Frankrijk topic

Ja Normandie vond ik ook heel gaaf! Daarnaast Luxemburg of Zwarte Woud. Zal t moeten opzoeken, maar Zwarte Woud heeft ook mooie hotels.

Edit: sorry zie nu dat dit het Frankrijk topic is. :smile: Normandie, Champagnestreek, Vogezen

3 likes

Ik heb hele goede herinneringen aan de Loire toen ik er als kind was! We gingen vanaf de camping op opblaasbanden de rivier af en mijn vriend heeft toevallig ook zo’n zelfde soort herinnering aan de Loire haha. Dus voor kind vriendelijk zit je daar wel goed denk ik.

1 like

Ik ben als kind hier geweest en heb hier goede herinneringen aan. Ik weet niet heel veel meer natuurlijk maar ik heb hier wel leren zwemmen en mn broertje gered van de verdrinkingsdood :joy:
En het is net geen 6 uur rijden!

1 like

Op ongeveer 6 uur rijden ligt Lac de la Liez, daar is een camping aan het meer en kun je stadjes als Langres en Chaumont in de buurt bezoeken. Dijon is een uurtje rijden ervandaan, net als Vittel. Overal is voor kinderen wel wat te doen.

GĂ©rardmer is ook leuk; hier is ook een groot meer.

1 like

We gaan van de zomer naar een camping aan de kust bij Nantes. Iemand nog tips?

Ik ga met de schoonfamilie mee en heb geen flauw idee hoe de plek heet of wat dan ook. Maak me wel zorgen als vegetariër om het eten in Frankrijk.

1 like

Ik ben nu in Frankrijk met mijn vriend die vegetarier is, gisteren op tussencamping 1 kon hij prima eten. Zitten wel in een andere regio, maar zal wel een upate geven ook qua supermarkt aanbod

1 like

Oh goed om te horen! En dankjewel!

1 like

In de supermarkt een paar vleesvervangers gespot, geen vervangers als broodbeleg. Wel knakworsten. Gelukkig eet m’n vriend wel kaas. Bij restataurants (zitten aan de kust) wel wat vegaburgers en pasta gezien, maar t is erg karig

2 likes

We kwamen vandaag perongeluk een bio supermarkt tegen, soort Franse ekoplaza ofzo. En die hadden heel veel vega!

1 like

Oooh hoe heet die??

1 like

Caza bio, geen idee of die op meer plekken zit. Maar hier hadden ze ook vega pateetjes enzo

1 like

Dankjewel ik ga op onderzoek! En zo lief dat je aan me dacht.

Misschien heb je inmiddels al iets gevonden maar de Loire is ons vorig jaar heel goed bevallen! Veel kastelen, schattige dorpjes en niet te ver rijden vanuit NL.

Wij zijn op deze campings geweest;

Deze was van een Engels stel dat met zoveel liefde de camping runde. Pizza avonden, wijnproeverijen, koffiebar en een heel leuk camping restaurant met elke avond een 3 gangen menu. de camping ligt dicht bij een dorpje maar dat dorpje stelt niks voor. Verder is alles minstens 10min rijden dus weinig te doen op loopafstand maar qua camping echt geweldig! Wij hadden een van de appartementen trouwens.

Dit was de andere camping. Qua ligging heel mooi aan de rivier en aan een dorpje, wel aan een doorgaande weg. Superleuk dorpje met kasteel en dichtbij de iets grotere stad saumur. Hartje wijnstreek en op loop/fietsafstand vanallws te doen. Echt een fijne uitvalsbasis maar het miste voor ons wel een beetje de charme die de eerste camping had.

Maar de Loire is geweldig! Dit jaar gaan we voor het eerst naar de Elzas dus daar kan ik nog niets over zeggen, maar is ook dichtbij en schijnt heel mooi te zijn. En lekkere wijn.

