Frankrijk topic

Thanks! Dit stelt me gerust!

Dit is de officiële website mocht je die nog niet gevonden hebben.

Ja daar heb ik m besteld, maar had kennelijk dus maar half gelezen en dacht dat je perse de tijdelijke sticker moest hebben en aankoopbewijs niet genoeg was.

Nu ik hier toch iets vraag, meteen nog een vraag. Iemand nog leuke tips voor ontbijt in Lille?

De afgelopen jaren ben ik vaak in de Provence geweest maar dit jaar willen we minder ver rijden. Weet iemand nog een leuke plek in Frankrijk (het liefst op maximaal 10 uur rijden vanaf Utrecht) met leuke dorpjes in de buurt?

1 like

wat een vage vraag. Waar ben je precies naar op zoek, een vakantiebestemming voor deze zomer? En wat wil je doen, de bergen in, stedentrip of naar het strand? Er zijn overal in frankrijk wel leuke dorpjes in de buurt

4 likes

En wil je alles op 1 plek of mag het meerdere plekken zijn? Als in een roadtrip?

@Bos wij zijn dit jaar voor het eerst in de VendĂ©e geweest. Ik ken behalve Parijs verder niets in Frankrijk maar vond dit een mooie en leuke omgeving. Wij zaten in Les Sables d’Olonne en hebben van daar meerdere tripjes gemaakt. Je kunt de eilanden bezoeken en naar la Rochelle bijvoorbeeld. Wij hebben er ongeveer 12u over gereden vanuit het midden van het land met meerdere stops onderweg.

Kent iemand in Frankrijk max 500km van Zuid-Nederland een camping zoals Camping Domaine Le Peyral? Een sfeertje zoals camping Buitenland bijv in Nederland.

Misschien camping Les Tréxons, in de Vogezen? Ik ben er in de meivakantie 2 nachtjes geweest en ga in de zomer nog 10 dagen. Ze zitten wel voor dit seizoen voor het grootste deel al vol.

2 likes

Oh ziet er leuk uit en perfect qua afstand! Omgeving ook leuk? Wij vertrekken 2 juli dus hopelijk nog buiten de grote drukte, we reizen eigenlijk altijd op de bonnefooi namelijk en boeken nooit wat (reizen rond).

2 likes

Ben er niet geweest maar wel een keer geboekt en toen toch geannuleerd. Het ligt echt heel erg afgelegen van ongeveer alles in de omgeving, je moet echt van de camping zelf hebben. Ik ga ook niet zo goed op zo’n ons-kent-ons sfeertje van hippe mensen met hele dure kleding zoals bijvoorbeeld de lievelinge maar als je daar wel tussen past is het heel leuk denk ik. Ligt ook wel hoog wat in de zomer lekker is maar wij wilde in de meivakantie en dat leek me ‘s nachts te koud.

1 like

Thanks! Bedoel je Le Peyral? Ik ben er ook nog nooit geweest overigens maar houd wel van charme campings. Ik vind best wat campings in Frankrijk het net niet qua sfeer & hou niet van grote campings met zwemparadijs achtige dingen (wel fijn een klein zwembad of aan zee, meer of rivier)

1 like

Ja Peyral inderdaad. Heb ze een tijdje gevolgd via insta dus mijn beeld is vooral daar op gebaseerd. Misschien goed om dat er bij te vermelden đŸ«Ł.

1 like

Wij waren vorig jaar op camping deja-vu in de Lot. Hele leuke kleinschalige camping in een mooie omgeving. We waren er de eerste week van de schoolvakantie toen was het nog echt rustig. Vooral veel Belgen. Ruimte genoeg om spontaan te komen. Weet niet of je kinderen hebt want is wel echt op die doelgroep gericht. Moet wel zeggen dat het voor onze kinderen de tweede week leuker was toen er meer kinderen kwamen om mee te spelen.

4 likes

Heel leuk, die staat in mijn favorieten lijstje in google maps & precies wat ik leuk vind! maar vind het te ver rijden voor nu (newborn is 6 weken oud)

1 like

Oja sorry, over de 500km heen gelezen, haha

1 like

Ik heb deze dus ook geboekt. Ben benieuwd wanneer jij gaat misschien zijn we wel buren

1 like

Ik stuur je een privé bericht!

Vraag. We verblijven in september anderhalve week op Ile de Re. Waarschijnlijk zal de terugreis via de A10/Parijs/A1 gaan. Heeft iemand nog een tip voor een mooie plek om nog 4 nachten te blijven op de terugweg? We zijn op vakantie met onze dochter van 1 jaar. We zoeken naar mooie natuur en leuke kleine stadjes/dorpjes in de buurt. Het liefst in een huisje of glamping tent.

Wij hebben vorig jaar Boer en Bed gedaan op La Ferme de Fontenille (met een kind van toen 4), was een heel fijne ervaring. Wel niet zo goedkoop. Het lag voor ons op de terugweg van Parijs naar Antwerpen, ik weet uiteraard niet of het voor jullie de goede richting op is.

1 like