweest. Dus ik heb echt nul idee wat de leuke/niet leuke plekken zijn.

Wie heeft tips voor een:

  • Glamping - Stacaravan, chalet, safari-tent
  • Max 6 uur rijden (korter mag) vanuit Rotterdam
  • (overdekt) zwembad is een pre
  • Mogelijkheden tot uitstapjes in de omgeving
    (Bonuspunten voor kindvriendelijk :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Vooral dat laatste is wel belangrijk, we vinden het leuk om naar stadjes enzo te gaan. Dus diep in de natuur in de middle of nowhere is niet echt voor ons.

Als je niet een specifieke camping weet maar wel een plaats/gebied, dan is dat ook heel fijn!

Loiregebied: kan je iig kastelen bezoeken. Verder niet heel veel te doen denk ik. Maar dan vooral een heel leuke camping zoeken.
Normandië: veel geschiedenis, bijzondere kust en natuur (sorry) en ook wel mooie stadjes.
Bretagne: charmant, mooie kust en echt een eigen cultuur qua regio (heeft normandie ook)

Ik ben in Loiredal en Normandië niet geweest, maar dit schiet me zo te binnen met jullie wens van max 6 uur rijden. Bretagne als kind geweest, dus weet ik niet heel veel meer van.

Ik ben me ook aan het oriënteren, maar wel meer gericht op bergen en natuur in the middle of nowhere :grimacing:
Wij kijken nu naar de Vogezen, volgens mij heb je daar en in de Jura ook veel campings. Maar daar is wel minder te beleven denk ik qua stadjes enzo. Hoewel Colmar en Straatsburg wel bij de Vogezen liggen.

Al eerder gezegd, maar ik heb erg goede ervaringen met de keten Flower campings. Zij bieden ook vaak verhuuraccomodaties en zijn vaak wat kleinschaliger, dus geen megacampings. Ook kan je een kijkje nemen bij Huttopia. Is ook een keten, en ben ik nu zelf naar geneigd voor een camping.

Wat ik zo vind:

Maar ik heb dus geen persoonlijke aanraders. Ik ben vooral veel zuidelijker geweest altijd.

1 like

Ja Normandie vond ik ook heel gaaf! Daarnaast Luxemburg of Zwarte Woud. Zal t moeten opzoeken, maar Zwarte Woud heeft ook mooie hotels.

Edit: sorry zie nu dat dit het Frankrijk topic is. :smile: Normandie, Champagnestreek, Vogezen

3 likes

Ik heb hele goede herinneringen aan de Loire toen ik er als kind was! We gingen vanaf de camping op opblaasbanden de rivier af en mijn vriend heeft toevallig ook zo’n zelfde soort herinnering aan de Loire haha. Dus voor kind vriendelijk zit je daar wel goed denk ik.

1 like

Ik ben als kind hier geweest en heb hier goede herinneringen aan. Ik weet niet heel veel meer natuurlijk maar ik heb hier wel leren zwemmen en mn broertje gered van de verdrinkingsdood :joy:
En het is net geen 6 uur rijden!

1 like

Op ongeveer 6 uur rijden ligt Lac de la Liez, daar is een camping aan het meer en kun je stadjes als Langres en Chaumont in de buurt bezoeken. Dijon is een uurtje rijden ervandaan, net als Vittel. Overal is voor kinderen wel wat te doen.

Gérardmer is ook leuk; hier is ook een groot meer.

1 like

We gaan van de zomer naar een camping aan de kust bij Nantes. Iemand nog tips?

Ik ga met de schoonfamilie mee en heb geen flauw idee hoe de plek heet of wat dan ook. Maak me wel zorgen als vegetariër om het eten in Frankrijk.

1 like

Ik ben nu in Frankrijk met mijn vriend die vegetarier is, gisteren op tussencamping 1 kon hij prima eten. Zitten wel in een andere regio, maar zal wel een upate geven ook qua supermarkt aanbod

1 like

Oh goed om te horen! En dankjewel!

1 like

In de supermarkt een paar vleesvervangers gespot, geen vervangers als broodbeleg. Wel knakworsten. Gelukkig eet m’n vriend wel kaas. Bij restataurants (zitten aan de kust) wel wat vegaburgers en pasta gezien, maar t is erg karig

2 likes

We kwamen vandaag perongeluk een bio supermarkt tegen, soort Franse ekoplaza ofzo. En die hadden heel veel vega!

1 like

Oooh hoe heet die??

1 like