2 likes

Ik heb al iets geboekt maar deze gaan zeker op het lijstje voor volgend jaar! Bedankt voor je uitgebreide reactie (geldt ook voor de anderen, heel lief hoe iedereen hier behulpzaam is :slight_smile: )

1 like

Ik weet niet of er een parijs topic is maar ik kan die niet vinden.
Anyhow ik wil binnenkort even in mn eentje naar parijs. Ik ben er als puber al 2 x geweest dus heb alle bezienswaardigheden al gezien haha. Nu wil ik gaan voor het eten en de fashion enzo.
Heeft iemand nog goeie tips voor leuke dingen om te doen , zoals museas of idk croissants bakken ofzo haha. En leuke plekken om te eten ( wat ook chill is in je eentje)

Ik was laatst in het Picassomuseum en dat was echt leuk! Ook een hele mooie tentoonstelling van Faith Ringgold nu. Le grande Epicerie in de kelder van le bon marche is een hele luxe (en dure) supermarkt, vind ik altijd leuk om even naartoe te gaan.

2 likes

Oh zon supermarkt lof it! Even het forum afstruinen wat voor frans voedsel ik ga scoren hahah.

Oh leuk, ik vind Parijs ook een topstad en ben er al vaker in mijn eentje geweest. Een paar random tips:

  • Wandelen langs de CoulĂ©e Verte RenĂ©-Dumont, van Place de la Bastille tot Bois de Vincennes. Is als de High Line in New York een park op verhoogde en delen ook verlaagde oude rails. Prachtig groen, er wandelen en hardlopen veel mensen. Ik heb niet de hele route gelopen, maar vanaf Metrostation Belair naar Place de la Bastille toe.
  • Een avond naar het theater, bijvoorbeeld Opera Garnier (prachtig gebouw ook van binnen)
  • Metrolijn 2 en 6 liggen niet onder maar boven de grond op 1 hoog (gebouwd op de oude muren van de stad. En vooral 6 heeft een mooi uitzicht op de Eiffeltoren over Seine.
  • Ik ging altijd uitgebreid warm lunchen op een leuk terrasje. Veel mensen kijken en had altijd wel aanspraak. (en 's avonds in mijn AirBnB beetje soep, baguette en kaas eten als ik niet naar het theater ging)
  • Leuke pleintjes: Place de la Contrescarpe in het Middeleeuwse deel van Parijs (5e arr) en Place St Catherine in de Marais.
  • Een boottocht, niet op de Seine, maar over Canal St Martin. Dit is een kanaal dat dwars door Parijs gaat, met heel veel sluizen. Het is een leuk tochtje met veel bekijks van de kant, want het hoogte verschil is groot. Het is leuker om naar de Seine te varen, omdat je van hoog naar laag gaat, ipv andersom. En als een boottocht je niets lijkt, als je vanaf Place de Republique naar het kanaal loopt, kom je bij het beroemdste bruggetje (uit de film Le Fabuleux destin d’AmĂ©lie Poulin). Daar zijn veel leuke cafeetjes en kun je fijn ronddolen.
  • Als je naar een museum wil, kijk dan even of er avondopenstellingen zijn (bijv Musee d’Orsay)

Veel plezier!

edit, nog 2 tips:

  • Cour St Emilion, een straat met cafĂ©s en winkeltjes, ook 's avonds open. Een 19e eeuwse straat met wijnopslag is nu verbouwd tot uitgaansgebied. Wel wat ver uit het centrum, achter Stade de Bercy.
  • St Ouen Flea market, net buiten de periferique bij St Denis. Honderden winkeltjes met allerhande spullen van kringloop tot antiek.
12 likes

Ja sorry ik kaap dit topic even. Maar ik zie vaak goeie verzorings producten van franse farmacys hebben jullie nog tips voor must have wonder cremepjes haha.

Biafine, ik koop die altijd in Spanje maar ook in Frankrijk te koop in de apotheken.

4 likes