Frankrijk topic

Ben er geweest en heb dezelfde ervaring als @Maurice Vind het een grauwe stad en voelde me ook onveilig. Ik ga in elk geval niet meer terug, zou dan liever naar La Ciotat gaan ofzo!

2 likes

Iemand tips voor Zuid-Frankrijk in de buurt van Cannes? Ik ben op zoek naar een stadje wat niet mega toeristisch is en waar je lekker aan het strand kunt liggen en eten :blush:

1 like

Is echt geen gezellige, chille stad, zou het echt niemand aanraden.

2 likes

Ik ga binnenkort een weekendje naar Parijs en ik wil graag net buiten de stad parkeren bij een station en dan met de trein naar het centrum. Heeft iemand dat wel eens gedaan? Is dat handig?

2 likes

Ja, wij waren met de auto en verbleven in Saint-Germain-en-Laye. Was ongeveer 20-30 min met de trein naar centrum van Parijs. Was echt prima te doen!

1 like

Iemand tips voor omgeving Seignosse, Hossegor? Leuke dorpjes om te bezoeken, restaurants, specifieke stranden, andere activiteiten dan surfen?

Ik had al even gezocht in het topic! We gaan de eerste zomervakantie met baby, naar Centerparcs Frankrijk, Le Lac d Ailette. Iemand nog leuke tips in deze omgeving?

Ben zo benieuwd hoe ze de autoreis gaat doen!

Antibes?

1 like

Ah perfect, dank je wel!

Heeft iemand tips voor de champagne streek? Mogelijk een goede wijnproeverij of iets te bezichtigen? We zitten bij Montmirail in de buurt in een gite bij de wijngaarden.

Naar dé champagnestad Épernay, daar zit het ene champagnehuis na het andere. Je kunt er gewoon champagne drinken of een tour doen en wat champagnes proeven. En een dagje/avond naar Reims, leuke stad, lekker eten. De Route touristique du Champagne rijden, dan kom je langs mooie wijngaarden, kleinere wijnhuizen, dorpjes en uitzichtpunten.

1 like

Super, dankje!

1 like

Ik wil een vijftal dagen naar de Provence / Zuid Frankrijk. Toch een beetje zon / mooi weer opzoeken.
Wat zouden jullie aanraden? Ik dacht Avignon, is daar genoeg te doen voor 5 dagen? Of Marseille voor wat meer leven? Daar hoor ik heel wisslende dingen over.

1 like

Wij zijn de laatste keer in Sommieres geweest, vond ik een erg mooi gebied en genoeg rondom te doen.

Aix de provence😍 Of Nice.

2 likes

Dankjewel, ga het bekijken! Nee in mei ga ik🥰

2 likes

Ooh wat een fijne site!

Ik wil samen met een vriendin wijnproeverijen doen in de Loire streek, maar kan ook nog een andere streek. Maar zijn nu op zoek naar een leuke accommodatie vanwaar we plaatsen kunnen bezoeken.

Heeft er iemand tips? Of voor een leuk dorpje / stadje?

Wij willen dit jaar naar Frankrijk, maar ik ben zelf (los van een Gogo tours strandvakantie) nooit naar Frankrijk op vakantie geweest. Dus ik heb echt nul idee wat de leuke/niet leuke plekken zijn.

Wie heeft tips voor een:

  • Glamping - Stacaravan, chalet, safari-tent
  • Max 6 uur rijden (korter mag) vanuit Rotterdam
  • (overdekt) zwembad is een pre
  • Mogelijkheden tot uitstapjes in de omgeving
    (Bonuspunten voor kindvriendelijk :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Vooral dat laatste is wel belangrijk, we vinden het leuk om naar stadjes enzo te gaan. Dus diep in de natuur in de middle of nowhere is niet echt voor ons.

Als je niet een specifieke camping weet maar wel een plaats/gebied, dan is dat ook heel fijn!

Loiregebied: kan je iig kastelen bezoeken. Verder niet heel veel te doen denk ik. Maar dan vooral een heel leuke camping zoeken.
Normandië: veel geschiedenis, bijzondere kust en natuur (sorry) en ook wel mooie stadjes.
Bretagne: charmant, mooie kust en echt een eigen cultuur qua regio (heeft normandie ook)

Ik ben in Loiredal en Normandië niet geweest, maar dit schiet me zo te binnen met jullie wens van max 6 uur rijden. Bretagne als kind geweest, dus weet ik niet heel veel meer van.

Ik ben me ook aan het oriënteren, maar wel meer gericht op bergen en natuur in the middle of nowhere :grimacing:
Wij kijken nu naar de Vogezen, volgens mij heb je daar en in de Jura ook veel campings. Maar daar is wel minder te beleven denk ik qua stadjes enzo. Hoewel Colmar en Straatsburg wel bij de Vogezen liggen.

Al eerder gezegd, maar ik heb erg goede ervaringen met de keten Flower campings. Zij bieden ook vaak verhuuraccomodaties en zijn vaak wat kleinschaliger, dus geen megacampings. Ook kan je een kijkje nemen bij Huttopia. Is ook een keten, en ben ik nu zelf naar geneigd voor een camping.

Wat ik zo vind:

Maar ik heb dus geen persoonlijke aanraders. Ik ben vooral veel zuidelijker geweest altijd.

1 like