Frankrijk topic

Dat is nog steeds erg breed haha. Mijn favorieten zijn o.a. Henri Giraud, Leclerl Briant, Joseph Perrier, Michel Gonet, Besserat de Bellefon en Philipponnat. Dit zijn kleinere huizen in vergelijking met een Moët, maar je hebt natuurlijk nog kleinere huizen. Dan vind ik Paul-Etienne Saint Germain, Marion-Bosser en Michiel Tixier leuk. Er is heel veel. Door de omgeving rijden en spontaan binnen wandelen bij de kleine huizen is leuk.

Verder kan ik je de experience bij Lehman aanraden. Zij hebben een leuke proeverij waarbij specifiek wordt ingegaan op het glaswerk.

1 like

Weet iemand hoe streng ze controleren op de milieusticker op de auto? Ik ga morgen naar Lille met de auto en ben helemaal vergeten zo’n sticker te bestellen en dat heb ik net gedaan met het idee dan kan ik de tijdelijke printen. Alleen krijg ik die mail waarschijnlijk ook niet op tijd binnen. Is het een risico wat je makkelijk kan nemen?

Je elektrisch aankoopbewijs is voldoende als bewijs (staat ook zo op de officiële website). Ik heb die sticker al maar weiger het op mijn voorruit te plakken. Heb de sticker met aankoopbewijs in mijn wagen, denk een jaar of twee, en heb nooit een boete gehad.

1 like

Thanks! Dit stelt me gerust!

Dit is de officiële website mocht je die nog niet gevonden hebben.

Ja daar heb ik m besteld, maar had kennelijk dus maar half gelezen en dacht dat je perse de tijdelijke sticker moest hebben en aankoopbewijs niet genoeg was.

Nu ik hier toch iets vraag, meteen nog een vraag. Iemand nog leuke tips voor ontbijt in Lille?

De afgelopen jaren ben ik vaak in de Provence geweest maar dit jaar willen we minder ver rijden. Weet iemand nog een leuke plek in Frankrijk (het liefst op maximaal 10 uur rijden vanaf Utrecht) met leuke dorpjes in de buurt?

wat een vage vraag. Waar ben je precies naar op zoek, een vakantiebestemming voor deze zomer? En wat wil je doen, de bergen in, stedentrip of naar het strand? Er zijn overal in frankrijk wel leuke dorpjes in de buurt

2 likes

En wil je alles op 1 plek of mag het meerdere plekken zijn? Als in een roadtrip?

@Bos wij zijn dit jaar voor het eerst in de Vendée geweest. Ik ken behalve Parijs verder niets in Frankrijk maar vond dit een mooie en leuke omgeving. Wij zaten in Les Sables d’Olonne en hebben van daar meerdere tripjes gemaakt. Je kunt de eilanden bezoeken en naar la Rochelle bijvoorbeeld. Wij hebben er ongeveer 12u over gereden vanuit het midden van het land met meerdere stops onderweg.